Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نشست رئیس جمهور و رئیس دولت‌های رئیس دولت هفتم و هشتم را تائید کرد و گفت: در این نشست تاکید شده که باید زمینه‌ای فراهم شود که اصلاح طلبان مشارکت گسترده‌تری داشته باشند.

قدس آنلاین: چندی پیش برخی از رسانه‌ها خبر از دیدار و  نشست حسن روحانی رئیس‌جمهوری ایران، رئیس دولت‌های هفتم و هشتم، حجت‌الاسلام ناطق نوری رئیس سابق مجلس، و سیدحسن خمینی تولیت حرم امام (ره) در  5شنبه 3 بهمن سال جاری داده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطق نوری این نشست را تکذیب و آن را داستان سرایی دانست و تاکید کرد این رفتار هیچ سنخیتی با رفتار سیاسی منطبق بر اخلاق و ارزش‌های والای انسانی و اسلامی ندارد.

روزنامه شرق نیز طی گزارشی در 6 بهمن ماه آن را خبر جعلی عنوان کرد و گفت که هدف محافل رسانه‌ای اصولگرا از انتشار این اخبار جعلی چیست.

در همین زمینه، محمدرضا تابش عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان و خواهر زاده رئیس دولت‌های هفتم و هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، جلسه اخیر را تائید و تصریح کرد که این نشست بین آقای خاتمی و حجت الاسلام روحانی رئیس جمهوری بوده است.

وی افزود: نشست‌های متعددی همواره بین اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح طلبان، بین وزرای دولت اصلاحات و آقای خاتمی وجود دارد و آقای خاتمی و آقای روحانی نیز هر ساله دو یا سه بار با هم ملاقات و دیدار دارند و اخیرا هم نشست و ملاقاتی در خصوص اوضاع و احوال کلی کشور صورت دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که یعنی موضوع نشست و دیدار آقای روحانی با رئیس دولت‌های هفتم و هشتم در خصوص انتخابات نبوده است، گفت:‌ بله؛ در مورد انتخابات هم صحبت شد؛ در این نشست بر لزوم مشارکت بیشتر مردم در انتخابات تاکید شده است و نقدی هم در این خصوص صورت گرفته که ما (اصلاح طلبان) اگر بضاعت لازم را برای حضور در انتخابات نداشته باشیم مقداری کارمان سخت می‌شود و باید زمینه‌ای فراهم شود که اصلاح طلبان مشارکت گسترده‌تری داشته باشند. 

وی در پاسخ به این پرسش که شرایط اصلاح‌طلبان در حال حاضر چگونه است و آیا لیست واحد خواهند داد یا خیر، اظهار کرد:‌ بنای ما بر حضور کاندیدا در انتخابات و افزایش میزان مشارکت مردم بوده است و راهبردی که اعلام کردیم این بوده اما از آن سو باید نامزد داشته باشیم که بتوانیم معرفی کنیم.

تابش با بیان اینکه وضعیت فعلی تا الان وضعیت خیلی اسفناک باری است، گفت: زیر 10 درصد از نامزدهای اصلاح طلب تائید صلاحیت شدند. امیدواریم در این چند روز باقی مانده شورای نگهبان نیز مبنا را قانون‌گرایی بگذارد و مراقبت کند. شورای نگهبان تنها به گزارش های محلی که بعضا رقبای کاندیدا یا جناح ‌ها و  گروه‌هایی که با هم در تضاد فکری هستند، اکتفا نکند و مقداری از سر تساهل و تسامح در بیاید تا انشالله افزایش تعداد نامزدها را داشته باشیم.

وی گفت: ما (اصلاح‌طلبان) مسلما در هر جایی که کاندیدا داشته باشیم تلاش خواهیم کرد که لیست ارائه کنیم.

عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در پاسخ به این سوال که از سوی اصلاح‌طلبان چه کسانی در حال رایزنی با شورای نگهبان هستند، تصریح کرد: از طرف احزاب اصلاح‌طلب عده محدودی از قبل در ارتباط بودند و از طرف شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز محمدرضا عارف در حال رایزنی با شورای نگهبان است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رییس دولت اصلاحات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۸۹۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند

آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان، رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: براساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

‌آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین عنوان کرد: دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری هشت سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات این نکته را هم یادآور شد که قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را برعهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

وی ادامه داد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی افزود: سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نائب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیئت رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل هفت نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نائب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند سال ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی شورای نگهبان

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • شورای گفتگوی بخش خصوص با دولت و بانک‌های گیلان
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
  • تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات