Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سیره عملی و تربیتی بانوی مکرم اسلام حضرت فاطمه صدیقه (س) الگویی کامل ‌برای زنان و دختران در خانواده و جامعه است.

حجت الاسلام نیما ارزانی در گفت‌وگو با ایسنا با برشمردن ویژگی‌های بارز شخصیتی حضرت زهرا (س) اظهار کرد: ایمان، صبر، وفاداری، اعتماد، حمایت از خانواده، ولایت پذیری و حضور پر رنگ در جامعه باعث شد که ایشان جایگاهی ویژه در نزد ائمه اطهار (س) و جامعه مسلمین بالاخص شیعه پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی سبک زندگی صدیقه کبری (س) در اجتماع و سیره عملی و تربیتی ایشان در خانواده را سبب تربیت فرزندانی شاخص، صبور و آزاده دانست و تصریح کرد: اگر بانوان کشور زندگی این بانوی مکرم را مدنظر قرار دهند بسیاری از مشکلات خانواده‌ها و جامعه حل می‌شود.
این مدرس حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: وقتی فرزندان حضرت فاطمه (س) صبر، آزادگی، یکتاپرستی و ایمان را در تمامی اعمال مادر می‌بینند، از آن درس اخلاق و عمل می‌گیرند و این چنین است که هر کدام اسوه و سرمشق جامعه اسلامی می‌شوند. 
ارزانی با بیان اینکه ایشان دختر پیامبر (ص) بودند و نزد خداوند تبارک و تعالی جایگاه ویژه داشتند و مستجاب الدعوه بودند، بیان کرد: ایشان می‌توانستند در ناز و نعمت زندگی کنند اما در تمام لحظات خوشی و مشقت، کنار پدر و همسر خود بودند تمام مصائب و سختی‌ها را به جان می‌خریدند.
وی با اشاره به خطبه فدک اظهار کرد: خطابه حضرت زهرا (س) در احقاق حق اموال پیامبر (ص) و بیت المال یک خطبه سیاسی بود که نشان از دانش و بینش والای این بانوی مکرم اسلام دارد.
این مدرس حوزه و دانشگاه به شاخصه ولایت پذیری حضرت فاطمه (س) اشاره و تاکید کرد: بارزترین ویژگی حضرت، ولایت پذیری ایشان است که حتی در سخت ترین شرایط با تمام صدمات و آسیب‌ها دست از امام زمان خویش برنداشتند و خارج از دستورات امام عصر خویش عمل نکردند.
ارزانی درباره فلسفه ایام فاطمیه یادآور شد: روایات گوناگونی در بین شیعیان برای شهادت حضرت زهرا (س) وجود دارد که در این بین، ۲ روایت اعتبار بیشتری داشته و ملاک هریک پس از فوت پیامبر (ص) است، بر این اساس حدفاصل بین این دو روایت که یکی ۷۵ روز و دیگری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) بنام ایام فاطمیه در نظر گرفته می شود.
وی خاطرنشان کرد: زنان جامعه کنونی ما می‌توانند با الگو برداری از اخلاق، سبک زندگی، شیوه‌های همسرداری و تربیتی و فرزندپروری حضرت فاطمه (س) در تمامی عرصه‌ها موفق و سربلند عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهادت حضرت زهرا س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۲۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، مائده مهدی‌پور، یکشنبه شب در نشست یکشنبه‌های الگویی با موضوع معرفی الگوی شبکه فعالان مردمی جمعیت برنا با بیان اینکه فرزندآوری یک دغدغه جمعی است و ما برای آگاه‌سازی زنان در این زمینه کار را از سال ۱۴۰۰ آغاز کردیم، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع جوانی جمعیت و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این زمینه، به‌دنبال مجموعه‌های دارای دغدغه جوانی جمعیت و مرتبط با این موضوع رفتیم.

مهدی‌پور افزود: در قدم اول، افراد دغدغه‌مند شناسایی شدند و جلساتی با حضور آنها برگزار شد.

فعال اجتماعی و فرهنگی جوانی جمعیت از شناسایی ۸۰۰ مادر دو فرزندی در یزد خبر داد و گفت: مولفه‌های این خانواده‌ها از لحاظ اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تفریحی مورد بررسی قرار گرفت.

وی از تنظیم پرسشنامه برای مادران دو و سه فرزندی و تکمیل آن توسط مادران خبر داد و عنوان کرد: مادران سه تا چهار فرزندی نیز که مسیر فرزندآوری را طی کرده بودند مورد بررسی قرار گرفتند و فشارهای اجتماعی که به آنها وارد می شد، بررسی کردیم.

مهدی پور ادامه داد: این مادران برای دیگر خانواده ها به عنوان الگوی عینی معرفی شدند و شرایطی فراهم شد که مادران بتوانند با مادران چهار فرزندی ارتباط نزدیک داشته باشند و این دورهمی ها به صورت محله ای ادامه دارد.

وی یادآور شد: این دورهمی ها به یکی از پدران چهار فرزندی سپرده شد و کارگروهایی ذیل این دورهمی ها تشکیل شد ضمن اینکه این پدران و خانواده هایشان یک دورهمی خانوادگی را با دیگر خانواده ها برگزار می کنند.

مهدی پور به تشریح برنامه های این دورهمی ها پرداخت و گفت: به دنبال برگزاری این دوره ها، بانک اطلاعات خوب و دقیقی از خانواده های چهار فرزندی در یزد شکل گرفت.

وی همچنین با اشاره به مادران دهه هشتادی که از آنها به عنوان «برنا مام» یاد می شود، افزود: مادران دهه هشتادی در سالهای اولیه ازدواج دچار فشار فرهنگی و اجتماعی بودند بنابراین شبکه مجازی تشکیل شد و مسائل و مشکلات آنها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی پور با اشاره به دورهمی هایی که توسط برنا مام‌ها تشکیل شده، بیان کرد: اتفاقات جالبی به واسطه این دورهمی ها شکل گرفت از جمله اعتکاف مادر و کودک که به کمک همین هسته ها برگزار شد که اتفاق ناب و ویژه ای بود.

این فعال اجتماعی به تشریح ارتباطات برقرار شده با حوزه های علمیه، ماماها، مراکز بهداشت و ... پرداخت و افزود: تلاش شده تا شرایط به لحاظ اجتماعی، فرهنگی و تا حدی اقتصادی برای ترغیب مادران به فرزندآوری و کمک به جوانی جمعیت فراهم شود.

کد خبر 6091522

دیگر خبرها

  • اسامی ۵۳ نوجوان راه‌یافته به باشگاه قاف اعلام شد
  • روز مادر سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟
  • «با شما سربلندیم» شعار دهه کرامت
  • شعار دهه کرامت ۱۴۰۳ «با شما سربلندیم» اعلام شد
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • ماجرای نسبت فامیلی علیرضا قربانی با داور «محفل» از زبان احمد ابوالقاسمی + فیلم