Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-29@13:09:42 GMT

آمریکا رکورد بمب‌های ریخته شده در افغانستان را شکست

تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۹۹۴۷۹

آمریکا رکورد بمب‌های ریخته شده در افغانستان را شکست

نیروهای ارتش تروریستی آمریکا در سال ۲۰۱۹ در افغانستان ۷ هزار و ۴۲۳ بمب و مهمات دیگر ریختند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از آسوشیتدپرس، خبرگزاری فرانسه با انتشار آمار مهمات بکار رفته ارتش تروریستی آمریکا در افغانستان به نقل از داده‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا می‌نویسد این میزان مهمات جنگی استفاده شده در افغانستان در ده سال اخیر یک رکورد به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میزان هفت برابر مهماتی است که آمریکا در سال ۲۰۱۵ بر سر افغانستان ریخته است.

هواپیماهای آمریکایی در سال ۲۰۱۵ در افغانستان ۹۴۷ بمب و در سال ۲۰۱۸، ۷ هزار و ۳۶۲ بمب و مواد منفجره دیگر ریخته‌اند.

میزان بمب‌های استفاده شده آمریکا در حملات هوایی در سال ۲۰۱۹ همچنین ۸۰ درصد بیشتر از بمب‌های استفاده شده در سال ۲۰۰۹ است. در آن سال در دولت باراک اوباما که شمار نیروهای آمریکایی در افغانستان به شدت افزایش یافت، آمار مهمات مصرفی نیروی هوایی آمریکایی در افغانستان ۴ هزار و ۱۴۷ بمب بود.

آخرین آمار نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان

در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ میلادی استعداد نیروهای ائتلاف حاضر در افغانستان به رهبری آمریکا بالغ بر حدود ۱۳۰ هزار نفر بود که ۱۰۰ هزار نفر از آنان را سربازان آمریکایی تشکیل می‌دادند. در حال حاضر تنها ۱۳ هزار سرباز آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

در دوران ریاست‌ جمهوری دونالد ترامپ در ایالات‌متحده شمار حملات هوایی در افغانستان بسیار بیشتر شده است. این در حالی است که آمریکا از حدود یک سال پیش مذاکره با گروه طالبان را آغاز کرده است. هدف از این مذاکرات رسیدن به توافق بر سر خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان در ازای تضمین امنیت این کشور از سوی طالبان است.

به گزارش سازمان ملل، از ابتدای سال گذشته میلادی تا روز اول سپتامبر همان سال شمار افراد کشته شده به دست نیروهای دولتی در افغانستان ۷۱۷ نفر بوده در حالی که قربانیان حملات نیروهای شورشی در همان بازه زمانی ۵۳۱ نفر بوده‌ است.

 

عملیات موسوم به «تعلیمات، کمک، مشورت» یا «ریزالت ساپورت» که نام عملیات جاری نیروهای ناتو در افغانستان است، شامل کمک به نیروهای اردوی ملی و آموزش آن‌هاست. نیروهای آمریکایی در ازای این همکاری به حملات خود علیه طالبان و نیز ستیزه‌جویان داعش در افغانستان ادامه می‌دهند. حملات آمریکایی‌ها غال با همراهی نظامیان افغانستان انجام می‌شود.

انتهای پیام/4129/

منبع: آنا

کلیدواژه: افغانستان بمب مهمات ارتش تروریستی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۹۹۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، دو عملیات ضد متجاوزان انجام داده است.

سخنگوی نیروهای ارتش یمن اعلام کرد که ارتش یمن امروز (جمعه) یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار داده است.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک دریایی ضد کشتی، نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حملات این کشور در دریای سرخ هدف قرار داده و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: «نیروهای پدافند هوایی نیروهای مسلح یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند و با موشک مناسب مورد هدف قرار گرفت».

سرتیپ یحیی سریع همچنین از مردم یمن به دلیل حمایت از مردم و مقاومت فلسطین و همچنین به دلیل حمایت‌های آن‌ها از عملیات‌های ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی و ائتلاف متجاوز آمریکا و انگلیس تقدیر و سپاس گزاری کرد.

کد خبر 6089416

دیگر خبرها

  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • درخواست آمریکا پس از کمک به اوکراین چیست؟
  • «پلن بی» آمریکا در برابر انصارالله چیست؟
  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • تشدید دوباره حملات انصارالله یمن: پهپاد آمریکایی و نفتکش انگلیسی هدف قرار گرفتند
  • هشدار صنعا به آمریکا درباره هرگونه حماقت علیه یمن
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • بیانیه ارتش یمن درباره حمله به پهپاد آمریکایی و یک کشتی انگلیسی
  • فامیل مارادونا رکورد باشگاه آمریکایی را شکست!‏