Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه اینکه تخصصی شدن برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد از دستاوردهای رویداد «فهما» است، گفت: رویداد ملی «فهما» آغاز تحول فرهنگی و زمینه‌ ساز جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به مساجد است.

«محمد ابدالی تکلو» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در مشهد ضمن تسلیت فرا رسیدن سالرزو شهادت حضرت زهرا(س) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) آخرین حلقه زنجیره عدل الهی از حضرت آدم، موسی، ابراهیم، عیسی و پیامبر باقی می‌ماند، اظهارکرد: مسئولیت‌های آن حضرت در حوزه تربیت فرزندان و وظیفه همسری او مانع از پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی و کنشگری سیاسی ایشان نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی افزود: این بانوی مکرم، الگوی بانوان ماست و مسیر پرتلاطم و سختی‌هایی که ایشان در زندگی خود متحمل شدند، درس‌های بزرگی برای جامعه ما به ویژه برای بانوان دارد، در جامعه عربستان جاهلیتی که در آن دختران زنده ‌‎به ‌گور می‌شدند، حضرت فاطمه(س)، ملاک ارزش‌های پیامبر و پدر خود می‌شود و سوره «کوثر» نیز در شان ایشان نازل می‌شود تا در آن نقش و جایگاه زنان و دختران ما تبیین گردد.

 

وی اظهارداشت: فهما، یک رویداد ملی در سطح جامعه بزرگ مراجعین و مجاورین مساجد کشور است که فرصتی ناب برای انجام فعالیت‌های منسجم و هدفمند کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در قالب رقابتی سالم فراهم کرده است.

 

ابدالی تکلو با بیان اینکه کانون‌های مساجد با اجرای برنامه‌ها و فعالیت های هنری افراد بیشتری را می توانند به مساجد جذب کنند و باید از این ظرفیت به بهترین نحو بهره گیری کرد، ادامه داد: ارائه الگوهای تربیتی به نوجوانان و جوانان می تواند زمینه رشد فکری و تربیتی آنها را فراهم کند و کانون های مساجد به عنوان خط مقدم مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان در این مورد باید پیش قدم باشد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد خراسان رضوی گفت: در رویداد ملی فهما کارکردهای کانون های مساجد در معرض نقد و اظهارنظر سایر کانون های دیگر به عنوان رقیب های رفیق قرار می گیرد و کانون ها می توانند از تجارب یکدیگر در راستای هر چه بهتر شدن فعالیت ها استفاده کنند.

 

وی بیان کرد: در رویداد فهما، اعضای کانون های مساجد کشور به صورت منظم و مستمر نسبت به میزان فعالیت هایی که انجام می شود امتیاز می گیرند و در نهایت پس از ارزیابی و در نظر گرفتن ظرفیت های بومی، جغرافیایی و محلی استان ها، هر سال یک استان به عنوان پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می شود.

 

ابدالی تکلو با اشاره به اینکه تخصصی شدن برنامه ها و فعالیت های کانون های مساجد از دستاوردهای رویداد «فهما» است که فعالان مساجد را در تب و تاب پیشتازی در این راستا قرار داده است، افزود: رویداد ملی «فهما» با هدف رتبه بندی و نشان دادن فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد تاکنون توانسته رویکرد مناسبی را در بین فعالان کانون ها ایجاد کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما رویداد ملی فهما فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد فهما مسجد رویداد ملی فهما کانون های فرهنگی هنری مساجد مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم

در نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم ۱۴ گروه شرکت کردند که ۱۰ گروه از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم بوده و ۴ گروه در بخش آزاد حضور داشتند.

در بخش نمایشنامه نویسی ۱۶ اثر به دبیرخانه جشنواره ستاد مرکزی ارسال شده است.

مخاطبان این نمایش‌ها، گروه‌های سنی کودک و نوجوان بودند.

این جشنواره یک روزه از ۱۰ صبح آغاز و ساعت ۲۲ مراسم اختتامیه برگزار می‌شود.

سه نمایش برگزیده این جشنواره به مسابقات کشوری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در شهریور ماه برگزار می‌شود راه پیدا می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری خیمه‌های عزاداری صادق آل محمد در ۴۰۰ مسجد منتخب تهران
  • برپایی دو رویداد در باغ هنر برای کودکان و نوجوانان
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد