Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه خبرگزاری ملی لبنان " ناصف حتی " در مراسم معارفه اش به عنوان وزیر امور خارجه که با حضور جبران باسیل وزیر خارجه قبلی لبنان در وزرات امور خارجه این کشور برگزار شد، اظهار داشت: ما باید با یک حرکت فعال دیپلماسی به سمت ارتباط و همکاری با کشورهای قدرتمند و کشورهای برادر و دوست عربی و همچنین سازمان ها و ارگان های بین المللی و منطقه ای در جهت پشتیبانی از همه لبنان پیش برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود:  مسئولیت وزارت خارجه لبنان را در مرحله ای برعهده گرفتم که جهان بویژه منطقه خاورمیانه با چالش های جدید و تهدیدات روبرو است و برخی کشورها با جنگ های داخلی روبرو هستند و لبنان به دلیل جغرافیای سیاسی همیشه بیشترین تأثیر را از درگیری های منطقه ای داشته است.

وزیر امور خارجه لبنان افزود: بنابر این ما باید روزی موفق شویم که از این درگیری‌ها جلوگیری و در خاموش کردن این جنگ‌ها نقش داشته باشیم و از امنیت ملی و توسعه آن محافظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه لبنان از قدرت نهفته زیادی برخوردار است که باید شکوفا شود، اظهار داشت: این کشور از قدرت فرهنگی، تنوع فکری، آموزشی، ابتکار عمل و روحیه آزادی برخوردار است و این ویژگی ها باعث شده تا لبنان پل ارتباطی ، گفت و گو و همکاری بین خانواده عرب از یکسو و جهان از سوی دیگر قرار گیرد و ما می خواهیم برای تقویت این نقش تلاش کنیم  گرچه ممکن است برخی بگویند که دستیابی به این هدف کار آسانی نیست اما غیرممکن نیست و لازم و ضروری است .

حتی بیان کرد: کشورهای کوچک همیشه به سیاست خارجی فعال نیاز دارند و باید با جدیت در مجامع بین‌المللی و منطقه ای حضور داشته باشند زیرا این حضور فعال موجب درگیر شدن آنها با موضوعات مورد توجه جهان می شود و باعث می شود تا در امنیت منطقه ای و بین المللی تأثیر گذار باشند و نقش لبنان در این زمینه ضروری است.

وی ثبات لبنان را یک ضرورت منطقه ای و بین المللی دانست و افزود: در مقابل خطرات و چالش هایی که امروزه با آن مواجه هستیم باید یک حرکت فعال دیپلماسی به سمت پایتخت های قدرت های بزرگ، کشورهای دوست و کشورهای عربی و همچنین همکاری با سازمان ها و ارگان های بین المللی در جهت پشتیبانی از لبنان داشته باشیم  و در این راستا تلاش کنیم.

وزیر امور خارجه لبنان همچنین با اشاره به وجود سرمایه داران لبنانی در برخی کشورها اظهار داشت: ما باید در جهت استفاده از این مهاجران به عنوان یک پل ارتباطی بین لبنان و جوامع ذیربط و به عنوان منبع اصلی سرمایه گذاری در بخش های اقتصادی، تولیدی و به عنوان منبعی برای ارائه انواع پشتیبانی به ویژه در زمینه های مختلف اقتصادی و اجتماعی نقش آفرینی کنیم.

وزیر سابق امور خارجه و مهاجران لبنان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه کشورش از لحاظ فرهنگی و مذهبی از تنوع زیادی برخوردار است، گفت: حفظ وحدت ملی همیشه برای من در اولویت قرار داشته است زیرا چنانچه وحدت ملی آسیب ببیند، همزیستی هم از دست می رود و وظایف خود را در وزارت امور خارجه لبنان بر اساس یک سیاست مستقل مبتنی بر منافع لبنان و قوانین بین المللی ترسیم کنیم.

" جبران باسیل " افزود: در مقابل اسراییل صدای خود را بلند و اشغالگری ها و نژادپرستی آن را محکوم کردیم و اطمینان دارم که این مسیر توسط وزیر جدید ادامه می یابد و برای بازگشت آوارگان سوریه و مخالفت با آنچه که موجب نقض حاکمیت وطن آنها می شود و پیگیری مجموعه های اسکان مجدد پناهندگان فلسطینی پیام لبنان به جهان می رسد.

وی افزود: امیدوارم که دولت جدید بتواند یک سیاست ملی جدید برای بازگشت آوارگان عملیاتی کند.

برچسب‌ها لبنان آسیای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لبنان آسیای غربی لبنان آسیای غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به روند دادگاه بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی جریان دارد، گفت: با تصمیم رئیس جمهورمان به این پرونده ورود خواهیم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، هاکان فیدان وزیر خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در نشست خبری با همتای اندونزیایی خود با بیان اینکه این کشور در پرونده قضایی بین المللی علیه رژیم صهیونیستی که توسط آفریقای جنوبی باز شده است، ورود خواهد کرد، گفت: تصمیمان بر این شده است.

وی با اشاره به حضورش در نشست بین المللی ریاض اظهار داشت: در این نشست و نشستهای مشابه این موضوع را دریافتم که بعضی کشورها در این پرونده می خواهند و آماده اند که موضعی اتخاذ کنند.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه تاکنون نیکاراگوئه و کلمبیا گامهای روشنی در این خصوص برداشته اند، افزود: ما نیز نتیجه بررسی های خود را به رئیس جمهورمان گفتیم و برای اولین بار تصمیم گرفته شده را اینجا اعلام می کنم. کار ما روی این برنامه مدت زیادی است که دنبال می شود. ما اقدامات حقوقی خود را دنبال خواهیم کرد. در این بین با همه کشورهای دوست و همپیمان در اینکه چه اقدامات بیشتری می توانیم انجام دهیم کار را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان بر توسعه روابط ایران و لبنان تاکید کرد
  • تاکید امیرعبداللهیان بر تفاهم در انتخاب رئیس جمهور لبنان
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور لبنان
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!