Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-05@21:33:49 GMT

کاخ سفید رسماً به جان بولتون هشدار داد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۰۹۵۵۹

کاخ سفید رسماً به جان بولتون هشدار داد

شبکه خبری سی‌بی‌اس چهارشنبه‌شب گزارش داد به نسخه‌ای از این نامه دست یافته که جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید را از انتشار کتاب جدیدش منع می‌کند.

کاخ سفید در این نامه به وکیل بولتون گفته است که براساس قوانین فدرال در منع انتشار اطلاعات طبقه‌بندی شده، کتاب وی بدون حذف بخش‌های حاوی چنین اطلاعاتی حق چاپ یا انتشار از طریق دیگری را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه نیویورک‌تایمز این هفته گزارش داد مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید که دمکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

براساس این گزارش، بولتون در این کتاب نوشته است که ترامپ در ماه اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را برای مجبور کردن این کشور به انجام تحقیقات علیه دمکرات‌های آمریکایی از جمله «جو بایدن» نامزد حزب دمکرات و جدی‌ترین رقیب ترامپ در انتخابات 2020 متوقف می‌کند.

انتشار این گزارش واکنش ترامپ را به دنبال داشت. او ابتدای در توئیتی با تکذیب ادعا بولتون، نوشت که او تنها با هدف افزایش فروش کتابش این حرف ها را مطرح کرده است.

ترامپ روز بعد در پیامی دیگری بولتون را متهم کرد که برای به دست آوردن سمت مشاور امنیت ملی به او التماس کرده است و اگر رییس جمهوری آمریکا به حرف‌های او گوش می‌کرد "الان ما باید شاهد جنگ جهان ششم می‌بودیم."

آنطور که نیویورک‌تایمز گزارش داده، بولتون در کتابش گفته است که اقدام ترامپ در قبال اوکراین بی‌احترامی بوده و برخی از مقام‌های ارشد دولت او خود را از این مسائل دور نگاه می‌داشتند؛ مثلا «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در محافل خصوصی گفته است که از نظر او سفیر ایالات متحده در کی‌یف که برکنار شد، فاسد نبوده است.

مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که ترامپ در نشستی پس از بازگشت مقام‌های آمریکایی از مراسم تحلیف «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، گفته که کی‌یف در پی تخریب او است و هک ایمیل‌های شورای حزب دمکرات کار این کشور است.

دمکرات‌ها خواهان شهادت دادن بولتون در محاکمه ترامپ در سنا هستند که اکنون در جریان است، اما ترامپ هفته پیش در کنفرانسی خبری گفت که بولتون نباید شهادت دهد، چرا که ممکن است اظهارات او خلاف امنیت ملی آمریکا باشد.

بولتون که به صورت ناگهانی از سوی ترامپ اخراج شده و پس از آن مدت‌ها صفحه توئیترش توسط کاخ سفید مسدود بود، برای حضور در جلسه شهادت‌دهی سنا اعلام آمادگی کرده است.

استیضاح ترامپ پس از مدت‌ها تحقیق ماه گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا رای آورد و او متهم به «سوء استفاده از قدرت» و «مانع‌تراشی در تحقیقات کنگره» شد.

پس از ارسال قطعنامه استیضاح ترامپ از سوی مجلس نمایندگان به سنا، اکنون این مجلس در حال برگزاری محاکمه رییس جمهوری آمریکا است؛ دمکرات‌های مجلس نمایندگان اتهام‌های خود علیه ترامپ را تبیین کرده‌اند و در حال حاضر وکلای او دفاعیات خود را بیان می‌کنند.

در نهایت سنای آمریکا برای برکنار کردن یا ماندن ترامپ در قدرت رای‌گیری خواهد کرد.

2323 کد خبر 1347222

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: جان بولتون کاخ سفید دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۰۹۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی ،جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید تایید کرد که کمک های آمریکا در آینده نزدیک وضعیت اوکراین را تغییر نخواهد داد.

طبق گزارش فایننشال تایمز سالیوان اشاره کرد که همچنان انتظار دارد ارتش روسیه در پیشروی در خاک اوکراین در آینده نزدیک موفق شود. به گفته سالیوان «انجام یک ضدحمله جدید از سوی اوکراین قبل از سال ۲۰۲۵ ضروری نیست.»

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد که حمله جدید اوکراین تا حد زیادی به موافقت کنگره و کاخ سفید برای ارسال بسته های کمکی جدید بستگی دارد.

وی در ادامه گفت: کمک های دریافتی کی یف به تحکیم موقعیت ارتش اوکراین در جبهه جنگ کمک می کند و راه را برای عملیات های جنگی آینده هموار می کند.

در ۲۴ آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانونی را برای ارائه کمک های اضافی به ارزش ۶۱ میلیارد دلار به اوکراین برای ادامه رویارویی با روسیه امضا کرد.

از سوی دیگر دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در واکنش به کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین اعلام کرد که نیروهای روسی در حال بهبود مواضع خود در منطقه عملیات ویژه نظامی هستند و کمک آمریکا به اوکراین این وضعیت را تغییر نخواهد داد.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در سخنانی کمک‌های نظامی جدید این کشور به اوکراین را سرمایه‌گذاری در آمریکا عنوان کرد. وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرد: کمک‌های نظامی جدید آمریکا به اوکراین به ارزش ۲ میلیارد دلار به منزله سرمایه‌گذاری در ایالات متحده آمریکا خواهد بود. تقریبا تمامی دارایی‌های جدیدی که سرمایه‌گذاری می‌کنیم، در ایالات متحده و بخش صنعتی ما باقی خواهد ماند. این موضوع شغل‌های جدیدی را در آمریکا ایجاد می‌کند و از این طریق می‌توانیم به اوکراین کمک کنیم.

چندی پیش مجلس سنا آمریکا قانون کمک‌های خارجی این کشور به هم‌پیمانان ایالات متحده از جمله، اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را به تصویب رساند.

کد خبر 6096759

دیگر خبرها

  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • ترامپ بهترین دوست اسرائیل!
  • یک کشته در پی برخورد خودرویی با حصار کاخ سفید
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • توضیح سالیوان درباره کمک‌های جدید آمریکا به اوکراین
  • کاخ سفید: کمک نظامی اخیر به کی‌یف حملات روسیه را متوقف نمی‌کند
  • سالیوان: کمک‌های جدید آمریکا شرایط جنگ اوکراین را تغییر نمی‌دهد
  • ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد، اما ...
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • ترکیه رسماً توقف تجارت با اسرائیل را تأیید کرد