Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@00:30:57 GMT

افتتاح 27 طرح در تهران

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۸۸۸

وزیر نیرو گفت: امروز در استان تهران ۲۷ طرح از ۱۳۲ طرح مهم صنعت آب و برق کشور افتتاح شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رضا اردکانیان در آئین بهره برداری از طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران افزود: بابت افتتاح این طرح‌ها باید تشکر ویژه از دولت، بخش‌های اجرایی، مقام معظم رهبری به خاطر اجازه برای برداشت از صندوق توسعه ملی و تمامی کسانی که ما را در انجام این طرح‌ها یاری کردند، کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: طرح‌های بسیار مهمی برای بالا بردن کیفیت آب در استان تهران اجرا شده و، اما اکنون در این استان حدود ۱۴ میلیون جمعیت داریم که ۱۰ میلیون از آن در تهران زندگی می‌کنند.
وی افزود: یک ششم جمعیت کشور را استان تهران در خود جای داده که این حاکی از اهمیت تامین، جمع آوری و توزیع درست آب شرب مردم است.
آقای اردکانیان در ادامه گفت: امروز وزارت نیرو در استان تهران برای افتتاح این طرح‌ها حدود ۳۵ هزارمیلیارد تومان در بخش‌های مختلف آب و برق و فاضلاب هزینه کرده است.
وی افزود: همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی دنبال رضایت مندی و خدمت به مردم هستند و ما این توفیق را پیدا کردیم با اجرای مهم‌ترین طرح‌های حیاتی در کشور در این زمینه پیشرو باشیم.
آقای اردکانیان گفت: امروز در ۳۲ استان کشور ۱۳۲ طرح آب و برق و فاضلاب و با سرمایه گذاری ۱۹ هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان افتتاح کردیم که مهم‌ترین طرح امروز واحد دوم تصفیه خانه تهران است که جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر را در شهر‌های پاک دشت، ورامین، ​قرچک، پیشوا تحت پوشش قرار می‌دهد.
وزیر نیرو افزود: ۲۰ طرح دیگر خرد و کلان با سرمایه گذاری ۲۷۵ میلیارد تومان در شهر‌های تهران، قرچک، ورامین و اسلامشهر و همچنین سه طرح نیروگاه خورشیدی با سرمایه گذاری ۱۲۷ میلیارد تومان و دماوند و ری و آب رسانی ۷۲ روستای پر جمعیت انجام و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی گفت: این هفته در دهه فجر انقلاب اسلامی حدود ۱۰ هزار و ۷۹ میلیارد تومان طرح افتتاح می‌شود و اینجا باید از مدیران اجرایی و پیمانکاران و مشاوران استان تهران قدردانی کنیم.
اردکانیان افزود: در دولت تدبیر و امید ۱۰ هزار و ۶۰۰ روستای کشور را به شبکه آب سالم وصل کردیم که تعداد ۷ میلیون نفر روستایی را بهره‌مند کرده است.
وی گفت: تا پایان دولت دوازدهم سه میلیون نفر دیگر از روستاییان به این مجموعه پیوند خواهد خورد.
آقای اردکانیان افزود: در کشور ۱۵۱ تصفیه خانه بزرگ وجود دارد که ۲۷ عدد آن برای قبل از انقلاب بوده و الباقی آن ساخت نظام جمهوری اسلامی است که تا امروز ۳۲ تصفیه خانه در دولت تدبیر و امید ساخته شده است و تعداد تصفیه خانه‌هایی که مورد بهره برداری قرار گرفته دو برابر دولت‌های قبلی است و این نسبت تا پایان دولت بالاتر خواهد رفت.
وزیر نیرو گفت: ساخت تمام این تجهیزات و سازه‌ها در شرایط سخت تحریمی کشور انجام شده و امروز باید بگوییم که کار‌ها سریع‌تر از شرایط قبل از تحریم پیش می‌رود.
آقای اردکانیان در پایان گفت: در افق ۱۴۱۵، ​دویست و پنجاه میلیون متر مکعب کسری آب خواهیم داشت که امیدواریم با کمک شهرداری تهران و جابه جایی آب‌هایی که در شهرداری برای فضای سبز استفاده می‌شود با آب‌های تصفیه خانه فاضلاب این امید را به کشاورزان بدهیم که از حق آبه آن‌ها حمایت می‌کنیم.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: وزیر نیرو افتتاح تهران برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود

دولت ارمنستان بر تصمیم خود مبنی بر افتتاح سرکنسولگری در تبریز تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دولت ارمنستان در جلسه روی پنجشنبه خود بر تصمیم خود درباره افتتاح کنسولگری این کشور در تبریز تاکید کرد.

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در روزهای نخستین زمستان گذشته و در نشست خبری مشترک با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در ایروان گفته بود: «ارمنستان کشور دوست و همسایه خوب ماست. در دیدار با وزیر خارجه ارمنستان موافقت تهران را برای افتتاح سرکنسولگری جمهوری ارمنستان در شهر تبریز اعلام کردیم و امیدواریم در هفته‌های آغازین سال جدید میلادی با حضور وزیر خارجه ارمنستان شاهد افتتاح رسمی این سرکنسولگری در تبریز باشیم».

در سال ۲۰۲۲ و در دیدار «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان و «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران نیز ۲ طرف درباره ارتقای سطح همکاری‌های تجاری بین ۲ کشور و همچنین این موضوع که افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز می‌تواند بر ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی تاثیر مثبتی داشته باشد، به توافق رسیدند.

رسانه‌های ارمنستان نوشته‌اند که در اکتبر سال ۲۰۲۲ سرکنسولگری ایران در قاپان ارمنستان افتتاح شد و افتتاح سرکنسولگری این کشور در تبریز، این اقدام دوجانبه را تکمیل می‌کند.

آن‌ها همچنین با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی ایران با استان سیونیک ارمنستان هم‌مرز است، گفته‌اند افتتاح کنسولگری در تبریز باعث توسعه بیش از پیش روابط تجاری و گردشگری خواهد شد.

امیرعبداللهیان در دیدار میرزویان همچنین گفته بود: موافقت دولت ارمنستان در ایجاد سرکنسولگری ایران در منطقه قاپان باعث شده که تردد ایرانیان و همکاری‌های ترانزیتی ۲ کشور تسهیل شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افتتاح فاز اول آزادراه شوشتری تا پایان سال
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • بخش MRI بیمارستان شهدای یافت آباد افتتاح شد
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می شود
  • سرکنسولگری ارمنستان در تبریز افتتاح می‌شود
  • افتتاح همزمان چند پروژه بهداشتی در شهرستان فیروزکوه
  • ویدیو/ افتتاح زورخانه در منطقه ده ونک تهران