Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار مهریز گفت: دهه فجر ایام مناسبی جهت ترویج کتاب‌های مفید در راستای مباحث انقلاب و رهنمودهای امام(ره) و کتاب های دفاع مقدس است.

«محمدجواد برزگر»در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهریز که روز سه شنبه هشتم بهمن در کتابخانه شهید مطهری مهریز برگزار شد، ضمن اشاره به نقد و بررسی کتاب «پایان انتظار: یادنامه دانشجوی شهید سیدمهدی محسن زاده»، گفت: برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب می‌تواند تصویری روشن از محتوا و میزان اعتبار یک کتاب به جامعه ارائه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: نگارش کتاب در زمینه معرفی و بیان شخصیت‌های شهیدان شهرستان مهریز بسیار ارزشمند است و قلم زدن در این راه موجب ماندگار شدن یاد و خاطرات شهدا و انتقال سیره و تفکر شهدا به نسل امروز می‌شود.

برزگر ادامه داد: دهه فجر ایام مناسبی جهت ترویج کتاب‌های مفید در راستای مباحث انقلاب و رهنمودهای امام(ره) و کتاب های دفاع مقدس است و دستگاه‌های فرهنگی این فرصت را مغتنم شمرده و با تهیه بنرهای معرفی کتاب و برگزاری نشست‌های کتابخوان و مسابقات کتابخوانی در ترویج مبحث کتابخوانی  و نشر آثار ارزشمند انقلاب گام بردارند.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی تحولی را در برنامه‌های فرهنگی ایجاد کنند و تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه‌های دهه فجر به آحاد جامعه بسیار مهم است و در ادامه آن مستندسازی این فعالیت‌ها توسط ادارات و سازمان‌های مربوطه است.

معاون فرماندار در پایان سخنان خود به جایگاه خوب انجمن کتابخانه‌های شهرستان مهریز در گزارش شش ماهه انجمن کتابخانه‌های استان اشاره کرد و گفت: کسب رتبه اول تا سوم در بین انجمن‌های استان حاصل تلاش و پیگیری‌های خوب اعضاء حقیقی و حقوقی انجمن است.

«سعید قریشی» رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی مهریز نیز ضمن بیان گزارشی از روند اجرای مصوبات پیشین انجمن شهرستان پرداخت و با اشاره به اهمیت گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در کتابخانه‌های شهرستان، گفت: فعالیت‌های فرهنگی جدید و خوبی توسط کتابخانه‌های شهرستان تدارک دیده شده است.

وی نشست‌های کتابخوان ویژه دهه فجر، نمایش نامه خوانی با موضوع دهه فجر، قصه گویی، نمایش خلاق با موضوع انقلاب، روایتگری انقلاب، نمایشگاه کتاب، جمع خوانی کتاب «پیام‌ها و نامه های امام خمینی(ره)»، جمع خوانی و معرفی کتاب «شهاب سبز» برای نوجوانان، نشست هنر در کلام رهبری و نشست حکومت اسلامی از دیدگاه امام علی(ع) را از مهم ترین برنامه های دهه فجر کتابخانه های شهرستان اعلام کرد.

«سید کاظم حسینی» رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایام فاطمیه را فرصتی مناسب در جهت معرفی کتاب های حضرت زهرا(س) دانست و بیان کرد: معرفی کتاب با موضوع حضرت زهرا(س) توسط معلمان و کتابداران به دانش آموزان کار بس نیک و اثرگذار است.

در این جلسه «مسلم زارع بیدکی» هنرمند و فعال فرهنگی مهریز کتاب «پایان انتظار: یادنامه دانشجوی شهید سید مهدی محسن زاده» نوشته «سید عباس حسینی» چاپ انتشارات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان یزد را به حاضران معرفی کرد و سپس «سید عباس حسینی» نویسنده کتاب برخی شاخصه‌های اخلاقی، فردی و وصیت نامه شهید محسن زاده را روایت کرد و گفت: نوشتن در خصوص شهداء دشوار است چرا که بیان جان فشانی و ایثار شهداء عزیز با کلمات قابل توصیف نیست.

«سید مصطفی محسن زاده» برادر شهید نیز ضمن تشکر از نویسنده و ویراستار این کتاب بیان کرد: این کتاب نگاه کوتاهی دارد به زندگی و خاطرات برادر شهیدم سید مهدی که خاطرات و لحظاتی از زندگی او در هشت سال دفاع مقدس به خوانندگان ارائه شده است.

اهداء کتاب به مناسبت های مختلف در مراکز مذهبی در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی، برگزاری اختتامیه مسابقه دل نوشته «من هم یک قاسم سلیمانی هستم» در تاریخ 19 بهمن در محل فرمانداری و تجلیل از 15 برگزیده این مسابقه، برگزاری نشست هنر در کلام رهبری در بخش هنر کتابخانه شهید مطهری به مناسبت دهه فجر، ارائه تقویم برنامه ها در راستای کتاب و کتابخوانی توسط اعضاء، از مباحث مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دهه فجر مهريز کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۴۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم

مهدی محمدخانی مدیرعامل انتشارات روایت فتح در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز گفت: این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران با نزدیک به ۲۵۰ اثر حضور پیدا خواهد کرد که از این تعداد ۱۴ کتاب چاپ اولی داریم و از همین ۱۴ کتاب، تعداد ۵ اثر در ایام نمایشگاه رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: به دلیل استقبال بالای مخاطبان ۴۰ کتاب تجدید چاپ داریم که تلاش کردیم به نمایشگاه کتاب تهران برسد.

محمدخانی با بیان اینکه بخشی از کتاب های ما مرتبط با موضوع فلسطین و ضدصهیونیسم است تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع فلسطین و غزه، دو کتاب «کاپوچینو در رام‌الله» نوشته سعاد امیری و ترجمه لیلا حسینی و «جنگ بدون صلح» نوشته نصرت الله محمودزاده کتاب‌هایی هستند که تجدید چاپ شده و در ایام نمایشگاه برنامه های ویژه‌ای برای این دو کتاب خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در ایام نمایشگاه کتاب تهران تعداد ۱۰ جشن امضا برای ۱۰ کتاب انتشارات روایت فتح برگزار خواهیم کرد افزود: ۴ برنامه رونمایی و تبیین، یک برنامه رونمایی کتاب‌های صوتی ۷جلدی «زندگی»، افتتاحیه دوره دوم آموزشی محققین و نویسندگان با عنوان «دامون»، ویژه برنامه کتاب‌های شهدای فاطمیون در سالروز تاسیس لشگر فاطمیون در روز ۲۰ اردیبهشت از جمله برنامه های انتشارات روایت فتح در ایام نمایشگاه کتاب تهران خواهد بود.

مدیرعامل انتشارات روایت فتح تصریح کرد: در ایام نمایشگاه کتاب غرفه انتشارات روایت فتح هر روز به یکی از شهدا اختصاص دارد که برای آن شهید و کتاب هایی که از آن شهید داریم برنامه های متنوعی از قبیل تخفیف ویژه، مسابقات مختلف تدارک دیدیم که انشاالله در خدمت مردم باشیم.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229634 برچسب‌ها کتابخوانی فلسطین

دیگر خبرها

  • معرفی کتاب‌های شهید مطهری به کودکان
  • با ۱۴ اثر جدید به نمایشگاه کتاب می‌آییم/ غرفه انتشارات را هرروز به یکی از شهدا اختصاص دادیم
  • شست‌وشوی عقل به واسطه کتاب انجام می‌شود
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • رکابزنی مسیر مهریز تا مشهد با شعار ورزش و سلامتی، کتاب و دانایی