Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «در فرانسه تک درختی هست…؛ تأملی در جهان انقلاب اسلامی» نوشته وحید جلیلی از سوی دفتر نشر معارف به چاپ دوم رسید. این کتاب با نثری زیبا، مخاطب را با پیش آمدها و تأثیرات انقلاب اسلامی بر جهان، انحرافات پیش پای انقلاب و افق‌های پیش رو و مسیر پیشرفت‌های انقلاب آشنا می‌کند.

محتوای کتاب

«مکتب ملکوتی جمع»، «غزه در محاصره؛ جهان در اشغال»، «حزب الله از نوع حزب الله»، «اسلام جهاد، مبنای مسجد آباد»، «استراتژی سطل آب!»، «آزمایشگاه‌های سلاح کشتارجمعی در کنار کتابخانه‌های حقوق بشر»، «گر خانه محقر است و تاریک بر دیده روشنت نشانم!»، «لیبرالیسم عِلّیّۀ امپریالیسم»، «در فرانسه تک درختی هست» و «عهد مالک و خاورمیانۀ جدید» ۱۰ سرفصلی است که مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برشی از کتاب

در بخشی از یادداشت «مکتب ملکوتی جمع» می‌خوانیم: دیالمه می‌گفت: «فریادهای امام خمینی انعکاس مناجات شبانه او در محراب عبادت است». معنویت در قاموس رهروان روح الله از یک سو به خشیّت از خدا می‌انجامید و از همان سو به بی پروایی از غیر خدا. «یخشونه و لا یخشون احداً الا الله».

دین محمد (ص) دوباره ظهور کرده بود. دینی که قبله اش اقامه قسط و سرنوشتش حکومت مستضعفان بود.

مفهوم ملکوتی «مستضعف» کلیدواژه عدالت توحیدی خمینی بود. در نگاه کمونیستها دین افیون توده هاست. ظلم‌ها را با استناد به آسمان توجیه می‌کند و مردمان را به جبری مقدس معتقد می‌سازد و جورکشان را ماجور پذیرش این جور توجیه شده می‌گرداند. «مستضعف» به تنهایی ناقض این همه بود.

انقلاب اسلامی آینه دقّ حزب توده و خار چشم انجمن حجتیه بود. یک عمر فریاد زده بودند که دین افیون توده هاست و حالا عالی‌ترین نمونه‌های امپریالیسم ستیزی؛ نمازشب خوان‌ها و دعای کمیلی ها بودند.

یک عمر با اصول نمایی فروع، دینداری کرده بودند و حالا بسیجی‌های پابرهنه آن فقیه عارف فیلسوف، دینداری فخرفروشانه آنها را عملاً به سُخره گرفته بودند.

... امام چند ماه پیش از عروج به گورباچف نوشت: «راستی مذهبی که طالب اجرای عدالت در جهان و خواهان آزادی انسان از قیود مادی و معنوی است مخدر جامعه است؟»

آری، مذهبی که وسیله شود تا سرمایه‌های مادی و معنوی کشورهای اسلامی و غیراسلامی در اختیار ابرقدرت‌ها قرار گیرد و بر سر مردم فریاد کشد که دین از سیاست جداست، مخدر جامعه است. ولی این دیگر مذهب واقعی نیست بلکه مذهبی است که مردم ما آن را «مذهب آمریکایی» می‌نامند. روشن است که نامه فقط خطاب به گورباچف نبود. مخاطبین اصلی منادیان اسلام آمریکایی اند که تجربه «جمع» را آماج کرده بودند. در مکتب ملکوتی «جمع»، آسمان و زمین، فرد و جامعه، خلق و خدا، فردیت و مبارزه، عرفان و حماسه، نه تنها قابل جمع بود که قابل تفکیک نبود و عدالت چون الهی بود، جهانی بود.

مشخصات

چاپ دوم کتاب «در فرانسه تک درختی هست…» در ۱۲۰ صفحه، قطع رقعی و دورنگ، تیراژ ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۴,۰۰۰ تومان عرضه شده است. دفتر نشر معارف پیش از این، کتاب «شهدا برای چه افقی جنگیدند» را از این نویسنده و منتقد فرهنگی و رسانه‌ای منتشر کرده است. علاقمندان جهت تهیه این کتاب‌ها، علاوه بر کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند به فروشگاه‌های پاتوق کتاب در سراسر کشور یا واحد فروش دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی واقع در میدان انقلاب اسلامی، خیابان ۱۶ آذر، روبروی پورسینا، پلاک ۶۰، حسینیه هنر (۰۲۱۴۲۷۹۵۴۵۴) یا پاتوق کتاب فردا bookroom.ir و من و کتاب www.manvaketab.ir مراجعه و یا نام کتاب را به شماره ۰۹۱۹۹۰۳۸۲۷۰ پیامک کنند.

کد خبر 4838335

منبع: مهر

کلیدواژه: وحید جلیلی تازه های نشر معرفی کتاب تمدن نوین اسلامی قاسم سلیمانی کنفرانس بین المللی آیت الله جوادی آملی نشست علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت های قرآنی پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب مجمع عالی علوم انسانی اسلامی مهدویت مجمع عالی حکمت اسلامی انقلاب اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است

ایسنا/زنجان امام جمعه زنجان گفت: مفاهیم انقلاب مانند عطر گل‌های بهاری است و کسی نمی‌تواند در مقابل آن بایستد. بنابراین انقلاب ایران همین‌گونه در حال انتشار در جهان است. 

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه، ۱۴ اردیبهشت ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان، اظهار کرد: وقتی امام راحل فرمودند ما انقلاب را به دنیا صادر می‌کنیم، بسیاری‌ تصور می‌کردند قرار است ما لشکری به کشورهای دیگر بفرستیم، اما خیر این نبود.

وی با اشاره به فرمایش امام راحل در این رابطه که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب بنشینید، آنها ۱۰ قدم پیش‌روی خواهند کرد، گفت: در ۴۵ سال گذشته، هر کشوری یک قدم عقب‌نشینی کرده، آمریکا ۱۰ قدم جلوتر آمده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه دشمنان ادعاهای حقوق بشری دارند، ادامه داد: در آمریکا به ۷۰ دانشگاه با نیروی نظامی حمله‌ور شده‌اند، در صورتی که در مجامع حقوقی، نیروهای نظامی و انتظامی حق ورود به مراکز علمی را ندارد. بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا و کشورهای اروپایی دستگیر شده‌اند، در حالی که تنها درخواست دانشجویان توقف کشتار مردم بی‌گناه غزه است، اما آنها به خوابگاه‌های دانشجویی شبانه حمله کردند و دانشجویان را با دستبند بردند؛ این است حقوق بشر آمریکایی؟!

خاتمی در بخشی دیگری از سخنانش با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، گفت: ایران در این رابطه با تمام قدرت در منطقه در حال نقش‌آفرینی است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آماده حمایت جدی از ناشران و مخاطبان این حوزه هستیم
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • ۴۰ عنوان کتاب جدید از منشورات رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه رهبر انقلاب» منتشر می‌شود
  • کتاب‌های تازه رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب
  • کتاب‌های تازه رهبر معظم انقلاب
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد
  • انقلاب اسلامی ایران در حال انتشار در جهان است
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است