Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزير نيرو با بيان اينكه طرح‌هاي بسيار ارزنده و مهمي در ارتباط با تامين و توزيع آب باكيفيت براي استان تهران اجرا شده و در دست اجراست، گفت: وزارت نيرو در اين استان ۱۷۴ پروژه با ۳۵ هزار ميليارد تومان در بخش‌هاي آب، برق و فاضلاب در دست اجرا است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «رضا اردكانيان» روز سه‌شنبه (۸ بهمن) در آيين بهره‌برداري از فاز دوم تصفیه‌خانه هفتم آب و طرح‌های صنعت آب و برق استان تهران كه با حضور رئيس جمهوري صورت گرفت، اظهار داشت: از جمعيت حدود 14 ميليون نفري اين استان، 10 ميليون نفر ساكن تهران بزرگ هستند و حدود يك ششم جمعيت كشور در اين استان جاي گرفته و اين حاكي  از اهميت توجه به تامين و توزيع آب، جمع‌آوري فاضلاب و تصفيه و استفاده مجدد از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزير نيرو گفت: كارگزاران جمهوري اسلامي سوداي رضامندي و خدمت كردن به مردم را دارند و ما اين توفيق را پيدا كرديم كه احساس دلسوزي و رضامندي براي مردم را با اجراي مهم‌ترين طرح‌هاي حياتي انجام دهيم.


وي با بيان اينكه وظيفه مشترك همه ما افزايش احساس رضامندي مردم است، گفت: در چارچوب پويش #هرهفته_الف_ب_ايران تاكنون با احتساب پروژه‌هاي امروز در 22 استان، 133 پروژه مهم آب، برق و فاضلاب را با سرمايه‌گذاري حدود 19هزار و 440 ميليارد تومان افتتاح كرديم كه 27 پروژه مهم از اين مجموع امروز به دست رئيس جمهوري در استان تهران افتتاح مي‌شود.


اردكانيان اظهار داشت: مهم‌ترين اين پروژه‌ها در استان تهران، واحد دوم تصفيه‌خانه هفتم تهران است كه بيش از 2 ميليون نفر جمعيت را در شهرهاي پاكداشت، ورامين، قرچك و پيشوا زير پوشش خواهد برد. علاوه بر اين 20 پروژه خرد و كلان برق با 275 ميليارد تومان سرمايه گذاري در تهران، قرچك، ورامين و اسلامشهر و سه نيروگاه خورشيدي با 127 ميليارد تومان سرمايه‌گذاري در ري و دماوند و آبرساني به 72 روستاي پرجمعيت با 146هزار نفر جمعيت با 50 ميليارد تومان و تاسيسات فاضلاب در منطقه امامزاده داود بهره‌برداري مي‌شود.


وي ادامه داد: مجموع پروژه‌هاي اين هفته كه در طليعه دهه فجر در استان تهران و با حضور رييس جمهوري افتتاح مي‌شود بالغ بر 1079 ميليارد تومان است.


وزير نيرو با بیان اینکه اين افتتاح خوشبختانه همزمان با آغاز به كار شركت‌هاي آب و فاضلاب استاني است، گفت: اين طرح‌ها اگرچه مهم هستند اما دستاوردهاي دولت تدبير و اميد منحصر و محدود به طرح‌هاي سازه‌اي نيست؛ در بخش غيرسازه‌اي هم تدبيرهاي ارزنده‌اي انديشيده شده كه مي‌توانيم نتيجه آن را در سرعت گرفتن پروژه‌هاي آب و فاضلاب ببينيم.


وي ادامه داد: اين شركت‌ها پيشتر با شرايط ناهمگون خدمت مي‌كردند كه با تصويب شوراي عالي اداري و تاييد دولت و هيئت وزيران و ديگر دستگاه‌هايي كه بايد از اين حركت حمايت مي‌كردند در آستانه فعاليت شركت‌هاي يكپارچه آب و فاضلاب استاني هستيم و اين بدان معنا است كه مجموعه سرمايه‌ها اعم از منابع انساني، تجهيزات، ظرفيت‌هاي مهندسي، مديريتي و انساني و مالي به‌طور يكپارچه در شهر و روستا به‌كار گرفته خواهد شد.


