Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: مواضع ظریف خلاف منافع ملی و مصالح کشور است و همچنین مخالف با تمام اصول سیاسی است لذا ضروری است تا دولت و وزارت امور خارجه به خاطر این موضع از مردم عذرخواهی کنند. ‌

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس گودرزی در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار داشت: کسی که کمترین درکی از الفبای سیاست داشته باشد، کمترین شناخت را نسبت به دشمن داشته باشد و شرایط زمانه را بفهمد، در این شرایط با چنین سطحی از آگاهی نسبت به دشمن وجنایات اخیر او دم از مذاکره با آمریکا نمی زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علاوه بر جنایات گذشته آمریکا، هنوز چند صباحی از شهادت شهید سلیمانی نگذشته است، کسی که یک عمر برای ایجاد امنیت و آسایش ملت ها به خصوص ملت ایران و همچنین مبارزه با تروریست مجاهدت کرد و آمریکا ناجوانمردانه این بزرگ مرد را به شهادت رساند و آمریکا نشان داد تروریست واقعی است، در این شرایط که نه تنها نظام جمهوری اسلامی بلکه آزادی خواهان عالم به دنبال محاکمه آمریکا هستند متاسفانه در نهایت تعجب، ظریف دم از مذاکره می زند.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان تصریح کرد: آقای ظریف باید متوجه باشد که وزیر امور خارجه کدام کشور است؟ وی به کسی پیشنهاد مذاکره می‌دهد که ناقض اصلی حقوق بشر است و به هیچ قاعده و تعهد بین المللی پایبند نیست.

وی با تاکید بر اینکه قابل اعتماد نبودن آمریکا در حافظه ملت ایران اثبات شده است عنوان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر کسی با الفبای غیرت آشنا باشد، با آمریکا مذاکره نمی کند و این پیشنهاد ظریف یعنی عدم درک درست از بصیرت ملت ایران، یعنی نشناختن دشمن و نداشتن اعتماد به خدا و سنت های آفرینش؛ در این شرایط سیاست اعلامی ملت ایران و همه آزادیخواهان عالم این است که آمریکا باید به عنوان تروریست و حامی تروریست محاکمه شود.

گودرزی گفت: در این زمانی که آمریکا رو به افول است و چهره او برای دنیا عیان شده است، در این شرایطی که آمریکا در موضع ضعف و ما در موضع اقتدار هستیم و پس از شهادت شهید سلیمانی مقتدرانه پاسخی کوبنده به آمریکا داده شده است و پایگاه های نظامی او مورد اصابت قرار گرفته است و آمریکا نتوانست غلطی کند چرا که اقتدار جمهوری اسلامی ایران برای آنها ثابت شده است و با این مواضع نادرست چهره آمریکا بازیابی می گردد.

وی بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و حضور میلیونی ملت عراق در تظاهرات اخیر و حضور دهها میلیونی ملت ایران در بزرگداشت شهید سلیمانی حاکی از رو به افول بودن آمریکاست.

رئیس مجمع نمایندگان استان لرستان افزود: مواضع ظریف خلاف منافع ملی و مصالح کشور است و همچنین مخالف با تمام اصول سیاسی است لذا ضروری است تا دولت و وزارت امور خارجه به خاطر این موضع از مردم عذرخواهی کنند.



انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان جمهوری اسلامی شهید سلیمانی امور خارجه ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۱۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی که برای شرکت در پنجمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

خاندوزی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» اعلام کرد
  • آمریکا ۵ یگان نظامی اسرائیل را ناقض حقوق بشر تشخیص داد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را «ناقض حقوق بشر» تشخیص داد
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • جعل نام خلیج‌فارس کار انگلیسی‌هاست
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • مذاكره برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران از سوی بانک توسعه اسلامی
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست