Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@03:10:44 GMT

سوریه معامله قرن آمریکا را محکوم کرد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۷۹۸۹

سوریه معامله قرن آمریکا را محکوم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری سانا، وزارت خارجه سوریه به شدت مخالفت خود با طرح ضد فلسطینی موسوم به «معامله قرن» را اعلام کرد.

یک منبع در وزارت خارجه کشورمان در واکنش به رونمایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از طرح به اصطلاح «صلح» گفت: سوریه به شدت آنچه معامله قرن نامیده می‌شود و بیانگر تسلیم در مقابل رژیم اشغالگر و غاصب اسرائیل است را محکوم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود طرح اخیر آمریکا بار دیگر ائتلاف اساسی میان این کشور و رژیم صهیونیستی در خصومت علیه امت عربی و مسائل آن را آشکار کرد. سیاست آمریکا در منطقه در خدمت این رژیم و طرح‌های توسعه‌طلبانه آن علیه حقوق و منافع اعراب است.

این منبع ادامه داد: سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که این تحقیر مشروعیت بین‌المللی از سوی آمریکا را محکوم کند و در تصمیماتش و در رأس آن‌ها پایان دادن به اشغال اراضی عربی و فلسطینی و تضمین حقوق مشروع ملت فلسطین قاطع باشد.

او  در ادامه تاکید کرد: سوریه که مسئله فلسطین را قطب نمای سیاست خارجه خود و مسئله اصلی امت عربی می‌داند بر ایجاد یک موضع عربی کارآمد برای مقابله با این گمراهی آمریکایی و صهیونیستی تأکید می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معامله قرن رژیم صهیونیستی دولت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت امور خارجه مصر، ظهر امروز (سه‌شنبه)، به اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط ارتش اسرائیل واکنش نشان داد.

منابع اسرائیلی، صبح امروز، تصاویری منتشر کردند که نشان می‌داد تانک‌های اسرائیلی وارد گذرگاه مرزی رفح در جنوب نوار غزه شده‌اند. ارتش اسرائیل دقایقی بعد از انتشار این گزارش در رسانه‌ها اعلام کرد که این گذرگاه را اشغال کرده است.

وزارت خارجه مصر در واکنش به این اقدام گفت: عملیات نظامی اسرائیل در شهر رفح فلسطین و تسلط بر بخش فلسطینی گذرگاه رفح را محکوم می‌کند.

ارتش اسرائیل از روز گذشته حملات به شرق منطقه رفح را آغاز کرده است. این حملات در حالی آغاز شدند که مذاکرات آتش‌بس در غزه همچنان ادامه داشت و به پایان نرسیده بود.

وزارت خارجه مصر در ادامه اضافه کرد که این اقدام را عملی تنش‌زا و خطرناک می‌داند که حیات بیش از یک میلیون فلسطینی مستقر در رفح را که این گذرگاه نقشی اساسی در زندگی‌شان دارد، به خطر می‌اندازد. قاهره در ادامه از اسرائیل خواست که از سیاست رفتن تا لبه پرتگاه دست بردارد چراکه این اقدام می‌تواند سرنوشت تلاش‌های انجام‌شده برای آتش‌بس پایدار در نوار غزه را به خطر بیندازد. رفح منطقه‌ای پرجمعیت در جنوب نوار غزه است که بیش از یک میلیون فلسطینی در آنجا اسکان دارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مسوولیت جنایات در رفح بر عهده رژیم صهیونیستی و آمریکا است
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • بلژیک ورود صهیونیست‌های افراطی را ممنوع می‌کند
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • دست پر ایران در سازمان همکاری اسلامی/ نشست دو روزه سازمان همکاری‌های اسلامی در گامبیا روز گذشته پایان یافت
  • جهاد اسلامی اقدام رژیم صهیونیستی در تعطیلی دفتر الجزیره را محکوم کرد
  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه