Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق گفت که نخست وزیر بعدی عراق باید تعهد دهد که آمریکایی‌ها را از عراق اخراج می‌کند.

به گزارش مشرق، «ابو علی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب‌الله عراق شروط این گروه مقاومت را برای انتخاب نخست‌وزیر جدید اعلام کرد.

به نوشته وبگاه الموقف العراقی، او در بیانیه‌ای گفت: «نخست‌وزیر جدید باید پاک و با کفایت باشد و تابعیت دو گانه نیز نداشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او باید بتواند امنیت و قانون را تثبیت کرده و ضمن ارائه خدمات با فساد مبارزه کند.»

بیشتر بخوانید: روسیه با فروش اس-۴۰۰ به عراق موافقت کرد جدیدترین واکنش جریان صدر به خروج نظامیان آمریکا از عراق

ابو علی العسکری از نخست‌وزیر آتی عراق خواست تا به خواسته‌های مردم توجه کند و تعهد دهد که توافقات میان عبدالمهدی با چین را اجرا کرده و در برابر «دولت شر آمریکا» و خواسته‌هایش کوتاه نمی‌آید و مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج نیروهای خارجی از عراق را به طور کامل اجرا می‌کند.

او تأکید کرد که تصمیم بر اخراج نیروهای خارجی از عراق از مهم‌ترین خواسته‌ها از کسی است که می‌خواهد کاندیدای منصب نخست‌وزیری شود.

او عدم اخراج نیروهای خارجی از عراق را تهدیدی برای مردم عراق و یک خیانت بزرگ توصیف کرد.

روز گذشته نیز «قیس الخزعلی» رهبر جنبش عصائب اهل الحق اجرای مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی را شرط انتخاب نخست‌وزیر جدید تعیین کرده بود.

«سهام موسی» نماینده ائتلاف الفتح عراق اخیرا اعلام کرده است که طیف‌های سیاسی عراق، بر سر انتخاب نخست وزیر با هم نشست برگزار می‌کنند، ولی هنوز مشخص نیست که چه کسی به این سمَت انتخاب خواهد شد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: سقوط هواپیمای آمریکایی سردار سلیمانی انتخابات98 لیگ قهرمانان آسیا آمریکا نخست وزیر عراق قیس الخزعلی حزب الله عراق عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت

شبکه المیادین در این باره گزارش داد که آمریکا تحرکات خود را در سوریه با هدف تقویت پایگاه‌های غیرقانونی خودش در استان‌های «حسکه» و «دیرالزور» تشدید کرده است.

طبق این گزارش، این تحرکات در پی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر احتمال خروج نظامیان آمریکا از عراق و ترس از تشدید حملات مقاومت صورت گرفته است.

طبق این گزارش، حملات روز‌های اخیر به پایگاه‌های آمریکا در سوریه و عراق به‌منزله یک پیام هشدار برای آمریکایی‌هاست و بر این نکته تاکید دارد که در صورت طفره رفتن واشنگتن از خروج از عراق و حتی سوریه، مقاومت بر تصمیم خود برای تشدید حملات پایبند است.

المیادین همچنین گزارش داد، در پی این تحولات، آمریکایی‌ها طی ماه آوریل ۱۲۰ کامیون حامل تسلیحات نظامی و اسلحه و همچنین سامانه‌های پدافندی وارد پایگاه‌های آمریکا در حسکه و حومه شرق دیرالزور کردند. همچنین در برهه زمانی مذکور، هشت هواپیمای ترابری نیز در این پایگاه‌ها فرود آمدند.

منابع خبری همچنین از تمرینات نظامی اشغالگران آمریکایی در پایگاه‌های غیرقانونی خودشان در حومه حسکه و دیرالزور خبر داده‌اند.

منابع میدانی نیز به المیادین اعلام کردند آمریکا از زمان هدف قرار گرفتن کنسولگری ایران در سوریه به دست صهیونیست‌ها، طرح تقویت اضافی برای پایگاه‌های غیرقانونی خود در سوریه را آغاز کرده است و این تدابیر شامل تسلیحات و تجهیزات مختلف از جمله استقرار سامانه‌های پدافند هوایی اضافی با هدف حفاظت از این پایگاه‌ها در برابر حملات مقاومت است.

در همین راستا منابع مطلع اعلام کردند: مقاومت عراق در حمایت از ملت فلسطین حملات خود را به سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بلندی‌های اشغالی جولان متمرکز کرده و آماده تشدید دوباره حملات خود در سوریه و عراق است.

این منابع گفتند: خروج آمریکایی‌ها از عراق باید خروج از سوریه را نیز به همراه داشته باشد، اما واشنگتن نمی‌خواهد پرونده‌های اردوگاه‌های داعش و زندان‌های سوریه بسته شود به همین دلیل ممکن است تمایل به ماندن بیشتر در سوریه داشته باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان
  • دانشگاه کلمبیا درباره احتمال اخراج دانشجویان هشدار داد
  • فرمانده حشد الشعبی: تهدیدهای آمریکا ما را نمی‌ترساند
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند