Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@03:10:20 GMT

هیئت‌های عزاداری خوزستان به سوگ نشستند

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۶۰۰۴

هیئت‌های عزاداری خوزستان به سوگ نشستند

به گزارش خبرنگار مهر، به مناسبت سالروز شهادت بی‌بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) حرکت و تجمع عزاداران در اهواز از ساعت هفت صبح مشایه الاهواز از ملاشیه به سمت حرم علی ابن مهزیار اهوازی به حرکت درآمدند.

همچنین عزاداران اهوازی امروز با تجمع در حسینیه ثارالله و برگزاری مراسم سینه زنی و روضه خوانی در رثای شهادت بانوی دوعالم به عزاداری پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم‌های مشابهی در دیگر مناطق اهواز در کوی علوی، صبح لشکر آباد، خیابان انوشه، از چهارراه زند به سمت خیابان مشعلی، تجمع عزاداران در مسجد کوی انقلاب از خیابان بنی هاشم، خیابان سروش، مسجد امام صادق علیه السلام به سمت مسجد سیده هم در حال برگزاری است.

ساعت ۱۹ امشب هم کوی مدرس از مسجد امام حسن عسکری تا خیابان شهدا روبروی حسینیه حاج بگعان برگزار می‌شود.

همچنین حرکت و تجمع بزرگ عزاداران حضرت فاطمه مرضیه (س) در شهرستان شادگان امروز از حوزه علمیه امام موسی کاظم تا حسینیه الزهرا؛ در شهرستان حمیدیه از بازار جنب حوزه علمیه قائم؛ در شوشتر از چهار راه امام به طرف مزار شهدای گمنام؛ در شوش تجمع بزرگ عزاداران در حرم مطهر حضرت دانیال نبی (ع)؛ در گتوند حرکت عزاداران از مساجد این شهرستان به سمت مصلی؛ در ایذه از چهار راه اصلی تا مصلی؛ در باغملک از مسجد جامع تا تپه نورالشهدا؛ در بهبهان از امامزاده فضل تا امامزاده حیدر؛ در دزفول امشب پس از نماز مغرب و عشا از خیابان امام خمینی به سمت حرم مطهر حضرت سبزقبا؛ در شهرستان کارون از کوی اسلام آباد تا مصلی تجمع و حرکت عزاداران انجام می‌شود.

این مراسم در شهرهای ویس، ملاثانی، رامهرمز، هیئت‌های عزاداری در سالروز شهادت دخت نبی گرامی اسلام (س) حرکت و عزاداری می‌کنند.

همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، ضیافت بزرگ فاطمی در شهرهای اهواز، شادگان، سوسنگرد، شوشتر و بهبهان برای پذیرایی از عزاداران انجام می‌شود.

کد خبر 4839281

منبع: مهر

کلیدواژه: عزاداری شهادت حضرت فاطمه الزهرا س شادگان شهرستان حمیدیه شهرستان کارون بارش برف دهه فجر بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس ایلام سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد قزوین انتخابات 98 خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد

 جمع کثیری از عاشقان و دل‌سوختگان خاندان عصمت و طهارت (ع) با اجتماع در فاطمیه صاحب الزمان (عج) قم، در سوگ ششمین پیشوای شیعیان اشک ماتم ریختند.

سوگواران صادق آل محمد (ص) با حمل بیرق‌های مزین به نام اهل بیت، در حالی‌که بر سر و سینه می‌زدند، برای عرض تسلیت به سمت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه (س) حرکت کردند.

آیت‌الله وحید خراسانی از مراجع تقلید نیز در میانه مسیر حرکت عزاداران، با آنان همراه شد.

یکی از استادان حوزه علمیه قم در این آیین، تربیت عالمان و فقیهان صاحب نام را از شاخص‌های دوران امامت امام صادق توصیف کرد و بیان داشت: ایمان و تقوای جوانان وقتی تقویت می‌شود که با عالمان عامل و پرهیزکار در ارتباط باشند.

حجت‌الاسلام سید رضا هاشمی با بیان دیگر ویژگی‌های دوره امامت این امام همام یادآور شد: پرونده شهادت حضرت زهرا (س) در این دوره مورد بازخوانی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ مهدویت و انتظار و عزاداری امام حسین (ع) نیز از ویژگی‌های دوران امامت امام صادق می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • عزاداری شهادت امام صادق(ع) در حرم حضرت معصومه(س)
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در بیت نماینده ولی فقیه در خوزستان
  • دسته عزای شهادت امام صادق (ع) با حضور آیت‌الله خراسانی در قم برپا شد
  • صالح آبادی‌ها در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند + فیلم و تصاویر
  • خادمان حرم امام رضا (ع) در سوگ شهادت صادق آل عبا به عزاداری پرداختند
  • عزاداری مردم آذربایجان غربی در سوگ شهادت امام صادق(ع)
  • برگزاری مراسم عزاداری به مناسبت شهادت امام صادق(ع) در ارومیه
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع)در ایلام
  • عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) در دهلران
  • مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در ایلام