Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@11:43:24 GMT

سهم مزد کارگر از هزینه‌ تولید چقدر است؟

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۲۷۲

سهم مزد کارگر از هزینه‌ تولید چقدر است؟

 

به گزارش تابناک، علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سهم دستمزد در قیمت تمام شده تولید اظهار کرد: بر اساس آمارها، میانگین سهم دستمزد در قیمت تمام شده بخش کشاورزی شش تا هفت درصد و در بخش صنعت، بین هشت تا ۹ درصد است اما به طور کلی میانگین هزینه دستمزد یک کارگر در تولید بین ۹ تا ۱۰ درصد است.

وی افزود: اگر در کشورهای دیگر سهم دستمزد در قیمت تمام شده بالا است به این دلیل است که کیفیت محصول برای کارفرما مهم است و کارفرما برای احتیاجات و رفاهیات کارگر اهمیت قائل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول کارگری ادامه داد: وقتی کارگر در خط تولید مشغول کار است و باید قطعه‌ای را ببندد، دقت در کار او بستگی به این مساله دارد که کارفرما تا چه حد دغدغه او را مهم بداند.

اصلانی تصریح کرد: در کشورهای دیگر کیفیت محصول اهمیت بالایی دارد و کارفرمایان معتقدند اگر نیروی کار تامین باشد تولید با کیفیت و قابل رقابت با استانداردهای جهانی هم عرضه می‌شود ولی آیا کارفرمایان ما به این حرف ایمان دارند؟

دلیل تسخیر اقتصاد جهان توسط کمپانی‌های بزرگ

رئیس کانون شورای اسلامی کار البرز افزود: اگر محصولات دو کمپانی بزرگ آلمانی، بنز و بی.ام. و بازارها را تسخیر کرده‌اند به این دلیل است که آنها افق بلندمدتی را برای کار خود ترسیم و برنامه‌ریزی کرده‌اند.از نظر آنها کارگر باید تامین باشد تا در کار احساس مسئولیت کند.اگر نیروی کار دغدغه دستمزد،حق ‌بیمه و هزینه‌های مسکن و درمان را نداشته باشد کیفیت کار او قطعا بالا می‌رود.

به گفته وی در کشورهایی مثل آلمان نرخ بیکاری و تورم بسیار پایین است و در حالی که ذخایر نفتی و گازی یا معدن ندارند بر پایه اقتصاد مدیریتی و بخش خصوصی اداره می‌شوند به همین دلیل است که سهم بسزایی در اقتصاد جهان دارند، همچنان که ۱۲ تا ۱۴ درصد اقتصاد دنیا در دست چین است.

به گزارش ایسنا، علیرغم آنکه کارفرمایان بخش اعظمی از هزینه‌های خود را متوجه دستمزد نیروی کار می‌دانند بسیاری از کارشناسان معتقدند دستمزد در قیمت تمام شده تولید و کالای کارفرما سهم پایینی دارد و بیشترین هزینه کارفرمایان را مالیاتها، نبود نقدینگی و هزینه تامین مواد اولیه شامل می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر علی اصلانی دستمزد سهم کارگر تولید ایام فاطمیه امیر تتلو کوبی برایانت طرح گام کروناویروس علی دیواندری محمدرضا شجریان سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود

امام جمعه شهر سنندج گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی ظهر امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های نماز جمعه مسجد جامع شهر سنندج اظهار کرد: سنندج مرکز علم و عرفان بوده و از گذشته تا کنون بزرگان زیادی را در دل خود پرورش داده است.

وی افزود: نام و یاد آرمان بنفشی جوان فداکار سنندجی را گرامی می‌داریم که با نثار جان خود موجب نجات جان ۴ نفر دیگر شد که برای او علو درجات و برای خانواده‌اش صبر مسئلت می‌کنیم.

امام جمعه سنندج با اشاره به فرا رسیدن هفته کار و کارگر گفت: تقویت اقتصاد کشور به دست کارگران صورت می‌گیرد و کارگر پایه و بنای اقتصاد یک کشور را می‌سازد؛ بر اساس حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، تا عرق کارگر خشک نشده باید مزد او را پرداخت کرد که امیدواریم کارفرمایان نیز حق و حقوق کارگران را به خوبی ادا کنند.

وی در ادامه سخنان خود به ۵ اصل مهم در توسعه کشور اشاره کرد و افزود: امنیت کشور، امنیت معیشت مردم، اجرای عدالت در همه عرصه‌ها، رسیدگی به مسکن محرومان و ایجاد اشتغال برای جوانان از جمله مطالباتی است که باید همواره مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

امام جمعه سنندج با اشاره به وضعیت کنونی غزه به‌عنوان مسئله اول دنیای اسلام، تصریح کرد: جنایات رژیم خون‌ریز و انسان‌کش صهیونیستی تمامی ندارد و ما همچنان شاهد بی‌تفاوتی و سکوت کشورها و مجامع بین‌المللی هستیم.

ماموستا رستمی اضافه کرد: در مدت ۲۰۰ روز جنگ غزه، ۳۴۱۸۳ نفر شهید شده‌اند که ۱۴۷۷۸ نفر از آن‌ها کودک، ۹۷۵۲ نفر زن، ۴۸۵ نفر کادر درمان و ۱۴۰ نفر خبرنگار بوده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت ۲ میلیون نفر از سرزمین خود آواره و ۱۸۱ ساختمان دولتی، ۱۰۳ مدرسه، ۳۳۹ مسجد، ۸۶ هزار خانه، ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشتی و درمانی ویران شده‌اند که این درندگی رژیم سفاک صهیونیستی را نشان می‌دهد.

ماموستا رستمی، سکوت سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر را در مورد جنایت غزه غیرقابل قبول دانست و خواستار اتمام هرچه سریع‌تر جنگ و خونریزی در این سرزمین شد.

کد خبر 748075

دیگر خبرها

  • بنای اقتصاد کشور به دست کارگران ساخته می‌شود
  • سورپرایز بزرگ کارگران با دریافت پاداش روز کارگر | کارگران اردیبهشت ۲ تا حقوق می‌گیرند
  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • چگونه بهترین شرکت طراحی سایت را انتخاب کنیم؟
  • جلسه حساس لیگ برتری‌ها برای قانون سقف هزینه
  • برای عایق کاری ویلا با استفاده از عایق الاستومری
  • مخالفت جدی منچستریونایتد با محدودیت مالی در لیگ برتر
  • لیست قیمت اتحادیه لوله کشی گاز تعرفه نظام مهندسی، دستمزد و قیمت لوله گاز ۱۴۰۳ (
  • افزایش سال گارانتی خودرو‌ها برای مردم هزینه دارد؟
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند