Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- در حالی که سکوت معنادار مقام های آمریکایی درباره کشته های هواپیمای ساقط شده در افغانستان ادامه دارد، برخی منابع خبری می گویند یکی از مقامات عالی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که در طراحی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته، در جریان سقوط این هواپیما کشته شده است.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، تارنمای روزنامه انگلیسی « میرِر - Mirror » روز سه شنبه نوشت: آمریکا هنوز درباره گزارش هایی که مبنی بر این که مایکل دآندریا جزو سرنشینان جان باخته حادثه سقوط هواپیمای نظامی آمریکا افغانستان بوده، اظهار نظر نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این رسانه انگلیسی افزود: طبق برخی گزارش‌ها، یکی از مقامات عالی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) که در طراحی ترور سردار شهید قاسم سلیمانی نقش داشته، در سقوط هواپیمای نظامی آمریکا در افغانستان کشته شده است.
میرر نوشت: در برخی گزارش ها، به نقل از منابع اطلاعاتی روسیه اینگونه ادعا شده است که دآندریا در جریان سقوط این هواپیما کشته شده است.
این رسانه انگلیسی دقایقی بعد از انتشار خبر، آن را تغییر داد و مدعی شد که «ایران ادعا کرده مایکل دآندریا در سقوط هواپیما کشته شده است.»
این ادعای رسانه انگلیسی درحالی است که ایران تاکنون هیچ گونه اظهارنظری در این باره نکرده است.
به گزارش این رسانه انگلیسی، دآندریا مسئول میز ایران، افغانستان و عراق در سازمان سیا است که گفته می شود نقشه آمریکا برای ترور سردار سلیمانی را او طراحی کرده بود.

طالبان: هواپیمای آمریکایی حامل افسران سیا را ساقط کردیم
سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده است که تعداد زیادی از افسران سازمان جاسوسی آمریکا در هواپیمای ساقط‌ شده این کشور در افغانستان حضور داشتند.
ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای درخصوص سقوط هواپیمای تروریست‌های آمریکایی در ولایت غزنی اظهار داشت که یک هواپیمای اشغالگران آمریکایی در ولایت غزنی ساقط شد و تعداد زیادی از افسران سازمان جاسوسی آمریکا کشته شدند.
ذبیح‌الله مجاهد خاطرنشان کرد که بعد از ظهر (دوشنبه) در منطقه «سدوخیل» شهرستان «ده‌یک» ولایت غزنی یک فروند هواپیمای آمریکایی که مأموریت اطلاعاتی داشت ساقط شده است.
طالبان اعلام کرد که این هواپیما توسط این گروه ساقط شده است و همه سرنشینان آن از جمله افسران مهم سازمان سیا کشته شدند.
در همین حال خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از عارف نوری سخنگوی والی غزنی افغانستان اعلام کرده که نزدیک به 100 جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده که روز (دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) در شهرستان «ده یک» استان غزنی سرنگون شده است.
این گزارش در حالی است که وزارت دفاع آمریکا شامگاه دوشنبه سرنگون شدن هواپیمای این کشور در افغانستان توسط طالبان را رد و اعلام کرده که هواپیمای این کشور در افغانستان سقوط کرده و توسط طالبان سرنگون نشده است.

ممانعت طالبان از حضور نظامیان افغانستان در محل سقوط هواپیمای آمریکایی
مقامات افغانستان اعلام کردند که نظامیان افغان و اعضای طالبان در محل حادثه سقوط هواپیمایی آمریکا درگیر شده و طالبان اجازه ورود نظامیان افغانستان به این منطقه را نمی‌دهد.
خالد وردک، رئیس پلیس غزنی در گفت‌وگو با رویترز گفت: بعد از اعلام این حادثه نظامیان افغان به سرعت راهی منطقه شدند اما در نزدیکی محل حادثه با کمین طالبان روبرو شده و برای چندین ساعت با این گروه درگیر بودند.
رئیس پلیس غزنی افزود: براساس اطلاعات ما 4 نفر در این حادثه کشته و 2 نفر نیز زنده بودند که اطلاعاتی از این افراد در دسترس نیست، به گفته وی، بعد از درگیری با طالبان نظامیان افغان از منطقه عقب نشینی کردند.
این در حالی است که ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این باره گفت: نیروهای افغان با حمایت هوایی آمریکا تلاش داشتند که به منطقه دسترسی پیدا کنند که با نیروهای طالبان درگیر شدند.
وی یادآور شد که حمله نظامیان افغان شسکت خورد، اما طالبان به اعضای تیم نجات اجازه حضور در محل حادثه و بازیابی اجساد را خواهد داد.
سخنگوی طالبان ادامه داد: تاکنون جسد 6 نفر از در این حادثه یافت شده و این احتمال وجود دارد که نفرات بیشتری در این حادثه کشته شده باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سقوط هواپیما آمریکا افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)

به گزارش صدای ایران از ایرنا،رئیس پلیس راه انتظامی استان ایلام اظهار داشت: تجاوز به چپ راننده کامیون  در محور دره شهر حدفاصل روستای عباس آباد به زرانگوش ۴  کشته برجای گذاشت.

 در بررسی به عمل آمده از سوی کارشناسان پلیس راه مشخص شد، راننده کامیون به علت انحراف به چپ با خودروی سواری پژو برخورد کرده است.



 متاسفانه ۴ نفر سرنشین سواری پژو به علت شدت جراحات در دم فوت کرده اند.

دیگر خبرها

  • 4 کشته در حادثه کامیون (+ عکس)
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • جانشین سپاه درباره احتمال ورود به خودروسازی : هرجا معظم له صلاح بدانند، ورود پیدا می‌کند
  • آمریکا: عادی‌سازی روابط مشروط به تغییر رفتار طالبان است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • آغاز گرامیداشت ۵ اردیبهشت، سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در طبس