Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعال قرآنی در دارالقرآن الکریم و خادمه آستان قدس رضوی با اشاره به ویژگی محبین حضرت زهرا(س) گفت: شهید سلیمانی ویژگی های محبین حضرت زهرا(س) را داشت که به این درجه رسید.

اشاره به به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛  فرشته خوشدست چهارشنبه( 9 بهمن) در همایش بانوان فاطمی توسط هیئت کوثر ولایت در سوگ حضرت فاطمه(س) و سردار دل ها که با حضور خانواده های شهدا برگزار شد؛ با بیان اینکه حاج قاسم از محبین حضرت زهرا و اهل بیت بود؛ همین مسئله را باعث رفعت مقام شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و تصریح کرد: محبین حضرت زهرا(س) مقام شفاعت دارند همانطور که خود حضرت زهرا(س) مقام شفاعت دارند، محبین ایشان هم مقام شفاعت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

خادمه آستان قدس رضوی با اشاره به آیه 23 سوره شوری (آیه مودت) که خدا می فرماید" ای پیامبر به مردم بگو من از شما هیچگونه اجر و مزدی نمی خواهم مگر دوستی با خویشاوندان"به تفاوت مودت با محبت اشاره و بیان کرد:  لذا مودت یعنی عمل اما به شرطی که زیربنای معرفتی داشته باشد یعنی اگر می خواهید عاشق کسی شوید اول باید او را بشناسید و معرفت داشته باشید و بعد پیروی کنید لذا خویشاوندان و اهل بیت پیامبر را بشناسید، بعد دوست شان داشته باشید و بعد پیروی کنید.

 

 

وی با تصریح به اینکه دوست داشتن اجباری نیست، افزود: اگر می گوییم "مودت بالقربی" یعنی محب حضرت زهرا(س) اول حضرت زهرا(س) را باید بشناسد و اولین ویژگی محب حضرت زهرا(س) که حاج قاسم از محبین حضرت زهرا(س) بودند، عبودیت یعنی ارتباط با خدای تعالی است و اگر بخواهیم ارتباط با خدا داشته باشیم، اول باید تلاوت قرآن داشته باشیم.

 

 

این مدرس دانشگاه و فعال قرآنی در ادامه با تاکید بر اینکه حضرت زهرا(س) می فرمایند " من از بین شما، سه چیز را اول تلاوت و تدبر کتاب خدا، دوم نگاه به چهره رسول الله و سوم انفاق فی سبیل الله را دوست دارم" بیان داشت:: هرچه می توانید قرآن بخوانید و تلاوت کنید.

 

وی در ادامه افزود: دومین مورد از ویژگی های محبین حضرت زهرا(س) انس با ادعیه است، ادعیه کنار قرآن است لذا حضرت زهرا(س) می فرماید" از پدرم رسول الله شنیدم که فرمودند در روز جمعه ساعتی است که فرد مسلمان خیری در آن طلب نمی کند مگر اینکه به او عطا شود" که پرسیدند آن چه ساعتی است؟ فرمودند وقتی نصف خورشید غروب کند لذا وقتی خورشید به نیمه غروب کرد بهترین وقت دعا است.

 

 

دکتر خوشدست افزود: سومین مورد از ویژگی های محبین حضرت زهرا(س) اخلاص است لذا اگر من آمدم اینجا نیتم برای خدا و عملم برای خدا باشد بنابراین اخلاص هم در عمل و نیت مهم است؛ اگر بخواهیم با خدا ارتباط داشته باشیم بعد از توحید، معاد است که هر کجا در قرآن مراجعه کنید بلافاصله صحبت از معاد است  لذا یکی دیگر از ویژگی های محبین اهل بیت و حضرت زهرا(س) بعد از توحید، معادباوری است و در حالیکه حضرت زهرا(س) زندگی کوتاهی داشتند اما معادباور بودند.

 

وی به دیگر ویژگی های محبین حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: از ویژگی های دیگر حیا است که حیا ذاتی است و عفت اکتسابی؛ کسی که حیا دارد باید عفت نگاه، گوش و زبان و خوف و خشیت، رضا به قضای الهی، پرهیز از پرگویی، تقید به سنت ها، ارتباط معنوی با اولیای الهی داشته باشد.

 

 

این مدرس دانشگاه و فعال قرآنی با اشاره به اینکه باید نماز را به پادار داریم نه نماز بخوانیم، افزود: طوری نماز به پا دارید که بچه ها عاشق شما شوند تا بعد عاشق نماز بشوند و باید کاری کنید که مردم عاشق کارهای شما شوند؛ یکی دیگر از دیگر ویژگی های محبین حضرت زهرا(س) دوری از دنیاگرایی، خوش خلقی و توجه به جایگاه والدین است و همچنین فرزندانتان را طوری نامگذاری کنید که فردای قیامت سربلند باشید.

 

 

وی غفلت، عدم غیرت دینی و نفاق و دورویی، پیروی از شیطان، زینت یافتن دنیا در چشم انسان، کینه ورزی، ولایت ستیزی و منیت را از ویژگی های مبغوضین حضرت زهرا(س)دانست و با بیان اینکه ما چند نوع اطاعت داریم، گفت: اول اطاعت مطلق از خدا و دوم عدم اطاعت مطلق از خدا یعنی اطاعت از شیطان و سوم اطاعت مشروط یعنی اطاعت از پدر و مادر است.

 

 

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اخلاص داشت و ولایت مدار و اهل عبودیت بود و به والدین احترام  فوق العاده می گذاشت و ... در یک حرف و کلمه محب زهرا(س) و بچه های زهرا(س) باشید؛ بیان کرد: از خدا بخواهید در حرف و عمل اخلاص داشته باشید و منیت نداشته باشید.

 

 

 

پایان پیام/667

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شهادت حضرت فاطمه زهرا س فهما مسجد مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد رویداد ملی فهما همایش فاطمی شهادت حضرت زهرا س خادم امام رضا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۶۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟

سردار چهارباغی خاطره‌ای از سردار سلیمانی نقل کرده و گفته است: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت.

به گزارش همشهری آنلاین، سردار چهارباغی در مراسم سالگرد شهادت سرلشگر شفیع زاده، فرمانده توپخانه سپاه در تبریز گفت: حاج قاسم اولین نفری بود که وارد نبل و الزهرا شد. بعد از نامه مشهور شیعیان، حاج قاسم وقتی خودش شخصا وارد شهر شد، مردم با نقل و برنج و هرچه داشتند به استقبال نیرو‌های مقاومت آمدند. مردم نبل و الزهرا باور نمی‌کردند مقاومت به شهر رسیده است، در جلوی مقاومت هم سردار سلیمانی قرار داشت. چنان شور و شعفی ایجاد شده بود که من فقط در آزادی خرمشهر دیده بودم.

وی افزود: ساعتی قبل از آغاز عملیات توپخانه، به حاج قاسم پیشنهاد دادم که چند روزی است نخوابیدید استراحت کنید و موقع آغاز عملیات بیدارتان می‌کنم. خواستیم رمز را بخوانیم که حاج قاسم چنان عمیق خوابیده بود با خودم گفتم «بگذاریم کمی استراحت کند»؛ با غرش توپخانه شهید سلیمانی بیدار شد. به اتاق عملیات آمد و گفت: چرا بیدارم نکردید؟! دلیل را جویا شدم و گفت: صدای من موجب می‌شود دشمن بفهمد قاسم اینجاست و دلش مطمئنا خالی خواهد شد، نیرو‌های خودی هم مطلع می‌شوند کنارشان هستم.

سردار چهارباغی در ادامه به اهمیت نیروی انسانی در نزد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: بار‌ها دیدم حاج قاسم شخصا برای شناسایی عملیات به عمق دشمن می‌رفت؛ به او گفتم: اسارت شما هزینه زاست. بدست دشمن بیفتید چی؟ گفت: محمود، این بچه‌های افغانستانی، پاکستانی، سوری، عراقی، لبنانی، ایرانی و همه در مقاومت عین فرزندان خودم هستند. تا مطمئن نشوم نمی‌گذارم جایی بروند.

دیگر خبرها

  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • حضرت فاطمه زهرا (س) و مادران شهدا الگوی دختران جامعه است
  • از تولید مسکن تا آخرین وضعیت ابر پروژه باغ راه حضرت فاطمه
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • مدال طلا و برنز چانگ جوان به کیانی و جلیلی رسید
  • ویژگی‌های حضرت حمزه(س) در بیان قرآن و روایات
  • کمک چهار میلیارد ریالی خیرین سلامت به بیمارستان حضرت زهرا (س) فریمان
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • مقام سومی زهرا جلیلی در بخش تالو