Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:59:50 GMT

آغاز مسابقات قرآن قوه قضائیه در شیراز

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۴۵۸۷

آغاز مسابقات قرآن قوه قضائیه در شیراز

ایسنا/فارس با برگزاری یک مراسم افتتاحیه، مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه در شیراز آغاز به کار کرد.

صبح چهارشنبه 9 بهمن، طی مراسمی، مرحله کشوری هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه به میزبانی شیراز آغاز به کار کرد.

معاون فرهنگی دادگستری فارس در این مراسم گفت: نام بلند سردار دل‌ها، سپهبد شهید سلیمانی با هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن قوه قضائیه گره خورده و این دوره از مسابقات به یاد سردار دل‌ها نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصدرالله رجائی‌نسب، با تأکید بر اینکه نور قرآن به برکت برگزاری این مسابقات در شیراز مشاهده می‌شود، به مکان برگزاری این مسابقات در هتل شیراز اشاره کرد و گفت: ممکن است این سئوال پیش آید که چرا در سال اقتصاد مقاومتی این مکان برای مسابقات، انتخاب شده است و باید بدانیم که انتخاب این هتل اساساً تحمیل هزینه بر بیت‌المال و دادگستری نبوده است و مدیر هتل تخفیفات ویژه‌ای ارائه داده و علاقه‌مند به میزبانی قرآنیان بوده است.

در ادامه این مراسم پیام آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری فارس قرائت شد و سپس حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد مسعود معصومی لاری، معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه سخنرانی کرد.

وی ابتدا فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت زهرا(س) را تسلیت گفت و افزود: زهرای اطهر(س) بعد از رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، چند صباحی بیشتر در حیات نبودند، اگرچه سختی‌های فراوانی را متحمل شدند.

معصومی لاری بیان کرد: زهرای اطهر(س) اگر شهید شد به جهت زنده کردن و حیات قرآن بود و تمام سختی‌هایی که کشید برای این بود که کلام خدا را بر عالم جاری گرداند.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه اظهار کرد: بعد از جریان خلافت و آن برنامه‌هایی که با رحلت پیامبر مکرم(ص) آغاز شد، زهرای اطهر(س) برای جلوگیری جدایی قرآن و عترت جان شریف خود را گذاشت و به حضرت علی(ع) فرمود که من هیچ چیز دیگر ندارم و هرچه داشتم و در توانم بود برای تو گذاشتم تا دین و قرآن را زنده کنم.

معاون فرهنگ دینی و سازمانی معاونت فرهنگی قوه قضائیه یادآور شد: اگر حضرت زهرا(س) سخن از غدیر می‌گوید برای حیات قرآن است، ضمن اینکه باید بدانیم قرآن بی‌عترت، قرآن نیست و از میان خودش همه جور انسان می‌تواند پرورش یابد و امروز نمود روشن و واضح این مسئله را در جریان‌های انحرافی موجود در جهان از طالبان و داعش و جریانات منحرفی که به نام دین حرکت کرده‌اند، مشاهده می‌کنیم.

مشارکت ۱۲ هزاری نفری کارکنان دستگاه قضا در مسابقات قرآن

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری این مسابقات اشاره کرد و از مشارکت قریب ۱۲ هزار نفر در سراسر کشور در این دوره از مسابقات خبر داد و گفت: بیش از ۸ هزار نفر در مسابقات کتبی شرکت کردند و برگزیدگان مراحل قبل به این مرحله راه پیدا کردند و حدود ۳۰ نفر در آزمون مفاهیم و همین تعداد برای حفظ موضوعی در این مرحله شرکت می‌کنند.

معصومی لاری اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های این دوره از مسابقات آن است که امسال ملزم کردیم تا تمام برگزیدگان یک مربی داشته باشند و از سال آینده اگر تیمی مربی نداشته باشد و خود را ارتقا ندهد، از شرکت در مسابقات محروم خواهد ماند زیرا غرض این نیست که صرفاً یک تشریفاتی داشته و مسابقاتی برگزار شود و ما حتماً باید همواره در حال ارتقای سطح برگزاری مسابقات باشیم و این ممکن نیست مگر با کمک همه مربیان.

وی با بیان اینکه سطح مسابقات به حدی رسیده است که باید کم کم به تربیت داوران قرآنی در دستگاه قضایی بپردازیم که از سال آینده انجام خواهیم داد، گفت: برخی از برگزیدگان مسابقات کشوری قرآن از جمله برگزیدگان مسابقات قرآن قوه قضائیه بوده‌اند.

در ادامه این مراسم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس نیز ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) به فرازهایی از خطبه فدکیه آن حضرت اشاره کرد و گفت: طبق این خطبه، ما دو وظیفه در قبال قرآن کریم داریم.

وی افزود: نخستین وظیفه این است که قرآن با جان ما باید چه کار کند؛ اینکه کسی قرآن بخواند و از بین همین اصوات آن بالاتر نرود، نه به عمق جانش می‌نشیند و جانش را بالا می‌برد، پس اگر این مسیر را طی نکنیم امانت خدا را ضایع کرده‌ایم.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه ما امانت‌دار خداوند در رابطه با قرآن هستیم برای اینکه جان ما در پرتو قرآن رشد کند و اوج بگیرد، گفت: وظیفه دوم این است که قرآن را به سایر امت‌ها برسانیم.

رساندن پیام قرآن به امت‌ها

امام جمعه شیراز ادامه داد: این رساندن پیام قرآن به سایر امت‌ها امروز که ما حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم و به فرموده رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، می‌خواهیم زمینه‌ساز ظهور مهدی فاطمه(عج) باشیم، بسیار کار بزرگی است.

آیت‌الله دژکام با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن در دستگاه قضا گفت: مسابقات قرآن باید هر سال رشدی کند این جهت را می‌توان به مرور اضافه کرد، برای اینکه این پیام جهانی شود ضمن اینکه باید بدانیم در مجموعه تخصص خودمان چه کار می‌توانیم برای تحقق این مهم انجام دهیم.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری مسابقات قرآنی قوه قضاييه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • برگزاری‌ مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزان و فرهنگیان در یزد برگزار می‌شود
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • وضعیت محور دروازه قرآن شیراز و آرامش در تردد خودروها + فیلم
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا