Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قاسم فتحی متخصص ارتوپدی درباره عارضه پای پرانتزی در نوزادان توضیح داد: پدیده پای پرانتزی یکی از عارضه‌های شایع در سنین نوزادی است که عموما آن را می‌توان در سن یک و نیم سالگی مشاهده کرد. این عارضه در این سن طبیعی بوده و به تدریج با رشد نوزاد از بین خواهد رفت.

وی با بیان اینکه عارضه پای پرانتزی عموما تا سن 4 یا 6 سالگی به حالت خود برمی‌گردد،‌ اظهار داشت: در مواردی ممکن است این پدیده به صورت غیرطبیعی باشد که پزشک با بررسی و معاینات نوزاد را تحت درمان قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتحی افزود: این مشکل ژنتیکی نیست و در مواردی بسیار نادر به صورت غیرطبیعی بروز می‌کند و نیاز به درمان دارد.

وی در پایان تصریح کرد: کمبود ویتامین D و کم کاری تیروئید از جمله علل بروز این عارضه است. گاهی اوقات، پرانتزی بودن پاها می‌تواند ناشی از یک نقص اسکلتی یا ناهنجاری یا به خاطر یک مشکل در سلامتی باشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ویتامین D ارتوپدی نوزادان کم کاری تیروئید پای پرانتزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)

کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی، رقابت ویژه‌ای از رزم سنتی «سومو» را به نمایش گذاشتند: رقبا با نوزادی در بغل باید تلاش می‌کردند بدون توسل به خشونت، گریه نوزاد حریف را در بیاورند.

به گزارش فرارو، در این رقابت عجیب که از سال ۱۹۹۱ و با هدف دعا برای سلامتی و رفاه کودکان برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ نوزاد شرکت کردند.

کشتی «سومو» یکی از ورزش‌های باستانی و پرطرفدار ژاپن است که در دهه‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. کشتی‌گیران زمان بسیاری را برای آمادگی بدنی در معابد می‌گذرانند. قهرمان این ورزش عنوان یوکوزانا را از آن خود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون