Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: سالگرد پیروزی انقلاب و تبلیغات انتخابات مجلس را در پیش داریم، بیایید همه با توجه به شرایط کشور و به خاطر عظمت انقلاب اسلامی از سیاه‌نمایی پرهیز کنیم.

علی لاریجانی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز- سه شنبه-مجلس شورای اسلامی گفت: سالروز شهادت صدیقه کبری، فاطمه زهرا(س)   را به ملت عزیز و نمایندگان تسلیت و تعزیت عرض می‌کنم؛ آن بزرگوار در خطبه عمیق خود که در واقع فریاد غربت بود با طرح موضوعات مهم توحیدی و اسرار دیانت مردم را ارشاد نمود؛  در فرازی فرمود خداوند اطاعت از عترت پیامبر را برای نظام و هماهنگی ملت مقرر نمود، و امامت ما را امان از تفرقه و از پراکندگی ملت قرار داد و جهاد را عزت و سرافرازی برای اسلام قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ملت ایران در انقلاب پیروزمندانه خویش، تابلوی قیام خود را این اندیشه قرار داد. پیشوایی و امامت پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان و احیای جهاد دو عامل ستون‌های مدرسه فاطمی است.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان گفت: شما تایید می‌کنید که مخصوصا در چند سال اخیر سیاست آمریکا مقابله همه جانبه با ملت ایران بوده است و یکی از  هدف‌های  خود را ایجاد یاس و اختلاف و جدایی بین ملت و بدبین نمودن مردم از مسوولان قرار داده و این مطلب را علنا اظهار می کند و آنقدر در این کار وقیحانه عمل می‌کند که حتی بعد از ترور شهید سلیمانی رییس جمهور آمریکا توئیت کرد که مردم عراق و ایران خوشحالی کردند گر چه بلافاصله هم ملت رشید عراق و ملت بزرگ ایران پاسخی دندان شکن به آنها دادند اما هدف آنها را ملاحظه کنید که دنبال افتراق مردم و ناامید کردن مردم نسبت به مسئولان خدوم هستند.

وی گفت: انقلاب اسلامی با پیشوایی امام بر پایه وحدت امت و اعتماد عمومی شکل گرفت و از واژه‌هایی که امام از هر موضوع دیگری بیشتر آن را به کار برد وحدت در بین ملت و مسلمانان بود؛ این کلید پیروزی در انقلاب و استمرار انقلاب است؛ متاسفانه عده ای به هر بهانه‌ای می خواهند صفوف ملت را متفرق کنند، امروز انقلابی واقعی کسی است که وفاق ملی را تحت زعامت رهبری معظم در کشور پیگیری نماید تا قدرت ملت بر مکر دشمن فائق آید.

لاریجانی افزود: اگر به تحرکات آمریکا توجهی اجمالی شود ملاحظه می‌کنید که برنامه بزرگتری برای همه مسلمانان تدارک دیده است تا در قالب طرح قلابی قرن که اجزای آن را مطرح می‌کنند، همه مسلمانان را تحقیر کنند، اگر خوب دقت شود این جسارت نتیجه تفرقه بین کشورهای اسلامی است که به رژیم صهیونیستی و آمریکا اجازه این تبهکاری را داده است.

وی ادامه داد: آمریکاییها به زودی نتیجه این اقدام را درک می‌کنند و طلیعه آن را در قیام مردم بزرگ ملت عراق علیه آمریکا در زوهای اخیر بود؛ آمریکا با دست خود این حرکت را در همه کشورهای اسلامی فراگیر خواهند کرد.

وی خطاب ملت ایران  و نمایندگان گفت: روزهای در پیش هم سالگرد پیروزی انقلاب و هم ایام تبلیغات انتخابات مجلس است، بیایید همه با توجه به شرایط کشور و به خاطر عظمت انقلاب اسلامی از سیاه نمایی پرهیز کنیم، انقلاب اسلامی عامل عزت ملت ایران و باعث استقلال کشور و حرکتی نو در جهان اسلام بوده و است قدر آن را بدانیم.

مجلس مهمترین رکن مردم سالاری کشور است

لاریجانی تصریح کرد: آمارها در توسعه کشور نشان می دهد، دولت های پس از انقلاب علی رغم جنگ تحمیلی و خسارت های آن و شیطنت های مستمر آمریکا و غرب در جهت رفع محرومیت، تلاش های ارزشمندی داشته اند؛ استقرار قوای سه گانه مبتنی بر رای مردم و ایجاد نظام مردم سالاری دینی، دستاورد بسیار  ارزشمندی بود که با انقلاب حاصل شد، چرا باید با هیجانات سیاسی و هدف های نازل سیاسی ارکان مردم سالاری را تخریب نمود.

وی ادامه داد:  تعجب آور است که عده ای فکر کرده اند با تخریب نهاد مجلس و حرکت های ناصواب، حرکتی احیاگرانه را تعقیب می کنند، مجلس مهمترین رکن مردم سالاری در کشور است. هر گونه محدودیت و تخریب به صورت مستقیم اراده ملت را هدف گیری کرده و یک عمل غیر انقلابی است.

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مطهری می فرمود عده ای با فرصت طلبی تحت پوشش شعارهای داغ و افراطی خود را در زمره انقلابیون قرار می دهند تا  انقلابیون واقعی را از میدان به در کنند؛ آیا این مجلس که برآمده از اراده ملت است، اقدامات مهمی انجام نداده است، آیا غیر از مجلس جایی بود که برای نجات روستاها، قانون توسعه روستاها و اشتغال پایدار را با اذن رهبری، تصویب کرد که در اطراف روستاها امکانات توسعه ای ایجاد شود.

وی ادامه داد: آیا مجلس نبود که قانون رفع موانع تولید که بسیار مهم بود را تصویب و چندین گزارش نظارتی ارائه کرد و اشکالات اجرایی را مشخص کرد، آیا مجلس نبود که در قانون ارزش افزوده سهم قابل توجهی برای روستاها و شهرها در نظر گرفت که باعث آبادانی روستاها و شهرهای کوچک شده است، آیا با تصویب مجلس نبود که گازرسانی و آسفالت روستاها به انجام رسید و در برخی از موارد که با اشکالاتی مواجه شد می دیدید نمایندگان چقدر تلاش می کردند.

لاریجانی افزود: آیا این مجلس نبود که با کار کارشناسی در مخالفت با تصمیم دولت در یکسان سازی ارز ۴۲۰۰ تومانی عمل کرد و آن را در مسیر درست قرار داد و امروز شما شرایط آرامی از وضعیت ارزی مشاهده می کنید؛ آیا وقتی مشکلات پیچیده در موسسات اعتباری ایجاد شد و میلیون ها نفر دچار خسارت شدند، این مجلس نبود که با بحث های زیاد و جلسات علنی و غیر علنی، مسیری را برای حل مشکل میلیون ها نفر فراهم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی قوانین مجلس ادامه داد:  قانون حفاظت از خاک، قانون هوای پاک، قانون حفاظت و بهره برداری از منابع ژنتیکی، قانون جامع حد نگار کشور، قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب های کشور مثل دریاچه ارومیه، قانون افزایش ظرفیت پالایشگاه ها و میعانات گازی و نفت خام با استفاده از سرمایه گذاری مردمی، قانون ساماندهی صنعت خودرو، قانون حمایت از محیط بانان و جنگل بانان، قانون حمایت از مرمت و نوسازی بافت های تاریخی، قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی و قانون حمایت از هنرمندان استادکاران و فعالان صنایع دستی، از جمله مصوبات مجلس بوده است.

وی ادامه داد: قانون حمایت از حقوق معلولان، قانون نظام جامع آموزش تربیت فنی و حرفه ای، قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی، قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیر دولتی، قانون تشکیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی، قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل دارای شرایط خاص، قانون حمایت از کودکان و نوجوانان، قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، قانون استاندارد، قانون صدور چک، قانون اصلاح مبارزه با پولشویی، قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن، بخش هایی از قانون تجارت که قانون جامعی است و متأسفانه برخوردهای بدی با آن شد، قانون مناطق آزاد و ویژه، قانون صندوق مکانیزه فروش، قانون مالیات بر ارزش افزوده نمونه هایی از این قوانین است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین مقابله ای با اقدامات آمریکا گفت:  قانون مقابله با نقض حقوق بشر و اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه، قانون اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران به عنوان سازمان تروریستی توسط آمریکا، قانون الحاق دولت جمهوری اسلامی به پیمان مودت و همکاری در جنوب شرق آسیا از جمله این قوانین است.

وی ادامه داد: قانون موافقت نامه همکاری در زمینه پیشگیری و واکنش به شرایط اضطراری در دریای خزر، قانون اصلاح تشکیلات، وظایف و شورای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، تدوین قوانین بانکداری و بانک مرکزی که کلیات یکی از آنها تصویب شد،  قانون سه فوریتی که اخیراً تصویب کردیم و ارتش آمریکا را به عنوان تروریست اعلام کردیم و ده ها قانون دیگر که در مجموع ۱۷۵ قانون به تصویب مجلس رسیده؛ آیا این مجموعه کار اساسی نبوده است.

مجلس در حوزه نظارت اقدام زیادی انجام داده است

لاریجانی پس از مرور دستاوردهای مجلس در حوزه تقنین به عملکرد مجلس شورای اسلامی در حوزه نظارت اشاره و اظهار کرد: در بعد نظارت، گاه مطالبی مطرح می کنند، اما در مجلس اقدامات زیادی انجام شده است. تحقیق و تفحص و سوال از وزرا در موضوعات گوناگون، ۶ تحقیق و تفحص در مجلس نهایی شده و نتیجه آن قرائت شده است؛ بررسی نحوه برخورد با کارگران در تکاب،از جمله دستاوردهای مجلس در حوزه نظارت است

وی ادامه داد: بررسی عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان، بررسی عملکرد شرکت ملی صنایع مس ایران، بررسی عملکرد شرکت کشت و صنعت کارون و طرح توسعه آن، تحقیق و تفحص از تأمین اجتماعی، بررسی وضعیت افراد دو تابعیتی و شناسایی خلاء های قانونی آن که برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد؛ در جنبه نظارت ۱۷۸ مورد سوال نمایندگان از وزراء در مجلس مطرح شد که ۲۹ مورد آن منجر به اخطار به وزرا شد.

لاریجانی افزود: بعد نظارت مجلس شورای اسلامی از نظر استیضاح ۶ مورد وزرا را استیضاح کرد و به دو وزیر رای عدم اعتماد داد؛ مجلس از جهت نظارت بر امور کشور ۵۵ جلسه علنی و غیر علنی تشکیل داد و موضوعات مهم کشور را مورد بررسی قرار داد؛ اقتصاد مقاومتی و چالش های آن، وضعیت صنعت، وضعیت آب کشور، وضعیت بخش کشاورزی و چالش های آن، رکود در بخش صنعت و اقتصاد مقاومتی، وضعیت صندوق های بازنشستگی، وضعیت بازار نفت و گاز، عملکرد ستاد مبارزه باقاچاق کالا و ارز، مشکل ریزگردها و آلودگی هوا، بررسی حادثه پلاسکو، بررسی قراردادهای نفتی از جمله این موارد است.

وی ادامه داد:  بررسی وضعیت بازار ارز، بررسی وضعیت بارندگی و سیل، بررسی زلزله در استان های غربی، بررسی آسیب های اجتماعی، بررسی فضای مجازی و ابعاد مختلف آن، بررسی وضعیت یارانه ها، سوال از رئیس جمهور ، بررسی حوادث مختلف نظیر حادثه قطار و سقوط هواپیما و نظایر آن که با حضور مسئولان ذیربط مورد بررسی قرار گرفت./ 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت در حاشیه سفر به مشهد مقدس اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه فراهم شده است.

وی افزود: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دومین دور انتخابات برای شکل گیری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ماه برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • کشور آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • احترام به قانون، اصل رقابت انتخاباتی است
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • کشور محیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است
  • بررسی جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • مجلس هفته آینده جداول لایحه بودجه ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در ۱۵ استان برگزار می‌شود
  • «فراجا» در موضوع حجاب میان اهمال و قانون‌گریزی تفاوت قایل است