Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@19:01:37 GMT

عفت نفس منشاء تمام صفات حسنه است

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۳۸۴۷

عفت نفس منشاء تمام صفات حسنه است

کارشناس مذهبی حرم مطهر رضوی در جمع بانوان کشور آذربایجان، عفت نفس را منشاء تمام صفات حسنه عنوان کرد.

به گزارش قدس آنلاین، مریم صادقی در نشست تخصصی ویژه بانوان آذری زبان با موضوع «جایگاه حجاب فاطمی و الگوپذیری حضرت زهرا(س)» که به همت اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی برگزار شد، بر پیروی زنان مسلمان از زندگی حضرت زهرا(س) در زندگی فردی و تربیت فرزندان تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عفاف را یکی از ویژگی‌های زنان و مردان مومن عنوان کرد و گفت: کسی که عفت نفس داشته باشد، سخاوت، جود، رضا و آرامش هم خواهد داشت و تمامی این صفات ریشه در عفت وجودی افراد دارد.
صادقی با استناد به برخی از آیات قرآن کریم و روایات ائمه معصوم(ع)، عفت نفس را یکی از ارزشمندترین صفات مومن برشمرد و گفت: باید از خانواده اهل بیت(ع) الگوپذیری داشته باشیم تا فرزندانی سالم و صالح تحویل جامعه دهیم تا آینده کشور را در مسیر الی الله بسازند.
این کارشناس مذهبی همچنین با اشاره به نقش حضرت زهرا(س) در خانواده و تربیت فرزندان، تاکید کرد: حضرت زهرا(س) در روش تربیتی خود به نیازهای مادی و معنوی فرزندان توجه داشته و به تربیت در دو بعد مادی و معنوی اهتمام ورزیده‌اند؛ چرا که در تربیت فرزند نه تنها جسم، بلکه سایر ابعاد عبادی، عاطفی و اعتقادی و... فرزندان باید مورد توجه قرار گیرد.
منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حرم مطهر رضوی عفت نفس حضرت فاطمه س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به تلاش گران عرصه تعلیم و تربیت
  • معلمانِ نیک به خدا نزدیک ترند/ جایگاه معلم و تعلیم و تربیت از منظر امام رضا(ع)
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • هدایت و تربیت، مهمترین رسالت معلمان
  • فضای مجازی سبب شده تا از تربیت فرزندان غفلت شود
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • تعلیم و تربیت زیر ساخت اصلی سعادت و پیشرفت کشور است