Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@23:49:49 GMT

محموله تسلیحاتی جدید روسیه به سوریه رسید +عکس

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۵۰۴۸

محموله تسلیحاتی جدید روسیه به سوریه رسید +عکس

رادار Kasta۲ از توان کشف اهداف تا ارتفاع ۶ و فاصله ۱۵۰ کیلومتری برخوردار است.

سرویس جهان مشرق _  به تازگی تصاویری از یک اسکله در بندر طرطوس در ساحل غربی سوریه منتشر شده است که شامل دو دستگاه سامانه پدافندی کوتاه برد Pantsir-S و یک دستگاه رادار کشف مدل Kasta۲ می‌شود.

سامانه پدافندی Pantsir-S سیستم مشهوری است که در جنگ سوریه تحت کاربری ارتش سوریه در سراسر خاک این کشور و نیروهای روسی در پایگاه هوایی حمیمیم قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سامانه پدافندی به منظور مقابله با حملات پهپادی و راکتی تروریست‌ها به پایگاه حمیمیم در سال‌های اخیر مستقر شده و نقش مهمی در محافظت از این پایگاه بر عهده داشته است.

سامانه پدافندی Pantsir-S در بندر طرطوس

به نظر میرسد اضافه شدن دو واحد جدید از این سامانه در کنار رادار مراقبتی Kasta۲ که مخصوص کشف اهداف در ارتفاع پایین است ناشی از افزایش حجم حملات پهپادهای دست‌ساز تروریست به پایگاه حمیمیم در ماه‌های اخیر باشد.

نمونه‌ای از پهپادهای انتحاری تروریست‌ها در اطراف پایگاه حمیمیم

رادار Kasta۲ از توان کشف اهداف تا ارتفاع ۶ و فاصله ۱۵۰ کیلومتری برخوردار است.

رادار kasta2

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا سوریه روسیه ارتش سوریه بندر طرطوس سامانه پدافندی Pantsir S رادار پهپاد حمیمیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان

سفیر روسیه در کابل گفته است قرار است یک محموله کمکی این کشور که شامل‌ ۵۳۶ تُن آرد ویتامین‌دار می شود، به شمال افغانستان انتقال داده شود.

دیمیتری ژیرنوف، سفیر روسیه در کابل گفت انتقال این محموله آرد در چهارچوب تحقق سهم اصلی این کشور در نهاد سازمان جهانی غذا (WFP) طی سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ صورت گرفته است.

این کمک در حالی صورت می‌گیرد که با روی‌کارآمدن طالبان در افغانستان، اکثریت مردم از گسترش فقر در کشور به‌شدت ابراز نگرانی می‌کنند.

در همین حال، بانک جهانی به‌تازگی گفته است چشم‌انداز اقتصادی افغانستان هنوز نامشخص است و خطر رکود حداقل تا سال ۲۰۲۵ وجود دارد.

به گفته این بانک، فقدان رشد تولید ناخالص داخلی همراه با کاهش راه‌های تامین مالی خارجی برای مخارج خارج از بودجه، تصویری تاریک از چشم‌انداز اقتصادی کشور ترسیم می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط ۸۴۰ بسته نیم کیلویی چای قاچاق
  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • کشف محموله چای قاچاق در چهارمحال وبختیاری
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • رویترز: آمریکا به صورت مخفیانه به اوکراین موشک دوربرد ارسال کرده است
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • حمله به سایت اس ۳۰۰ اصفهان؛ از ادعا تا واقعیت
  • ادعای تخریب رادار اس ۳۰۰ پایگاه شکاری اصفهان واقعیت دارد؟