Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@00:47:39 GMT

راه اندازی دفاتر تسهیل گری در خوزستان

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۵۷۶۷

راه اندازی دفاتر تسهیل گری در خوزستان

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد صادق کریمی کیا مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با اشاره به اندازی ۸ دفتر جدید تسهیل گری جدید در استان گفت: هیچکدام از مناطق حاشیه نشین در استان شبیه به هم نیستند و هر کدام شرایط و ویژگی‌های خاصی دارند و باید راه اندازی و فعالیت دفاتر تسهیل گری را با شناخت آن‌ها نسخه بپیچیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: سعی کردیم که مطالبات مردم را به صورت منطقی با دستگاه‌های بروکراسی دولت مرتبط کنیم تا با پیگیری مشکل را حل کنند  و  به طور کلی رویکرد ساماندهی مناطق حاشیه نشین «نهادسازی» است که دفاتر تسهیل گری همین نقش را بازی می‌کنند.

کریمی کیا عنوان کرد: دفاتر تسهیل گری امروز به حوزه منطقه کاری خود اشراف خوبی دارند و با معتمدان و ذی‌نفعان منطقه ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند و بر اساس همین سرمایه اجتماعی درون‌گروهی نسخه نویسی می‌کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان ادامه داد: دفاتر تسهیل گری حتی در طرح‌های غیر مرتبط با وظایف خود هم مشارکت کردند که ورود به پهنه‌های خطرناک منطقه «حصیرآباد» یکی از این نمونه‌ها بود و در حال تسهیل گری در آن منطقه برای اقناع اهالی منطقه برای جابه‌جایی از آن منطقه هستند.

این مقام مسئول گفت: در نبود متولی این مناطق، دفاتر تسهیل گری مرجع آمار و اطلاعات برای دستگاه‌های استان شده‌اند و این بزرگ‌ترین دستاورد دفاتر تسهیل گری است چرا که یک ششم جمعیت خوزستان در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار زندگی می‌کنند که جمعیتی ۸۵۰ هزار نفری هستند که این سختی، پیچیدگی و اهمیت کار ما را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تسهیل گری اشتغالزایی مناطق کم برخوردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۵۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به روند کاهش دما از فردا گفت:از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان محمد سبزه‌زاری امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا روز سه شنبه با توجه به عبور موج ضعیفی از فراز استان همراه با ضرایب بالای ناپایداری شاهد رگبارهای پراکنده، وزش بادهای متوسط و تندبادهای لحظه‌ای در برخی نقاط خواهیم بود.

وی افزود: طی روز دوشنبه و سه شنبه با توجه به میزان وزش باد برخاستن گرد و خاک موقت دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی خوزستان ادامه داد: از روز چهارشنبه تا اواخر روز شنبه (به‌ویژه پنجشنبه و جمعه) استان تحت تأثیر سامانه بارشی فراگیری قرار خواهد گرفت که سبب رگبار و رعد و برق در اغلب مناطق خواهد شد.

سبزه‌زاری اضافه کرد: از فردا روند کاهش دما مورد انتظار است و از ظهر سه‌شنبه تا اواخر چهارشنبه خلیج فارس مواج است.

وی تصریح کرد: در شبانه‌روز گذشته کشاورزی اهواز با ۳۹.۶ و ایذه با ۱۵.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط گزارش شده و حداکثر دمای اهواز به ۳۹.۲ و حداقل به ۲۳.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

کد خبر 748870

دیگر خبرها

  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • راه اندازی بخش «آنژیوگرافی» برای نخستین بار در منطقه آزاد اروند
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده در ارتفاعات خوزستان
  • هوا در خوزستان گرم‌تر می‌شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • راه‌اندازی بخش «آنژیوگرافی» در منطقه آزاد اروند