Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری آمریکا روز چهارشنبه از مواضع مشاور امنیت ملی پیشین کاخ سفید انتقاد کرد و گفت اگر به سخنان او گوش کرده بود، اکنون جنگ جهانی ششم هم شروع شده بود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در یک رشته توییت نوشت: چرا جان بولتون (مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا) خیلی پیشتر درباره این "مزخرف" انتقاد نکرده بود، زمانی که خیلی علنی کارش خاتمه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت هیچ کدام از این‌ها مهم نیستند، هیچکدام!

ترامپ همچنین نوشت: شخصی که نتوانست سال‌ها پیش برای سمت سفیری در سازمان ملل متحد تایید شود و نتوانست برای هیچ چیزی تاییدیه بگیرد، از من شغلی را که نیاز به تایید سنا نداشته باشد "گدایی" کرد و من هم با وجود اینکه خیلی‌ها می‌گفتند "آقا این کار را نکنید" این شغل را به او دادم و او به اشتباه در مصاحبه‌ای تلویزیونی حرف از "مدل لیبی" زد و اشتباهات بسیار بیشتری درباره قضاوت داشت و اخراج شد، چون صادقانه بگویم، اگر به حرف‌های او گوش می‌دادم، تا الان ما در جنگ جهانی ششم بودیم و او فورا یک کتاب ناصحیح و زننده می‌نوشت. همه چیزهای محرمانه از امنیت ملی. چه کسی این کار را می‌کرد؟  

رئیس‌جمهوری آمریکا ادامه داد: مهم نیست که شما چه تعداد شاهد به دموکرات‌ها می‌دهید، مهم نیست چقدر اطلاعات داده شده است، چون همانند "متن‌هایی" که فورا آماده شد، این "هرگز" برای آن‌ها کافی نخواهد بود. آن‌ها همواره فریاد خواهند زد "غیر منصفانه" است. "شوخی" استیضاح یک "کلاهبرداری" سیاسی دیگر است!

جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا، در کتابش که هنوز چاپ نشده است ادعا کرده که دونالد ترامپ می‌خواست کمک‌های نظامی به اوکراین را متوقف کند مگر آنکه دولت آن کشور در مورد رقبای سیاسی رئیس‌جمهوری آمریکا تحقیق کند.

روزنامه نیویورک تایمز یکشنبه ششم بهمن گزارش داد که جان بولتون در کتابش نوشته است دونالد ترامپ به او گفته بود قصد دارد کمک‌های نظامی چند صد میلیون دلاری به اوکراین را تا زمان همکاری دولت آن کشور برای تحقیقات از جمله در مورد جو بایدن، معاون سابق ریاست‌جمهوری آمریکا و پسرش معلق کند.

وکلای ترامپ همواره تاکید کرده‌اند که رئیس‌جمهوری آمریکا هیچگاه کمک به اوکراین را به تحقیقات مشروط نکرده بود.

پس از انتشار این گزارش نیویورک تایمز، دموکرات‌ها بار دیگر درخواست خود برای شهادت جان بولتون در محاکمه مربوط به استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنا را تکرار کردند.

دونالد ترامپ به دلیل مشروط کردن کمک ۳۹۱ میلیون دلاری مصوب کنگره آمریکا به همکاری دولت اوکراین در تحقیقات مورد نظر او، از سوی مجلس نمایندگان به سوءاستفاده از قدرت و مانع تراشی در تحقیقات کنگره متهم شده است.

پس از تصویب این اتهامات در مجلس نمایندگان، طبق قانون اساسی آمریکا اتهامات رئیس‌جمهوری در محاکمه‌ای در مجلس سنا بررسی می‌شود. جلسات این محاکمه از ۱۰ روز پیش آغاز شده و ادامه می‌یابد.

دونالد ترامپ روز دوشنبه در توئیت‌های خود ادعای جان بولتون را رد کرد و نوشت: «من هیچگاه به جان بولتون نگفتم که کمک‌های اوکراین مشروط به تحقیقات در مورد دموکرات‌ها، از جمله بایدن‌هاست. در حقیقت، او هیچگاه در دوران فعالیت دولتی از این موضوع شکایت نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی می‌گوید فقط برای فروش کتاب است»./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی

مذاکره کننده ارشد واشنگتن گفت مقامات ایالات متحده و کره جنوبی دیدگاه‌های مربوط به یک توافق جدید در مورد تقسیم هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی را مورد بحث قرار دادند و در صورت لزوم به مشورت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایسنا، آمریکا و کره جنوبی ماه گذشته میلادی نمایندگانی را برای آغاز مذاکرات زودهنگام با هدف اجرای یک توافق جدید در سال ۲۰۲۶ معرفی کردند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، رسانه‌های کره جنوبی گزارش کردند که هدف از این گفت‌وگو دستیابی به توافق پیش از هر گونه بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید است که در دوران ریاست جمهوری خود سئول را به «سواری گرفتن از قدرت نظامی آمریکا» متهم کرده بود.

«لیندا اسپچت»، مذاکره کننده ارشد آمریکایی پیش از نخستین دور مذاکرات در هاوایی که سه شنبه تا پنجشنبه برگزار می‌شود، گفت واشنگتن به دنبال یک نتیجه عادلانه و برابر است.

وی افزود: «آمریکا و کره جنوبی دورنماهای خود را برای این نشست مطرح کرده‌اند. ما تا هر زمان که لازم باشد به رایزنی‌ها ادامه می‌دهیم.»

یک مقام ارشد دولت بایدن ماه گذشته میلادی اعلام کرد مذاکرات در مسیر و زودتر از موعد مقرر انجام شده، اما ایالات متحده انتخابات ریاست جمهوری نوامبر را به عنوان«مهلت جدی» نمی‌بیند.

بیش از ۲۸ هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای بازدارندگی در مقابل کره شمالی مجهز به سلاح هسته‌ای مستقر هستند.

در دوران ریاست جمهوری ترامپ، آمریکا و کره جنوبی پیش از دستیابی به توافقی برای افزایش مشارکت سئول در افزایش ۱۳.۹ درصدی هزینه‌های حضور نیروهای آمریکایی در کره جنوبی چندین ماه دچار تنش بودند. بر اساس قرارداد ۲۰۱۹، کره جنوبی حدود ۹۲۰ میلیون دلار برای این مساله در سال پرداخت می‌کرد اما ترامپ از سئول خواست تا این مبلغ را در سال به پنج میلیارد دلار برساند.

قرارداد کنونی در سال ۲۰۲۵ منقضی می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح و امنیت است
  • کنعانی: ایران از شرکای مهم جامعه جهانی در تأمین صلح، امنیت و مبارزه با تروریسم است
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی