Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-03@07:36:41 GMT

جزئیاتی جدید از علت سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۵۷۵

جزئیاتی جدید از علت سقوط هلیکوپتر کوبی برایانت

رسانه‌های آمریکایی جزئیات جدید را از علت سقوط هلیکوپتر حامل فوق ستاره فقید بسکتبال آمریکا منتشر کردند. ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ ورزشی والیبال|بسکتبال|هندبال نظرات - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، به دنبال کشته شدن کوبی برایانت، اسطوره تیم بسکتبال لس‌آنجلس لیکرز و دختر 13 ساله‌اش جیانا در سانحه سقوط یک هیلکوپتر در کالیفرنیا، تیم‌های تخصصی برای بررسی علل سانحه به تپه‌های «کالاباساس» اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان در همین روزهای نخست، قطعه‌ای کلیدی از پازل سقوط این هلیکوپتر را کشف کردند که باعث کشته شدن 9 سرنشین آن شد.

مسئولان «هیئت ملی امنیت حمل و نقل» اعلام کردند که هلیکوپتر حامل برایانت و دخترش، مجهز به «سیستم هشدار عوارض زمین» نبوده است. به همین خاطر خلبان که در مه غلیظ پرواز می‌کرده، متوجه پرواز در نزدیکی تپه‌ها نشده است.

یکی از مسئولان «هیئت ملی امنیت حمل و نقل» آمریکا‌ گفت که «مدیریت هوانوردی فدرال» 16 سال پیش نصب «سیستم هشدار عوارض زمین» را برای تمام هلیکوپترهای بالای 6 سرنشین اجباری کرده بود ولی در مورد برخی هلیکوپترها استثنا قائل شده بود که البته این موضوع توسط  «مدیریت هوانوردی فدرال» تکذیب شد.

هلیکوپتر کوبی برایانت از طرفی فاقد جعبه سیاه بوده است. به همین دلیل برای توضیح اتفاقی که برای آن افتاده باید صرفاً به داده‌های راداری اکتفا کرد که به شرح زیر است:

«آلا زابویان» یک خلبان با تجربه هلیکوپتر بوده که حتی مجوز تدریس پرواز در شرایط عدم وجود دید کافی را نیز داشته است.

مرگ برایانت با یکی از امن‌ترین هلیکوپترهای جهان اتفاق افتاد


روز یکشنبه، مه فوق‌العاده زیادی تپه‌های کالاباساس را فرا گرفته بود و خلبان برای فرار از این مه، ترجیح داد در ارتفاع پایین پرواز کند ولی با زیاد شدن ابرها، خلبان تصمیم می‌گیرد که ارتفاع خود را زیاد کند که در نتیجه به تپه‌ها برخورد می‌کند و  با سرعت زیاد سقوط می‌کند.

هنوز مشخص نیست آیا خلبان، راه خود را گم کرده یا مشکل فنی برایش اتفاق افتاده است.

انتهای پیام/

R1015159/P/S3,31/CT10 واژه های کاربردی مرتبط NBA بسکتبال

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بسکتبال بسکتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیاتی از دیدار قهرمان تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب (فیلم)

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که اخیراً به مقام قهرمانی جهان دست یافته، صبح چهارشنبه با رهبر انقلاب دیدار و گفتگو کردند.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ۱۴ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • جزئیاتی از دیدار قهرمان تیم ملی والیبال دانش‌آموزی با رهبر انقلاب (فیلم)
  • تجلیل از استادان خلبان پایگاه آموزشی هوانیروز اصفهان
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • ببینید | لحظه دیدنی سوخت‌گیری هلیکوپتر در آسمان
  • درباره سایت نظامی بوسکومب داون
  • جزئیاتی از دیدار بلینکن و نتانیاهو درباره رفح
  • سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی سمی در نیومکزیکو/ خلبان نجات یافت
  • «آدرخش و رقص فانتوم‌ها» در نمایشگاه کتاب طنین می‌اندازد
  • جزئیاتی جدید از پرونده چای دبش