Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@21:21:26 GMT

کاروان نظامی ترکیه به ادلب وارد شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۱۶۴

کاروان نظامی ترکیه به ادلب وارد شد

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، کاروان نظامی ترکیه از شمال ادلب وارد سوریه شد این تحول در میانه پیشروی دمشق در معره النعمان، دومین شهر بزرگ ادلب پس از تسلط بر ده‌ها منطقه است.

 به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، کاروان نظامی ترکیه عصر دوشنبه از طریق گذرگاه کفرلوسین در شمال استان ادلب وارد سوریه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کاروان متشکل از ۳۰ خودروی نظامی ترکیه از جمله بالغ بر ۱۲ خودروی زرهی در حالیکه حامل تجهیزات لجستیکی و سربازان بود به سمت جنوب ادلب حرکت کرد.

دیده بان افزود، نیروهای ترکیه در تلاش هستند تا پایگاه جدیدی را در ادلب بنا کنند که چند ماه درباره موقعیت آن بررسی کرده بودند. این در حالیست که مرکز دیده بانی ترکیه در معر حطاط از سه محور در محاصره نیروهای سوریه قرار دارد.

در همین راستا، دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای دولت سوریه پس از تسلط بر ده‌ها منطقه در ادلب از عصر جمعه تاکنون به سمت معره النعمان در حال پیشروی هستند. ارتش سوریه کنترل مناطق «تله المحروقات» و « رحبه خان‌ طومان» و نیز جرف الصخر در شرق خان طومان در حومه جنوبی حلب را به دست گرفته است.

به نوشته روزنامه سوری الوطن، به موازات پیشروی ارتش به سمت معره النعمان، نیروهای ارتش سوریه با هیئت تحریر الشام و دیگر گروه‌های تروریست در غرب شهر حلب وارد درگیری‌های شدید شده‌اند. ارتش سوریه حماسه‌ای جدید در روز گذشته رقم زد و همزمان با پیشروی در جبهه جنوب شرقی ادلب به سمت معره النعمان در حلب نیز پیشروی داشت.

رامی عبدالرحمان، مدیر دیده بان گفت، بعد از تسلط ارتش سوریه بر منطقه الزعلانه، اکنون این ارتش در حال پیشروی به سمت معره النعمان، دومین شهر بزرگ استان ادلب است و تلاش دارد تا آن را محاصره و تحت کنترل خود درآورد. این شهر بعد از هفته‌ها درگیری و حملات تقریبا خالی شده و تقریبا در محاصره است.

به گفته عبدالرحمان، نیروهای ارتش سوریه امروز در جنوب، شمال و شرق معره النعمان متمرکز بوده و در تلاش به سمت پیشروی از سمت غرب این شهر هستند.

طبق ارزیابی‌های دیده بان حقوق بشر سوریه، طی ۱۲ روز گذشته حدود ۱۲۰ هزار تن از مناطق روستایی اطراف حلب و ادلب گریخته‌اند. کارکنان دیده بان حقوق بشر سوریه می‌گویند، اکثر این افراد به مناطق دیگری در شمال سوریه و در مرز با ترکیه که از امنیت بیشتری برخوردار است، منتقل شده‌اند.

به رغم توافق منعقد شده میان ترکیه و روسیه در ۱۲ ژانویه بر سر آتش بس اما درگیری‌ها در ادلب مجددا آغاز شده است./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش

هر روز تعداد بیشتری از زائران خانه خدا وارد سرزمین عربستان می‌شوند و سعودی‌ها از تکنولوژی‌ها و امکاناتی که برای مسافران خود فراهم کرده‌اند گزارش می‌دهند؛ با این حال تا همین ۷۰ سال قبل، مراسم حج شکل دیگری داشت.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در آن روزها سفر هوایی تجاری هنوز در مراحل اولیه خود بود و به اندازه امروز در دسترس نبود، بنابراین، بسیاری از زائران از طریق قایق یا کشتی به مکه سفر می‌کردند. کسانی که توانایی مالی داشتند، سفر خود را با هواپیماهای کوچک از کشورهای مجاور آغاز می‌کردند.

با این حال، مناظر داخلی عربستان با آنچه امروز از خود نمایش می‌دهد بسیار متفاوت بود، این‌ها تصاویری از حج شهریور ماه ۱۳۳۲ هجری شمسی است که در مجله قدیمی نشنال جئوگرافیک منتشر شده است:

حاجیان متمول با هواپیما وارد عربستان می‌شدند

کشتی وسیله‌ای رایج برای سفر به مکه بود

اکثر مردم اما از اتوبوس استفاده می‌کردند

شهر مکه در سال ۱۳۳۲ شمسی هم رونق خاص خود را داشته است

خیابان‌های شهر در طول مراسم حج همیشه شلوغ بودند

ورودی حرم مقدس متاثر از معماری عثمانی بود

محوطه حرم در آن ایام تنها از کعبه و منطقه مطاف تشکیل شده بود

در آن ایام حاجیان می‌توانستند وارد کعبه شوند

مطاف آنقدر شلوغ نبود که زائران به دشواری بیفتند

بازارهای اطراف حرم هم بسیار ساده بودند

روشنده‌ها برای در امان ماندن از آفتاب چتر داشتند

جمرات ستون‌های کوچکی بودند که به عنوان نماد شیطان سنگسار می‌شدند

حاجیان برای انتخاب قربانیان روز عید خود به صحرا می‌رفتند

در صحرای عرفات چادرهایی ساده و در کنار کوه عرفه برپا می‌شد.

نماز در میان کاروان‌های مقیم صحرا برگزار می‌شد.

دیگر خبرها

  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • تصاویری دیده نشده از حال و هوای شهر مکه در ۷۰ سال قبل
  • (عکس) تصاویری دیده نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • (تصاویر) تصاویری دیده‌نشده از مراسم حج ۷۰ سال پیش
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • هلاکت یک صهیونیست در حمله موشکی حزب الله به مزارع اشغالی شبعا
  • کمین ترکیبی حزب الله لبنان برای کاروان نظامی صهیونیست‌ها در کفرشوبا