Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:38:25 GMT

واگذازی ۲۰ هزار خودرو با داخلی سازی قطعات

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۲۹۷۰

واگذازی ۲۰ هزار خودرو با داخلی سازی قطعات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) از راه‌اندازی سایت توان ایران در هفته گذشته برای ارتباط تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خبر داد و با اشاره به هدف‌گذاری این وزارتخانه برای صادرات ۸۵ میلیارد دلاری به کشورهای همسایه تا سه سال آینده، گفت که برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو منجر به ساخت سه قطعه شد که در پی آن ۲۰ هزار خودرو از کف کارخانه‌ها جمع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مهدی صادقی نیارکی در دومین جشنواره ملی حمایت از تولید داخل (حاتم) از راه‌اندازی سایت توان ایران در هفته گذشته خبر داد و اظهار کرد: در راستای قانون حمایت از ساخت داخل وزارت صمت مکلف به ایجاد چنین سایتی بود تا سازندگان و مصرف‌کنندگان را به یکدیگر پیوند دهد.

وی افزود: طبق قانون، هر خرید خارجی باید سه ماه قبل در این سایت بارگذاری شده باشد تا مشخص شود که نیازها در داخل تولید نداشته است و تمام دستگاه‌های دولتی ، بخش خصوصی که از صندوق توسعه ملی و یا دیگر منابع تسهیلات گرفته باشند مشمول قانون حمایت از ساخت داخل می‌شوند و باید نیاز خود را از این سایت تامین کنند و با کسانی که به این امر اهتمام نداشته باشند طبق قانون برخورد خواهد شد.

مطالعه نیازهای کالایی ۱۵ کشور همسایه

صادقی در ادامه با بیان اینکه در سازمان توسعه تجارت مطالعاتی مبتنی بر نیازهای کالایی در ۱۵ کشور همسایه در حال انجام است، گفت: در حال حاضر صادرات ما به این کشورها ۲۰ میلیارد دلار است، اما هدفگذاری شده که در سه سال آینده این عدد به ۸۵ میلیارد دلار برسد.

وی همچنین با اشاره به برگزاری ۹ میز ساخت داخل در وزارت صمت تاکنون، گفت: سه میز در خودرو برگزار شده که نتیجه آن داخلی‌سازی ۷۵ میلیون یورو قطعات خودرو بوده و با برگزاری میز اول و داخلی سازی سه قطعه ۲۰ هزار خودرو از کف کارخانه‌ها جمع شد.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد که وزارت صمت برای کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات تا سال ۱۴۰۰برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش ایسنا، امروز (سه شنبه) دومین جشنواره حمایت از تولید ملی (حاتم) با حضور معاون اقتصادی رئیس جمهوری، دبیر خانه کارگر، معاون امور صنایع وزارت صمت و جمعی از تولیدکنندگان و مقامات دیگر کشور برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۲۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک

روز گذشته زن جوانی در حالی که به شدت گریه و بی‌قراری می‌کرد با پلیس تماس گرفت و از سرقت خودرویش در یکی از خیابان‌های شهر بم در استان کرمان در حالی که کودک ۴ ساله‌اش هم داخل خودرو بوده، خبر داد.

به گزارش ایران، شاکی گفت: خودرویم کنار خیابان خاموش شد و نمی‌توانستم آن را روشن کنم. بچه‌ام هم داخل خودرو بود. همان موقع ۲ مرد به بهانه کمک برای روشن کردن خودرو به من نزدیک شدند و یکی از آن‌ها پشت فرمان نشست و دیگری شروع به هل دادن خودرو کرد که ناگهان خودرو روشن شد و هر دو سوار بر آن فرار کردند و بچه‌ام را هم با خودرو دزدیدند.

سرهنگ عزت‌الله عبدلی‌نسب فرمانده انتظامی بم در تشریح این خبر گفت: در پی تماس این خانم، تیم‌های گشت انتظامی تمامی محور‌های اصلی و فرعی را تحت کنترل درآورده و در نهایت واحد گشت کلانتری ۱۲ بم در کمتر از یک ساعت خودرو سرقتی را به صورت رها شده در یکی از محله‌های شهر کشف کرد و کودک خردسال را که داخل خودرو بود به والدینش بازگرداند.

وی افزود: بلافاصله پس از این عملیات نیز سارقان فراری با اقدامات اطلاعاتی و پی‌جویی‌های مأموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۲ در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

سرهنگ عبدلی‌نسب گفت: این دو سارق زمانی که این خانم را با خودرو معیوب کنار خیابان مشاهده کرده بودند، در پی روشن کردن خودرو وی اقدام به سرقت خودرو به همراه کودک خردسال درون آن کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: هیچ وقت خودرو خود را در حالت روشن ترک نکنید و در صورت معیوب شدن خودرو به افراد غریبه اعتماد نکنید.

دیگر خبرها

  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • حمایت استاندارد ایلام از رشد تولید در استان
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • سارقان خودرو را همراه کودک ربودند
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو به بهانه کمک
  • ربودن کودک ۴ ساله با خودرو مادرش
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک