Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه هراس از تفکر انقلابی مهم ترین عامل تقابل آمریکا با ایران است، گفت: جنگ ایران و آمریکا هیچوقت تمام نمی شود، تا زمانی که تفکر دینی، انقلابی و ولایی در ایران است تقابل نظامی جمهوری اسلامی با استکبار جهانی ادامه دارد.

امیر دریادار دوم کاویانی امروز در آیین اختتامیه طرح امام رضا(ع) که با حضور کارکنان فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت در مسجد این مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در بررسی و مطالعه تاریخ در می‌یابیم که پس از جنگ جهانی دوم و در زمان تقابل غرب با شرق، انقلاب اسلامی ایران با شعار "نه غربی نه شرقی" به پیروزی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ظهور نظام جمهوری اسلامی مهم ترین و راهبردی ترین منطقه از دست ایالات متحده خارج شد و علاوه بر آن آمریکا از تفکر انقلاب هراس داشت که همین علت، دلیل اصلی تقابل با ایران برای آنان محسوب شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اقدامات آمریکا در خصوص جلوگیری از نفوذ سیاسی و فرهنگی ایران در منطقه، گفت: برای اولین بار پس از دوران هخامنشی رزمندگان ایران به سواحل مدیترانه رسیده اند اما استکبار جهانی از ابتدای انقلاب در حال توطئه و جنگ با انقلاب اسلامی در عرصه های اقتصادی، عملیات روانی، نیابتی، اطلاعاتی و فرهنگی است.

وی با توصیه جوانان به هوشیاری، تصریح کرد: جنگ ایران و آمریکا هیچوقت تمام نمی شود، تا زمانی که تفکر دینی، انقلابی و ولایی در ایران است تقابل نظامی جمهوری اسلامی با استکبار جهانی ادامه دارد. در هشت سال دفاع مقدس نیز تلاش رژیم بعث، شرق و غرب حمله به تفکرات انقلاب و دین بود که عامل معنویت باعث پیروزی ایران در جنگ تحمیلی شد.

امیر دریادار دوم کاویانی با تاکید بر رعایت اصول عقیدتی و امنیتی بیان کرد: کارکنان باید سعی کنند مسیری را دنبال کنند که مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده است و وارد فضاهای سیاسی دیگر نشوند.

معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی با برشمردن ارکان قدرت گفت: موثر ترین عامل در توسعه امنیت، قدرت ملی و نظامی است و مهم ترین نوع از توان نظامی، قدرت دریایی می باشد که به تعبیر فرمانده کل قوا، نیروی دریایی یک نیروی راهبردی معرفی شده است. ما امروز در یک پیچ تاریخی هستیم و مسئولیت عظیمی در چرخه امنیت دفاعی پیدا کرده ایم که به حول و قوه الهی در تولید بازدارندگی هم دارای بازدارندگی تدافعی و هم دارای بازدارندگی تهاجمی هستیم.

وی با ابراز رضایت در بازدید انجام شده از فرماندهی آموزش تخصص های دریایی باقرالعلوم(ع) رشت، اضافه کرد: نسل جوان در بیانیه گام اول انقلاب دارای مسئولیت های مهمی است. هدف نیروی دریایی افزایش اقتدار دریایی و توسعه سواحل مکران با همت همه شما جوانان است. مراکز آموزشی از مناطق عملیاتی مهم تر هستند چون آینده نداجا منوط به تربیت و آموزش صحیح فراگیران آموزشی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نيروي دريايي ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد

سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سومین مراسم سالگرد شهادت سرلشکر شهید سید محمد حجازی امروز در مسجد پیامبر اعظم(ص) شهرک شهید محلاتی  برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ پاسدار «اسماعیل قاآنی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «محمد شیرازی» رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا، سردار سرتیپ پاسدار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، «محسن رضایی» دبیر شورای‌ عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا، سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده قرارگاه فرهنگی، اجتماعی بقیةالله (عج)، «مهدی فضائلی» عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی،  سردار دریادار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ بسیجی «محمدرضا نقدی» معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار سرتیپ «اسماعیل احمدی‌مقدم» رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «حیدر مصلحی» رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس، سردار سرلشکر «مصطفی ایزدی» فرمانده قرارگاه سایبری و تهدیدات نوین قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء (ص)، حجت‌الاسلام والمسلمین «علی محمدی‌سیرت» مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار «حسین اشتری» مشاور عالی رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح، سردار «قاسم قریشی» جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار سرتیپ دوم «یدالله جوانی» معاون سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از مسئولان لشکری و کشوری و خانواده شهید حجازی حضور داشتند.

تبلور شهادت‌گونه در زندگی سردار شهید حجازی

گفتنی است سردار سید محمد حسین‌زاده حجازی از جمله فرماندهان سپاه بود که از همان ابتدای تأسیس سپاه، به عضویت آن درآمد.

او در دوران دفاع مقدس مسئولیت‌هایی نظیر ریاست ستاد سپاه منطقه دوم کشوری، جانشینی سپاه منطقه چهار کشور و جانشینی قرارگاه عملیاتی سلمان در جبهه میانی را داشت و پس از آن تا پایان دفاع مقدس به‌عنوان جانشین قرارگاه عملیاتی قدس سپاه مشغول به خدمت شد.

سردار حجازی فارغ‌التحصیل دوره کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشگاه تهران، دانش‌آموخته دکترای دانشکده عالی دفاع ملی در رشته مدیریت استراتژیک و عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) بود.

پس از پایان دفاع مقدس سردار حجازی معاون هماهنگ‌کننده نیروی مقاومت بسیج شد تا اینکه در سال 76 به فرماندهی این نیرو برگزیده شد و تا سال 86 نیز در این سمت باقی ماند. دوران 10ساله فرماندهی سردار حجازی در نیروی مقاومت بسیج یکی از بهترین دوران‌های این نیرو محسوب می‌شود.

پس از آن با حکم فرماندهی معظم کل قوا، رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده فرمانده‌کل سپاه شد و تا سال 87 در این سمت باقی ماند تا اینکه در سال 87 به سمت جانشین فرمانده‌کل سپاه برگزیده شد و همزمان جانشین فرمانده سپاه در قرارگاه ثارالله تهران نیز بود.

سردار حجازی در سال 88 به ستادکل نیروهای مسلح رفت و جایگزین سردار نقدی در معاونت آماد و تحقیقات صنعتی ستادکل نیروهای مسلح شد.

پس از آن سردار حجازی به فرماندهی سپاه لبنان منصوب شد و تا 1398 در این جایگاه خدمات ویژه‌ای در راستای تقویت جبهه مقاومت انجام داد. این شهید بزرگوار در جریان جنگ سوریه نیز کنار شهید سپهبد سلیمانی خدماتی تأثیرگذار را در راستای مبارزه با تروریسم تکفیری انجام داد.

نقش‌آفرینی در تقویت حزب‌الله لبنان و جبهه مقاومت از درخشان‌ترین نقاط کارنامه این شهید بزرگوار است که موجب شد طی سال‌های اخیر صهیونیستها برنامه ترور وی را در دستور کار خود داشته باشند.

پس از شهادت سردار سلیمانی و با پیشنهاد سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار حجازی در 30 دی ماه سال 98 با حکم سرلشکر سلامی فرمانده‌کل سپاه به‌عنوان جانشین نیروی قدس سپاه منصوب شد.

سرانجام این مجاهد خستگی ناپذیر در فروردین سال 1400 پس از یک دوره بیماری بر اثر جراحات ناشی از دفاع مقدس به شهادت رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جذب نیروی بومی در صنایع شهرستان جم بسیار پایین است
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • مراسم سومین سالگرد شهادت سردار حجازی برگزار شد
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • سپاه عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است
  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند