Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@16:04:52 GMT

«هشدار عدم پرواز از ایران» توسط اروپا لغو شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۷۷۴۵

آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای هشدار موقت ممنوعیت پرواز از آسمان ایران را لغو کرد. آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای هشدار موقت عدم پرواز از آسمان ایران را که دو هفته پیش صادر شده بود، لغو کرد. 

بر اساس این بیانیه، «گروه ارزیابی ریسک امنیتی هوانوردی» این آژانس روز گذشته برای ارزیابی وضعیت امنیت پرواز در ایران و عراق تشکیل جلسه داده و نهایتا دو هشدار صادر شده درباره لزوم اجتناب از پرواز در آسمان ایران و عراق را لغو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آژانس در عین حال هشدار عدم پرواز در ارتفاع کمتر از ۲۵۰۰۰ پا در آسمان ایران را پابرجا نگه داشته و در مورد پرواز از آسمان عراق هم عنوان کرده است که پروازها باید از دو کریدور پروازی که پیشتر مشخص شده، انجام گیرد.

آژانس امنیت پرواز اتحادیه اروپا دو هفته پیش، پس از حادثه سقوط یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در نزدیکی فرودگاه امام خمینی (ره)، درباره پرواز در آسمان ایران به خطوط هوایی اروپایی هشدار داد.

پیش از این خطوط هوایی هلند و سوئد هم اعلام کرده بودند که پرواز از آسمان ایران را از سر می‌گیرند. 

 

فارس

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000GxE برچسب ها: پرواز ، آسمان ایران ، امنیت پرواز ، آژانس امنیت هوانوردی اروپا

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: پرواز آسمان ایران امنیت پرواز آژانس امنیت هوانوردی اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و میان‌بُرد در منطقه آسیا-اقیانوسیه به طور اجتناب‌ناپذیری باعث رقابت تسلیحاتی موشکی خواهد شد و روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدید‌های امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد.

ماشکوف گفت: واضح است که این نشانه خوبی برای ثبات جهان در آینده نخواهد بود.

دیپلمات روسیه اظهار داشت: طرح‌های آمریکا، در صورتی که اجرا شوند، به طور اجتناب‌ناپذیری موج قدرتمندی از رقابت‌های موشکی چندجانبه را با تمام پیامد‌های ناشی از آن ایجاد خواهند کرد.

وی افزود: ما به نوبه خود، مجبور خواهیم شد به این تهدید‌های جدید علیه امنیت کشورمان واکنش نشان دهیم و همه اقدامات لازم را برای تضمین امنیت خود بکار بندیم.

ماشکوف گفت: به هر حال تاسیسات مهم روسیه از جمله مقر‌های فرماندهی و پایگاه‌های نیرو‌های هسته‌ای ما، ممکن است با موشک‌های آمریکایی با یک پرواز کوتاه‌مدت مورد حمله قرار گیرند.

آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در واشنگتن نیز پیشتر با اشاره به اقدامات نظامی واشنگتن در جنوب شرقی آسیا گفت که استقرار موشک‌های بالستیک در فیلیپین، امنیت جهانی را تهدید می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • هشدار آنروا درباره حمله اسرائیل: رفح را ترک نخواهیم کرد
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه
  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز به کار کرد
  • میقاتی دریافت رشوه از اروپا برای نگه داشتن پناهجویان سوری را تکذیب کرد
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب
  • تحولات اوکراین|هشدار درباره شکست کی‌یف بدون کمک نظامی غرب