Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@12:50:04 GMT

آغاز مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در مجلس سنا

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۲۳۰۴

آغاز مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در مجلس سنا

نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز چهارشنبه مرحله جدیدی از دادگاه استیضاح رئیس جمهور ایالات متحده را آغاز کردند. ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، مرحله جدید دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در شرایطی روز چهارشنبه آغاز شده است که این دادگاه وارد مرحله سئوال و جواب شده و نمایندگان مجلس سنا طی دو روز آینده در مجموع 16 ساعت فرصت خواهند داشت تا سئوالات خود را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای مدافع ترامپ مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سئوالات به صورت مکتوب به جان رابرت قاضی ارشد ایالات متحده و رئیس دیوان فدرال آمریکا ارائه شده و وی این سئوالات را خوانده است.

این در شرایطی است که سناتورها همچنان بر سر حضور شهود پرونده در جلسات مجلس سنا اختلاف نظر دارند و بعید است این اختلافات در شرایط کنونی حل و فصل شود.

رایزنی جمهوریخواهان سنا درباره احضار شهود پرونده استیضاح ترامپبولتون علیه ترامپ؛ افشاگری جنگ‌طلب سابق دردسری جدید در میانه استیضاح

با آغاز این جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ارسال نامه‌ای برای وکیل جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به وی اعلام کرده است که اجازه انتشار کتاب جدیدش را به خاطر درج اطلاعات فوق محرمانه که به ضرر ترامپ است، ندارد.

سناتورها بیش از 90 سئوال را مطرح کرده‌اند که شامل جان بولتون، جو بایدن معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و پسرش و افشاگر ناشناس جامعه اطلاعاتی آمریکا است که شکایت وی منجر به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ شده است.

این در شرایطی است که افشاگری‌های جدید بولتون علیه ترامپ نیز روند استیضاح را پیچیده تر کرده است.

دموکرات‌ها فشار زیادی را به مجلس سنا وارد کرده‌اند تا بولتون را عنوان یکی از شهود اصلی پرونده استیضاح ترامپ، احضار کند.

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکرات‌ها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رئیس جمهوری آمریکا انجام داده است.

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ما اوت 2019 (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی 391 میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

انتهای پیام/

R1036247/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ دادگاه استیضاح استیضاح ترامپ دونالد ترامپ رئیس جمهور دموکرات ها جان بولتون مرحله جدید امنیت ملی بین الملل مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد: تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزد‌های مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزد‌های واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/۰۲/۱۴۰۳ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/۰۲/۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

انتخابات مرحله دوم دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در حوزه انتخابیه قائم شهر، سوادکوه، جویبار، سوادکوه شمالی و سیمرغ برگزار خواهد شد.


برگزاری دوم انتخابات به صورت مکانیزه در حوزه انتخابیه قائم شهر


دکتر قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران و رییس ستاد انتخابات استان با همراهی مولائی قرا فرماندار شهرستان قائم شهر از کلاس آموزش فرآیند برگزاری دور دوم انتخابات به صورت مکانیزه و تمام الکترونیک در فرمانداری شهرستان قائم شهر بازدید کرد.

مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر با رقابت چهار کاندیدا جهت کسب ۲ کرسی در خانه ملت با ایجاد ۴۰۸ شعبه برگزار می‌شود.

دور دوم انتخابات بیست و یکم اردیبهشت ماه جاری بصورت تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه قائم شهر برگزار خواهد شد.

رییس ستاد انتخابات استان مازندران از برگزاری دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائم شهر به صورت تمام الکترونیک خبر داد و گفت: آموزش‌های لازم به مردم و عوامل اجرایی حاضر در پای صندوق‌های رای در حال ارائه است.

دیگر خبرها

  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از امشب
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • تصمیم فرانسه برای کمک گرفتن از چین
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین پس از ورود به کاخ سفید
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • ترامپ خطاب به دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا: اعتراضات را متوقف کنید، همین الان!
  • واکنش ترامپ به اعتراضات حمایتی از فلسطین در آمریکا
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها