Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعادتی از توجه ویژه کانون‌های مساجد به انتقال آموزه‌های انقلاب اسلامی به نسل کودک و نوجوان خبر داد و گفت: در این راستا نخستین جشنواره مجازی «کودکانه فهما» در ۷ رشته و محورهایی همچون «مسجد، کانون انقلاب» از ۱۲ تا ۳۰ بهمن برگزار می‌شود.

«سعید سعادتی» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری جشنواره مجازی «کودکانه فهما» به مناسبت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد و اظهار کرد: برای تداوم انقلاب اسلامی باید دستاوردها، آرمان ها و اهداف انقلاب، نسل به نسل منتقل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تصریح کرد: رسالت و وظیفه ما در مقابل نسل چهارم و پنجم انقلاب سنگین تر است، چون این نسل نه محضر امام خمینی(ره) را درک کرده اند و نه در دفاع مقدس حضور داشته اند بلکه از طریق تاریخ مکتوب و شفاهی در جریان رویدادها و اهداف انقلاب قرار گرفته اند. از این رو، رسالت ما نسبت به نسل کودک و نوجوان برای انتقال مفاهیم و آرمان های انقلابی سنگین و خطیر است.

 

وی تاکید کرد: یکی از بهترین ابزارها و شیوه ها در این باره، استفاده از هنر و روش های هنری است تا با استفاده از جاذبه ها و شیوه های نوین، نسل جدید را در جریان تاریخ انقلاب اسلامی قرار بدهیم. باید توجه داشت نقش کودکان و نوجوانان در آینده انقلاب بسیار تعیین‌کننده است و به تعبیر مقام معظم رهبری اینها آینده سازان انقلاب هستند و نقشی مهم در تحقق گام دوم انقلاب دارند.

 

وی با بیان اینکه جشنواره مجازی «کودکانه فهما» برای توجه به نسل کودک و نوجوان در کانون های فرهنگی هنری مساجد برای اولین بار طراحی شده است، گفت: این جشنواره با استفاده از ابزار هنر و تکنولوژی روز و فضای مجازی از 12 بهمن آغاز می شود و تا 30 بهمن ادامه دارد.

 

 

سعادتی ادامه داد: رشته های خوشنویسی، قصه گویی، نمایش، نقاشی، سرود، شعرخوانی و پرده‌خوانی و محورهای «مسجد، کانون انقلاب»، «امام مهربانی ها»، «کودکان امروز، آینده سازان انقلاب» و «خانواده انقلابی» برای این جشنواره در نظر گرفته شده است.

 

وی تاکید کرد: علاقمندان در گروه سنی 7 تا 12 سال می توانند تا 30 بهمن آثار خود را در سامانه بچه های مسجد به نشانی https://bachehayemasjed.ir/ ثبت کنند، پس از اتمام فراخوان، آثار داوری و از نفرات برتر تقدیر می شود.

 

سعادتی در پایان خاطرنشان کرد: در همه آثار ارسالی باید عبارت «#کودکانه_فهما» ثبت شود، همچنین، اجرای رشته ها در فضای مسجد که با استقبال عمومی همراه باشد از امتیاز بیشتری بهره‌مند می شود.

 

گفتنی است، علاقمندان به شرکت در جشنواره مجازی «کودکانه فهما» می توانند برای دریافت آئین نامه رشته ها از 12 بهمن به سامانه بچه های مسجد مراجعه کنند.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد مسجد فهما مسجد رویداد ملی فهما فهما ایام الله دهه فجر کانون های فرهنگی هنری مساجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدباقر حیدری نسب بیان کرد: اگر بنا باشد سبک زندگی اسلامی با نگاه تمدنی  در مقابل سبک زندگی غربی جاری گردد باید به مفاهیم اصیل اسلامی رجوع کنیم و نهج البلاغه منبعی مهم برای  این موضوع است. وی افزود: در بین مجموعه آثاری که از اهل بیت به جا مانده زیباترین مفاهیم در عالی‌ترین غالب‌ها در پهنه موضوعات مختلف در نهج البلاغه بیان شده به گونه‌ای که نهج البلاغه به عنوان دومین کتاب ارزشمند و مقدس بعد از قرآن کریم، چراغ هدایت انسانها است.

دبیر جشنواره استانی گفت: ما معتقدیم که احیاء و تبیین معارف باید فراگیر شود و اگر با نگاه فرا مذهبی و حتی فرا دینی نگاه شود همه بشریت از آن بهره خواهند برد از این رو مقام معظم رهبری فرمودند:احیاءنهج البلاغه فقط وظیفه ما شیعیان نیست بلکه وظیفه همه مسلمان هاست.

وی بیان کرد: جشنواره ملی رسا «نهج البلاغه دانشگاهیان کشور» جمع کثیری از جامعه خصوصا جامعه نخبگانی را مخاطب خود قرار داده است و مخاطب جشنواره رسا اساتید(اعم از هیئت علمی و مدعو) و کارکنان(اعم از رسمی،پیمانی، قرار دادی، شرکتی و حتی طرحی)، دانشجویان حتی دانشجویان بین الملل و خانواده اساتید و کارکنان دانشگاهی است و دبیرخانه ملی جهت هماهنگی متولیان دانشگاهی در هر استانی دبیرخانه ای دارد.

دبیر جشنواره استانی ادامه داد: محورهای جشنواره عبارتند از خانواده، مدیریت و حکمرانی، آرمان‌گرایی و دشمن‌شناسی و جشنواره شامل ادبی در قالب «داستان، شعر، نمایش‌نامه‌ و فیلم‌نامه»، هنری در قالب «نقاشی، پوستر، اینفوگرافی، خوشنویسی و عکس‌نوشته»، رسانه در قالب «نماهنگ (کلیپ)، پادکست، موشن‌گرافی و رسانه مجازی»، معارفه در قالب« مفاهیم نهج البلاغه، حفظ نهج البلاغه، کتــابــخــوانـی و آموزش مجازی» و پژوهش در قالب «رسانه مکتوب، تدوین کتاب و مقاله با رویکرد میان رشته‌ای، ارائه محتواهای آموزشی و تربیتی» است.

 وی اظهار کرد: علاقمندان جهت شرکت در جشنواره ملی رسا می‌توانند در محورهای بیان شده فوق شرکت کرده و آثار خود را با ثبتنام در سایت رسا http://rasanahad.ir ارسال نمایند
 اطلاع رسانی در هر دانشگاه از طریق شورای نهج البلاغه همان دانشگاه و بستر فضای مجازی 
https://eitaa.com/khademanenahjoalbalagheh
https://splus.ir/khademanenahjoalbalagheh و یا با شماره دفتر نهاد رهبری پیام نور استان سیستان و بلوچستان۰۵۴۳۳۲۹۴۸۸۵
است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • نخستین سالگرد شهادت آیت الله سلیمانی در زاهدان برگزار می‌شود
  • جشنواره ملی نهج البلاغه دانشگاهیان در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود
  • نخستین یادواره و کنگره شهدای منطقه یک اصفهان برگزار می‌شود
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند