Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@14:17:23 GMT

انجام بیش از ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۴۳۲۰

انجام بیش از ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا بیاناتی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام ۳۳۰۰ عملیات توسط آتش‌نشانان همدان، گفت: امسال و تا پایان دی ماه سامانه ۱۲۵ همدان ۱۴۰ هزار و ۷۷ تماس دریافت کرده که از این تعداد ۳ هزار و ۳۳۳ مورد منجر به عملیات شده است.

وی با اشاره به ثبت ۱۴ هزار و ۵۲۸ مورد تماس اشتباه تاکید کرد: ۷ هزار و ۴۶۲ مورد تماس برای دریافت مشاوره، ۱۵ مورد گزارش آتش‌سوزی کذب و ۱۱۴ هزار و ۷۳۹ مورد ایجاد مزاحمت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد رضا بیاناتی در تشریح این خبر گفت: یک هزار و ۷۷۸ مورد از عملیات انجام شده اطفا حریق بوده که اطفا حریق پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۶ مورد، اماکن مسکونی با ۲۰۱ مورد، وسائط نقلیه با ۲۰۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۵ مورد و مراکز تجاری با ۸۲ مورد بیشترین تعداد عملیات در این حوزه را شامل شده است.

بیاناتی با بیان اینکه یک‌هزار و ۷۶۳ عملیات اطفا حریق داخل و ۲۵ عملیات خارج از محدوده شهری انجام گرفته است، اظهار کرد: عامل بروز ۷۰۲ حادثه آتش‌سوزی عمدی، ۱۰۶۰ حادثه غیر عمدی و ۲۵ حادثه در دست بررسی کارشناسی است.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان ۶۵ نفر شامل ۲۹ مرد و ۳۶ زن را در عملیات اطفا حریق نجات داده‌اند، عنوان کرد: در حوادث آتش سوزی ۴۵ نفر شامل ۳۰ مرد و ۱۵ زن و ۴ نفر از آتش‌نشانان مصدوم شده‌اند و متأسفانه یکی از شهروندان جان خود را از دست داده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان از انجام ۱۱۰ مورد عملیات احتیاط حریق در ۱۰ ماهه امسال خبر داد و افزود: از این تعداد ۴۲ مورد احتیاط حریق در اماکن حساس، ۵۳ مورد به دستور شورای تأمین و ۱۵ مورد در مناسبت‌ها بوده است.

محمد رضا بیاناتی با اشاره به انجام یک‌هزار و ۴۳۵ عملیات امداد و نجات طی سال جاری خاطرنشان کرد: نجات حیوانات با ۲۵۵ مورد، مهار حیوانات با ۲۳۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۷۰ مورد، نجات افراد محبوس شده در اماکن مختلف با ۲۴۵ مورد، رفع آبگرفتگی و امداد و نجات در سیلاب‌ها با ۱۰۴ مورد و رهاسازی اندام بدن از داخل اشیا و اجسام با ۹۷ مورد بیشترین تعداد عملیات بوده است.

کد خبر 4838558

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش نشانی عملیات امداد و نجات بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان قزوین شهرکرد ایلام انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند قاسم سلیمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۴۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه) در نخستین نشست اعضای هیئت دولت با استانداران سراسر کشور که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، با ارائه گزارش به رئیس جمهور در خصوص میزان خسارت وارد شده در حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و نیاز به بازسازی دارد و نقشه برداری واحد‌های آسیب دیده از حریق از امروز آغاز شده است.

او با ابراز خرسندی از دستور وزیر کشور در خصوص پرداخت تسهیلات به افراد آسیب دیده در امامزاده ابراهیم (ع) شفت و حمایت دولت از آنها افزود: یکی از مهمترین مباحث پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود.

استاندار گیلان تصریح کرد: در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند و تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند، لذا ارزیابی‌های نهایی از سوی متولیان بیمه ار منطقه حادثه دیده امامزاده ابراهیم (ع) شفت انجام شده و به زودی روند پرداخت آغاز می‌شود.

عباسی همچنین با بیان اینکه خودروی آتش‌نشانی در امام زاده ابراهیم شفت مستقر بوده است، گفت: با هماهنگی استانداری گیلان در ۲ و نیم سال گذشته همواره با توجه به گردشگرپذیر بودن امامزاده ابراهیم (ع) شفت، یک دستگاه ماشین آتش نشانی در آنجا مستقر بوده است.

او با اشاره به مشکلات پیش آمده درباره عدم استفاده از خدمات اطفای حریق افزود: برای جبران عدم تکرار چنین حوادثی، مقرر شد در جذب نیرو برای آتش نشانی در روستای امامزاده ابراهیم (ع) شفت برای انجام خدمات این بخش، اقدامات لازم صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • آتشنشانان شوش ۵۶ عملیات در بارندگی انجام دادند
  • جزییات آتش سوزی انباری در خیابان لاله‌زار
  • آخرین وضعیت خسارات حریق امامزاده ابراهیم (ع) شفت
  • نجات جان ۱۵ نفر در آتش‌سوزی مجتمع مسکونی در قم
  • آتش سوزی آشپزخانه در محله مفتح اطفا شد
  • ربات‌های حلزونی برای عملیات نجات و حرکت روی سیارات
  • نجات جوان ٣٣ ساله پس از سقوط از کوه توسط آتش‌نشانان
  • آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی
  • نجات دو محبوس حادثه واژگونی پژو ۲۰۶ در مشهد
  • اطفای حریق انبار ذغال با تلاش و سرعت عمل آتش‌نشانان مشهدی