وي افزود: اميد است اين حركت بسيار ارزنده آبرساني روستايي را كه بويژه از سال 93 تاكنون در دولت تدبير و اميد منشاء تاثيرات فراواني بوده و توانسته‌ايم بيش از 10هزار و 600 روستا را با جمعيت بيش از 7 ميليون نفر به شبكه آب پايدار و سالم وصل كنيم در پرتو اين يكپارچكي، توسعه داده و در نيمه نخست سال 1400 سه ميليون نفر ديگر از روستاييان به اين مجموعه بهره‌مند بپيوندند و فصل تازه‌اي در موضوع جمع‌آوري و تصفيه‌خانه فاصلاب در روستاها گشوده شود.


وزیر نیرو افزود: در تهران به لحاظ مجموع حساسيت‌هاي موجود که هر پايتختي از اين حساسيت‌ها برخوردار است، فعاليت‌های بسيار ارزنده‌اي در دست انجام قرار دارد.


اردکانیان گفت: در زمینه احداث تصفيه‌خانه آب كه بعد از احداث سد و كانال‌هاي انتقال براي بهره‌مندي مردم در بخش شرب و بهداشت و حتي ديگر بخش‌ها نيازمند اين سازه‌هاي مهم هستیم، پيشرفت قابل ملاحظه‌اي داشتيم.


وی ادامه داد: از مجموع 151 تصفيه‌خانه بزرگ آب كه از ابتدا در كشور ساخته شده، 27 مورد مربوط به قبل از انقلاب بوده و از مابقي تصفیه‌خانه‌ها که در چهار دهه ساخته شده، 32 تصفيه‌خانه مربوط به دولت تدبير و اميد بوده است.


اردكانيان گفت: در 35 سال قبل از اين دولت به‌طور متوسط سالانه 2.6 تصفيه‌خانه احداث شده و در طول 6 سال گذشته اين عدد دو برابر شده است. يعني تعداد تصفيه‌خانه‌هاي آب طراحي شده، ساخته و بهره‌برداري شده از ابتداي دولت تدبير و اميد تاكنون نسبت به قبل آن بيش از 2 برابر است و با 26 تصفيه‌خانه ديگر كه تا نيمه 1400 به بهره‌برداري مي‌رسد اين افزايش به سه برابر خواهد رسيد.


وي با تاکید بر اینکه ما فقط براي دولت تدبير و اميد كار نمي‌كنيم، تصريح كرد: موضوع آب بويژه در كلانشهرها بايد ناظر بر دهه‌هاي پيش رو باشد و براي سال 1415 طرح‌هاي ما در دست اجراست.


وزير نيرو افزود: طبق محاسبات حدود 250 ميليون متر مكعب كسري خواهيم داشت كه بنا داريم اين كسري را با تمركز و توجه به اصلاح شبكه‌ها و كاهش هدررفت آب جبران كرده و بتوانيم با هماهنگي نزديك به شهرداري تهران حدود 250 ميليون متر مكعب آب با كيفيت كه در سال براي فضاي سبز، غير شرب و بهداشت صرف مي‌شود را با پساب‌هاي تصفيه شده جايگزين كنيم.


وی خاطرنشان کرد: این موضوع علاوه بر اینکه به تعادل‌بخشي سفره‌ها و كاهش فرونشست زمين در جنوب تهران کمک می‌کند، رونق كشاورزي موجه، مقرون به‌صرفه و تامين حقابه‌هاي كشاورزان را نیز به‌دنبال خواهد داشت./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد رضا اردکانیان اردکانیان وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۳۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، زارع زاده گفت: مراحل اجرای طرح مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال ۱۴۰۱ آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می‌برد. 


وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد (مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است. 


وی همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 


زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بند‌های تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • بارش بیش از ۲۰۰ میلی متر باران از ابتدای سال آبی
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران
  • مرمت بند‌های تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • افتتاح طرح برق‌آبی اومااویا در سریلانکا / رئیسی: ایران در حال اجرای طرح‌های بزرگ در ۲۰ کشور است
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • ۳۸۹ میلی‌متر بارش در کردستان ثبت شد