Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@02:12:54 GMT

توسعه صنایع تبدیلی راهکار پایداری کشاورزی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۳۱۹۴

توسعه صنایع تبدیلی راهکار پایداری کشاورزی است

ایسنا/فارس رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی، تکنولوژی مختلف بهینه سازی و با بهره وری بالا در این حوزه آورده شده است و به منظور پایدار ماندن کشاورزی باید این صنایع روز به روز گسترش پیدا کند.

محمد مهدی قاسمی پنجشنبه ۱۰ بهمن در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی و ماشین آلات وابسته در جمع خبرنگاران گفت: استان فارس رتبه دوم صنایع تبدیلی تکمیلی کشور را دارد که صاحبان این صنایع مجوزها را از سازمان صنعت معدن تجارت و سازمان جهاد کشاورزی گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ۷۵۶ واحد تولیدی با جذب ماده خام حدود چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن در استان فارس فعالیت می کند که البته با واحدهایی که از سازمان صمت مجوز گرفتند ظرفیت بیش از هشت میلیون تن جذب ماده خام در این استان وجود دارد.

قاسمی با بیان اینکه فارس یک استان کشاورزی است، اضافه کرد: این استان با رتبه اول تولید محصولات باغبانی و تولید بیش از ۱۵ درصد محصولات باغبانی کشور، رتبه دوم تولید محصولات زراعی و رتبه چهارم تولید محصولات دامی دارد که به موازات این ظرفیت باید صنایع تبدیلی تکمیلی نیز وجود داشته باشد تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری را در استان خلق کنیم و به رونق اقتصادی استان و پایداری کشاورزی کمک کنیم.

این مقام مسئول اظهار کرد: این نمایشگاه ظرفیتی است که می تواند به همه افرادی که به دنبال فرصت های سرمایه گذاری هستند کمک کند تا با تجهیزات و آخرین تکنولوژی این حوزه آشنا شوند و از این ظرفیت ها مطلع شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه خوشبختانه در کشور ما در حال حاضر انواع صنایع مورد نیاز در کشاورزی وجود دارد، افزود: در این نمایشگاه نیز آخرین تکنولوژی های روز دنیا وجود دارد و بازدیدکنندگان می توانند از شرکت کنندگان مشورت بگیرند و با ذهن شفاف تری در این حوزه سرمایه گذاری کنند.

قاسمی با بیان اینکه بهترین تسهیلات به حوزه صنایع تبدیلی تکمیلی تخصیص داده شده است، گفت: اعتقاد داریم این حوزه علاوه بر ارزش افزوده ای که ایجاد می کنند، به جلوگیری از ضایعات و ماندگاری محصولات کشاورزی، رونق اقتصادی و اشتغال زایی کمک می کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی سازمان صمت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس صنايع تبديلي صنایع تبدیلی تکمیلی سازمان جهاد کشاورزی تولید محصولات استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران از هشتم اردیبهشت  با حضور تاجران و بازرگانان خارجی از ۱۰۰ کشور و حدود ۸۰۰ شرکت ایرانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافته و استان کرمان نیز توانمندی‌های خود را به نمایش گذاشته است. 

غرفه استان کرمان در سالن ۴۱B  نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ دایر شده و پنج شرکت بومی، محصولات خود را در زنجیره‌های ارزش راهبردی گیاهان دارویی، مس، خرما، فرش و پسته به هیات‌های داخلی و خارجی ارائه می‌دهند. 

در حوزه نوآوری و محصولات جدید زنجیره ارزش خرما با تولید سرکه خرما و شکر خرما در نمایشگاه رونمایی شده است. 

محصولات شرکت مس شهید باهنر  در حوزه زنجیره ارزش ویژه تولید صنایع دستی،  اولین بار در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به نمایش گذاشته شده است. 

در حوزه گیاهان دارویی نیز شرکت‌های فعال این حوزه، محصولات خود را اعم از دمنوش‌های مختلف و محصولات آرایشی و بهداشتی تولید شده از گیاهان دارویی که زنجیره ارزش آنها کامل شده عرضه کرده‌اند. 

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گروه‌های کالایی صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات، فرش و صنایع‌دستی و گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات شیمیایی و آرایشی و بهداشتی، صنعت ساختمان و خدمات فنی-مهندسی و پتروشیمی تا ۱۲ اردیبهشت در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران دایر است.   

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • رفع کمبودهای حوزه آب برای توسعه صنعت و کشاورزی خراسان شمالی
  • دولت تا حد امکان برای برنج و چای «خرید تضمینی» نخواهد داشت
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور ۱۰ هیات تجاری خارجی در فارس
  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • صادرات بیش از ۲ میلیون دلار صنایع دستی فارس به خارج از کشور
  • ۵ محصول زنجیره ارزش راهبردی استان کرمان در نمایشگاه تهران
  • سلامت زیست بوم خلیج فارس شرط پایداری در منطقه خواهد بود
  • ارائه راهکارهای محیط زیستی برای توسعه صنایع در سواحل «مکران»