Web Analytics Made Easy - Statcounter

قربانی با اعلام برنامه‌های هفتمین همایش ملی «قرآن؛ عترت و سلامت»، گفت: برگزاری ۵ نشست تخصصی در محورهایی همچون «سبک زندگی قرآنی، زیربنای تمدن نوین اسلامی» و تکریم خادمان حوزه قرآن و سلامت، ازجمله این برنامه‌ها است.

«رحیم قربانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از برگزاری هفتمین همایش ملی «قرآن؛ عترت و سلامت» خبر داد و اظهار کرد: این همایش ویژه جامعه پزشکان و با عنوان «قرآن، عترت و سلامت در گام دوم انقلاب»، با حضور جمعی از استادان و پژوهشگران برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر گروه قرآن، عترت و سلامت فرهنگستان علوم پزشکی کشور تصریح کرد: این همایش پنج‌شنبه، دهم بهمن آغاز می شود و در افتتاحیه آن روسا و مسئولان نظام سلامت کشور حضور دارند.

 

وی با اشاره به نشست های تخصصی این همایش تاکید کرد: برنامه همایش در قالب پنج نشست تخصصی تعریف شده، بر این اساس «مبانی سلامت در گام دوم انقلاب از نظر قرآن و عترت» عنوان نخستین نشست تخصصی در این همایش است که در آن موضوعاتی همچون «مبانی سلامت در گام دوم انقلاب»، «سبک زندگی قرآنی، زیربنای تمدن نوین اسلامی»، «جوانان و سلامت معنوی» بررسی می شود. در این نشست «محمدعلی محققی»، «سید حسن مقدم نیا» و «حسن ابوالقاسمی» سخنرانی می‌کنند.

 

قربانی در ادامه گفت: همچنین، در دومین نشست تخصصی این همایش که «اهمیت رشد جمعیت در استقلال کشور» نام دارد، محورهایی چون «اهمیت جمعیت از منظر قرآن کریم»، «اهمیت رشد جمعیت در استقلال کشور»، «تبیین سیاست های وزارت بهداشت در افزایش رشد جمعیت» و «جمعیت و گام دوم انقلاب» بررسی می شود. در این نشست پژوهشگرانی چون «ناصر سیم فروش»، «محمد اسماعیل اکبری»، «محمدحسین نیکنام» و «حامد برکاتی» به ارایه نظرات خود می پردازند.


وی ابراز کرد: همچنین، نشست تخصصی سوم در این همایش «نقش جامعه پزشکی در محرومیت زدایی» نام دارد که طی آن محورهایی نظیر «حفظ کرامت انسانی و عزت نفس در محرومیت زدایی»، «راهکارها و تجربیات جامعه پزشکی در محرومیت زدایی»، «نقش گروه های جهادی در جامعه پزشکی»، «اهمیت خدمت به محرومان از نظر قرآن و عترت و نقش جامعه پزشکی در محرومیت زدایی» بررسی می شود. 


قربانی افزود: همچنین در پایان روز اول این همایش، محفل انس با قرآن کریم، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در منزل امام خمینی(ره) در خمین برگزار می شود.

 

وی در ادامه به برنامه ها و نشست‌های روز دوم این همایش اشاره کرد و گفت: در چهارمین نشست تخصصی این همایش که در روز دوم (جمعه، ۱۱ بهمن) برگزار می شود، پژوهش های قرآن و عترت در حوزه سلامت بررسی می شود که در آن محورهایی چون «اصول و مبانی دینی حاکم بر بهداشت و درمان»، «پژوهش های قرآن و عترت در حوزه سلامت»، «اصول و مبانی دینی حاکم بر بهداشت و درمان و تکریم بیماران» و «قرآن نسخه شفابخش» بررسی می‌شود.

 

دبیر هفتمین همایش ملی «قرآن؛ عترت و سلامت» تاکید کرد: و در نشست تخصصی پنجم با عنوان «شاخص های بیمارستان اسلامی» نیز محورهایی چون شاخص های بیمارستان نمونه از نظر قرآن و عترت و شخصیت سالم از نظر قرآن در بیمارستان های اسلامی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: میزبانی این همایش دوروزه بر عهده مجتمع پیامبر اعظم(ص) دانشگاه علوم پزشکی است و اختتامیه آن از ساعت 10:30 تا 12 روز جمعه، ۱۱ بهمن با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محسن قرائتی» و تکریم خادمان قرآن، عترت و سلامت برگزار می شود.

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما مسجد همایش ملی قرآن عترت و سلامت تکریم خادمان قرآنی رحیم قربانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری


به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، دبیر هفتمین دوره مسابقات قرآنی جامعه کارگری از ثبت نام بیش از هزار و ۹۰۰ نفر در این مرحله از آزمون خبر داد و گفت: جشنواره امسال به سه صورت تلفنی، مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

فلاح خوش مشرب، افزود: همه کارگران به همراه خانواده‌هایشان می‌توانند در همه سنین و از سراسر کشور در این مسابقات شرکت کنند.

وی اضافه کرد: از هزار و ۶۱۹ نفر که در این مرحله شرکت کرده اند ۸۰۰ نفر بانوان و ۸۱۹ نفر آقایان هستند، همچنین ۱۷۶ نفر در بخش اذان، ۳۴۶ نفر در بخش حفظ جزء ۳۰، ۴۷ نفر در مداحی، ۵۴۶ نفر در بخش قرائت و ۴۴۶ نفر در بخش تفسیر حضور دارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۱ کمیسیون تخصصی در همایش مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • سی و دومین همایش سالانه بین المللی انجمن مهندسان مکانیک
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد
  • همایش تبین دستاوردهای حوزه سلامت در خوی