Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، کودکانی که با وزن کم متولد می‌شوند، عملکرد تحصیلی ضعیف‌تری نسبت به همسالان خود با وزن بیشتر دارند.

به گزارش مدیکال نیوز، تحقیق جدید، وزن دوقلوها در هنگام تولد و تأثیر آن بر پیامدهای شناختی، اجتماعی و حرکتی کودکان در 4 سالگی را با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده موردبررسی قرارداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج این تحقیق نشان داد که وزن بیشتر دوقلوها در زمان تولد موجب عملکرد تحصیلی بهتر خواهد شد. البته وضعیت اقتصادی و اجتماعی نیز بر وزن هنگام تولد و زایمان زودرس تأثیرگذار است.

کیتلین هینز، دانشجوی دکتری از دانشگاه جورج تاون امریکا و محقق ارشد این تحقیق، گفت: "تحقیقات ما نشان می‌دهد که وزن بیشتر هنگام تولد آمادگی بیشتری در مدرسه ایجاد می‌کند و مداخله زودهنگام برای افزایش وزن از پیامدهای طولانی‌مدت وزن کم هنگام تولد پیشگیری خواهد کرد. "

محققان در این تحقیق 1400 دوقلو را در زمان تولد  و سپس در 9 ماهگی و 4 سالگی مورد ارزیابی قراردادند.

در این تحقیق، محققان با مراقب اصلی کودکان در سن 4 سالگی نیز مصاحبه کردند و نمرات ریاضی و خواندن کودکان را مورد ارزیابی قراردادند. محققان از والدین و پرستاران کودک در مورد رفتارهای بیرونی کودکان (مانند پرخاشگری) و رفتارهای اجتماعی (مانند کمک به دیگران) سؤوالاتی پرسیدند.

نتایج این تحقیق نشان داد که وزن بالاتر هنگام تولد، با نمرات ریاضی و خواندن بالاتر در 4 سالگی همراه است.

علاوه براین ، وزن بالاتر هنگام تولد به میزان قابل‌توجهی در کاهش رفتارهای بیرونی (رفتاری تهاجمی، تکانشی یا مخرب) و افزایش رفتارهای اجتماعی (رفتار دوستانه و همدلی) تأثیر دارد.

گزارش والدین در مورد رفتارهای کودکان نیز معنادار بود. نتایج حاکی از آن است که وزن بیشتر با کاهش جزئی در رفتار بیرونی و افزایش کمی در رفتارهای اجتماعی قبل از ورود به مدرسه همراه است.

بر اساس این مطالعه، نوزادانی که وزن کمتری دارند و در خانواده‌هایی با وضعیت اقتصادی و اجتماعی پایین‌تری متولد می‌شوند، ممکن است با دو برابر مشکلات بیولوژیکی و زیست‌محیطی روبرو شوند که موجب موفقیت یا عدم موفقیت آنان در مدرسه شود.

ربکا رایان، استاد برجسته روانشناسی دانشگاه جرج تاون گفت: "وزن تولد تا حدودی بر پیشرفت تحصیلی تأثیر می‌گذارد، زیرا شرایط نامساعد سلامتی در نوزادان که منجر به کاهش وزن هنگام تولد می‌شود، تحت تأثیر رشد عصبی است و رشد عصبی نیز بر رشد شناختی تأثیرگذار است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دو قلوها عملکرد تحصیلی وضعیت اقتصادی و اجتماعی رفتارهای اجتماعی عملکرد تحصیلی زمان تولد وزن بیشتر هنگام تولد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست

 حسن دهمرده  در جلسه شورای اداری زهک با اشاره به اقدامات مطلوب دولت در سالی که گذشت؛ اظهار کرد: نمره سال گذشته ادارات این شهرستان در تحقق سیاست‌های کلی نظام و اهداف دولت سیزدهم نمره مطلوبی است و باید تلاش کنیم در سال جاری با برنامه‌ریزی درست شاخص‌های توسعه این شهرستان در بخش‌های مختلف ارتقا یابد.

وی افزود: ما چاره‌ای جز جبران عقب ماندگی‌ها و سرعت بخشیدن به فرایند پیشرفت زهک نداریم، بنابراین مدیرانی که در سال گذشته عملکرد ضعیف‌تری داشتند باید تلاش بیشتری داشته باشند.
فرماندار زهک با اشاره به شعار سال و اولویت‌های دولت سیزدهم، بیان کرد: از عملکرد برخی از دستگاه‌های اجرایی نارضایتی‌های نسبی وجود دارد که باید مدیران نسبت به رفع آن اقدام کرده و از ایجاد ناامیدی در جامعه پیشگیری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • خودآگاهی و شناخت اجتماعی برای هدایت تحصیلی نیاز است
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • ۷ نکته مهم برای آرام کردن کودکی که عصبانی و پرخاشگر است
  • فرماندار: نارضایتی اجتماعی از هیچ دستگاه اجرایی در زهک پذیرفتنی نیست
  • نظر وین رونی در مورد زمان اعلام خروج کلوپ از لیورپول و تاثیرش روی عملکرد بازیکنان / زیرنویس فارسی
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • مقامات عراقی در حال تحقیق درباره قتل یک اینفلوئنسر هستند
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد
  • مقابله با گرمای شهری از طریق باغ‌های گیاه‌شناسی
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت