Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@03:54:25 GMT

علی دیواندری بازداشت شد

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۷۹۲۵

علی دیواندری بازداشت شد

قاضی موحدی آزاد رئیس شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی روز سه شنبه در پایان بیست و چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده علی دیواندری این تصمیم هیات قضایی را  اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۴ جلسه دادگاه برگزار شده  که ۱۰ جلسه آن به صورت علنی غیررسانه ای بوده است و در مجموع این جلسات دفاعیات به صورت مبسوط از متهمان بویژه علی دیواندری اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ا فزود: با توجه به دفاعیات ارائه شده هیات قضایی ضمن اعتقاد به توجه اتهام نسبت به علی دیواندری، ابوالحسنی و مختاری سه متهمی که برای آنها قرار وثیقه صادر شده است و با توجه به اینکه هیات قضایی قرار صادره را متناسب با نوع اتهامات نمی داند، قرار  این افراد را به قرار بازداشت موقت تبدیل کرده است.

براساس آنچه قاضی دادگاه اعلام کرده برای علی دیواندری ۵۰ میلیارد ریال و برای حسین ابوالحسنی ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وثیقه صادر شده بود که به قرار بازداشت تبدیل شد. همچنین برای بهروز مختاری دیگر متهم این پرونده ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وثیقه صادر شده بود که به دلیل ناتوانی از تودیع وثیقه در زندان به سر می برد که قرار این متهم نیز به قرار بازداشت تبدیل شد.

مجید سعادتی، بهروز مختاری، رحمت الله باختری، مهدی فلاحتیان، اسماعیل احدی، سمانه حضرتی آشتیانی، وحید نمازی، علی دیواندری و حسین ابوالحسنی از متهمان این پرونده هستند.
فساد در خرید و فروش کشتی، پرداخت وجوه به مهدی فلاحتیان، واگذاری نفت خام به رحمت الله باختری، تحصیل مال نامشروع و سفرهای محرمانه در کنار قاچاق حرفه ای ارز به ترکیه از جمله اتهامات متهمان این پرونده است.
مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از طریق تشکیل و سرکردگی شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت به بانک ملت و پارسیان به مبلغ ١۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز از طریق سفرهای محرمانه و دریافت مبلغ ۵۰۰ هزار یورو از طریق شرکت داریس از اتهامات متهم اصلی این پرونده است.  

برچسب‌ها قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قوه قضاییه قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۷۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز از صدور رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های این شهرستان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، حجت الاسلام محمد تقی‌زاده، اظهار داشت: در سال گذشته برای یکی از کارکنان بانک‌های دولتی در شهرستان البرز به اتهام اختلاس یک میلیارد ریالی پرونده قضایی تشکیل شد.

وی ادامه داد: بعد از رسیدگی به پرونده نامبرده در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، این متهم به انفصال دایم از خدمات دولتی، رد مال، دو سال حبس تعزیری و جزای نقدی (دو برابر مبلغ  اختلاس صورت گرفته) محکوم شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز با بیان اینکه یکی از ماموریت‌های مهم قوه قضائیه مبارزه با فساد است، گفت: فرصت‌طلبان و سودجویان بدانند، دستگاه قضایی بدون مماشات با هر گونه فساد در هر سطحی قاطعانه برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران
  • تصاویر عجیب محمد صادقی بعد فرار از ایران: جنسیت خودم را نمی‌دانم!
  • ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد
  • رئیس دیوان عالی کشور: حکم پرونده قضایی هشت مهر زاهدان صادر شده است
  • رأی قطعی کارمند متخلف یکی از بانک‌های شهرستان البرز صادر شد
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • رای قطعی کارمند متخلف یکی از بانک های شهرستان البرز صادر شد
  • فراجا اطلاعیه مهم صادر کرد+ جزئیات