Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:41:28 GMT

قرآن و نهج البلاغه را در زندگی جدی بگیریم

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۰۴۳

قرآن و نهج البلاغه را در زندگی جدی بگیریم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی صبح سه شنبه در جلسه کمیته قرآنی ستاد دهه فجر با تاکید براینکه باید یکی از مصوبات این کمیته این باشد دستگاه‌هایی که عضو شورای توسعه قرآنی هستند گزارشی از عملکرد خود برای رصد و پیگیری ارائه دهند، گفت: انقلاب ما قرآنی است و باید قرآنی باقی ماند.

وی افزود: بچه‌هایی که برای این انقلاب جانشان را فدا کرده‌اند و مقابل ظلم ایستادگی کرده‌اند، از محافل قرآنی بیرون آمده بودند و باید فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر لزوم برپایی اجتماعی بزرگ قرآنی همزمان با دهه فجر در استان تاکید کرد و گفت: برای پیش بردن مسائل باید قرآن و نهج البلاغه را جدی گیریم.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه ما در اولین مسائل نظیر خواندن قرآن مشکل داریم، گفت: متأسفانه در برخی محافل دانشجویی شاهد هستیم که اکثراً نمی‌توانند قرآن را بدون غلط قرائت کنند و این یعنی آنکه در مسائل اولیه مانده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور وجود دارد، بر لزوم ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و گفت: در بحث ترویج فرهنگ قرآنی کم کاری صورت گرفته است.

حجت الاسلام لائینی افزود: باید بیشتر از هر شورایی، شورای قرآنی را جدی بگیریم تا قرآن از ما شکایت نکند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استان ما در زمینه قرآنی زمینه‌های خوبی دارد گفت: موفقیت‌های ما به خاطر استعدادهای خوب است نه برنامه ریزی خوب و باید در زمینه برنامه ریزی، امور را تقویت کنیم.

کد خبر 4838330

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه ساری قرآن بارش برف دهه فجر بوشهر گرگان شیراز تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان

 اسماعیل زارعی‌کوشا همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روز‌ها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • سند راهبردی جامعه قرآنی عصر رونمایی شد
  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه در کردستان
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • معرفی حافظان و قاریان در ترویج رفتارهای قرآنی اثرگذار است
  • قرآن همه چیز ماست
  • توجه به قرآن، بسیاری از مشکلات امروز ما را حل می‌کند
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران