Web Analytics Made Easy - Statcounter

مومنی با بیان اینکه پیش نویس اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر آماده است، گفت: در صورت اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیش از ۸۰ درصد از معتادان متجاهر درمان می شوند.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «اسکندر مومنی» امروز سه شنبه هشتم بهمن در حاشیه همایش نشست روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه انتظامی و قضایی فعالیت های خوبی در راستای مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته است، ضمن اینکه همکاری سایر دستگاه ها نیز در این زمینه امری ضروری و مهم می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر تصریح کرد: کلیه اقداماتی که در زمینه جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر صورت گرفته، حاصل تلاش سازمان زندان ها، نیروی انتظامی، قوه قضاییه و وزارت بهداشت است.

 

وی اظهار کرد: وظیفه ما این است که هماهنگی های لازم را در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر و مبارزه با مواد مخدر انجام دهیم. در جلسات نیز به صورت محکم و دقیق در این زمینه مطالبه گری می کنیم و همچنین دستگاه ها را نیز مجاب به انجام وظایف خود می کنیم. خوشبختانه اقدامات رو به جلو است و ما به شرایط گذشته بر نمی گردیم و برخی از مسایل موجود در این حوزه را به مردم نمی گوییم به دلیل اینکه نمی خواهیم تنش های ذهنی و ناآرامی های ذهنی در جامعه ایجاد شود؛ بنابراین دستگاه ها باید پشت میز خود در جلسات مشکلات را حل کنند و کشاندن این مسایل به میان مردم جز ایجاد تنش چیزی ندارد.

 

وی با اشاره به معتادان دارای بیماری خاص اظهار کرد: در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر تصمیم گیری شد که تعدادی از معتادان در بیمارستان ها بستری شوند و قول دادند که تا اسفند ماه به طور کامل مشکل معتادان متجاهر دارای بیماری خاص برطرف و رسیدگی شود ولی واقعیت امر این است که همه دستگاه ها تلاش می کنند، مردم مطمئن باشند که ما مطالبه و پیگیری را در جلسات خواهیم داشت.

 

مومنی در ادامه افزود: من به قاطعیت می گویم که بیش از 80 درصد هدف مان در ساماندهی معتادان متجاهر دست یافتیم که این امر حاصل تلاش همه دستگاه ها و مطالبه گری اصحاب رسانه بوده است.

 

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: در این زمینه هرچه رو به جلو نگاه می کنیم، هیچ سد و مانعی نبوده بلکه یک اراده جمعی در همه دستگاه ها وجود دارد و مردم و خانواده ها نیز نسبت به مسئله اعتیاد و مواد مخدر بسیار حساس هستند. خوشبختانه کارها در حال پیش رفتن است، منتهی اگر قانون اصلاح نشود این چرخه باطل همچنان ادامه خواهد داشت و چیزی جز هدر دادن منابع نیست یعنی ما یک کاری را پیش می بریم ولی نیمه راه رهایش می کنیم که این مشکل نیز چیزی جز هدر دادن بیت المال و منابع دولتی نیست.

 

وی ادامه داد: طبق پیش نویس ها اگر قوانین مبارزه با مواد مخدر و نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر اصلاح شود، بیش از 80 درصد آنها درمان خواهند شد. در شرایط کنونی در بهترین شرایط فقط 20 درصد از معتادان متجاهر درمان می شوند؛ بنابراین پیش نویس اصلاح قانون مبارزه با مواد مخدر آماده شده است،‌ امیدواریم در کمترین زمان ممکن در دستور کار قرار بگیرد.

 

مومنی با اشاره به تاثیر تحریم ها در راستای مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: قطعا اعمال این تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا و اروپایی ها تاثیر زیادی در اقدامات ما برای مبارزه با مواد مخدر وجود دارد البته ما تلاش های زیادی کردیم و مذاکرات و رایزنی هایی نیز با سازمان ملل داشتیم، آنها نیز کمک های مختصری کردند اما هرگز کمک های آنها متناسب با حجم عظیم اقداماتی که جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد، نیست. همچنین یک مرکز منطقه ای با کمک سازمان ملل راه اندازی شد ولی کافی نیست.

 

مومنی در ادامه خاطرنشان کرد: این تحریم های ظالمانه مانع و سد بزرگی در راستای مبارزه با مواد مخدر محسوب می شود.

 

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد رویداد ملی فهما فهما در فارس طرح ملی فهما سامانه فهما فهما اسکندر مومنی کشفیات مواد مخدر مبارزه با مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  جعفر ذوالفقاری در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میاندوآب اظهار کرد: نگاه جمهوری اسلامی به مقوله مواد مخدر با کل دوران متفاوت است.

وی افزود: به برکت نگاه بلند جمهوری اسلامی مبارزه با مواد مخدر یک تکلیف عمومی بوده و تقدیم چهار هزار شهید در حوزه مبارزه با مواد مخدر گواه این ادعا است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌غربی گفت: جمهوری اسلامی به دنبال احیای انسان‌هاست و حلقه آخر در زنجیره مبارزه با مواد مخدر مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال است.

ذوالفقاری با اشاره به حمایت دولت در خصوص ایجاد اشتغال تصریح کرد: این مقوله در نظام مقدس جمهوری اسلامی به صورت هدفمند و استاندارد در حال اجرا است.

 

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۳ تلاش مضاعفی برای توسعه فضای مسقف و استانداردسازی ایستگاه‌های ترک اعتیاد برای احیای افراد مبتلا به اعتیاد انجام خواهد شد تا این کمبود برطرف شود.

 

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه
  • کشف حدود ۸۸ کیلوگرم تریاک با طعم هندوانه در قم
  • جمع‌آوری و دستگیری ۲۸ معتاد و خرده‌فروش موادمخدر در صومعه‌سرا
  • مبارزه با مواد مخدر؛ یک تکلیف عمومی در جمهوری اسلامی است
  • دستگیری معتادان و سوداگران مرگ در لنگرود
  • انهدام بیش از ۱۶۸۰ باند توزیع موادمخدر در سال ۱۴۰۲
  • کشف ۵۸۰ تن مواد مخدر در سال ۱۴۰۲/ تریاک همچنان پیشتاز