Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای گفت، اگر فرانسه بخواهد در اجرای تصمیمات گرفته شده در کنفرانس [برلین] مشارکت داشته باشد، ابتدا باید حمایت از خلیفه حفتر در لیبی را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، اظهارات حامی آکسوی، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در واکنش به سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه در کنفرانس خبری مشترک با نخست‌وزیر یونان در روز چهارشنبه مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سخنگو با بیان اینکه فرانسه مسوول بحران لیبی است که سال ۲۰۱۱ به راه افتاد، تاکید کرد "حمایت بی قید و شرط فرانسه از خلیفه حفتر (فرمانده ارتش شرق لیبی) برای آن است که درباره منابع طبیعی در لیبی حرفی برای گفتن داشته باشد."

به گفته آکسوی، حمله خلیفه حفتر به دولت "مشروع" لیبی به ریاست فائز السراج، تهدیدی برای تمامیت ارضی و حق حاکمیت لیبی است.  

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه با تأکید بر اینکه آتش‌بس دائمی باید فوراً در لیبی حاصل شود، همانطور که در کنفرانس برلین مورد بحث قرار گرفت، گفت که کشورش از فرانسه انتظار دارد که در ایجاد امنیت و ثبات در لیبی نقش مثبتی داشته باشد.

در ۱۲ ژانویه طرفین در لیبی در پاسخ به فراخوان مشترک رهبران ترکیه و روسیه آتش‌بس اعلام کردند. اما دو روز بعد در روسیه، مذاکرات برای آتش‌بس دائمی بدون توافق پایان یافت چون خلیفه حفتر بدون امضای این توافق مسکو را ترک کرد. یک هفته بعد، حفتر شرایطی را در برلین پذیرفت تا یک کمیسیون نظامی مد نظر سازمان ملل بر اجرای آتش‌بس نظارت داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران لیبی تركيه سخنگوی وزارت خارجه ترکیه خلیفه حفتر آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما خبرگزاری «آناتولی» ترکیه در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» تصویری را از راهپیمایی طرفداران فلسطین در لندن منتشر کرد که در آن تظاهرات «میشل اونیل»، وزیر اول ایرلند شمالی، شرکت داشت و خشونت‌ها در غزه را محکوم کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

میشل اونیل گفت: «افتخار می‌کنم که برای اعلام همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. هزاران نفر در خیابان‌ها هستند تا خواستار خاتمه کشتار مردم فلسطین شوند و بگویند ما در کنار شما هستیم! ما جامعه بین المللی را برای نقش آن به چالش می‌کشیم. من در همبستگی با مردم فلسطین اینجا هستم. ما شاهد وحشت و ویرانی در غزه و کشتار مردم غزه هستیم. این یک نسل کشی است و باید متوقف شود. جامعه بین المللی باید به آن خاتمه دهد. جامعه بین المللی باید مسلح کردن اسرائیل را متوقف کند. این امر باید همین الان پایان یابد».

دیگر خبرها

  • باکو ادعای فرانسه درباره حمایت از تجزیه طلبان را رد کرد
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تعلیق یارانه دانشگاه «سیانس پو» پاریس پس از حمایت دانشجویان از فلسطین
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • پیوستن دانشگاه سوربن به جنبش ضدصهیونیستی 
  • گسترش اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین از آمریکا به فرانسه
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • ترکیه از نخست‌وزیر هلند برای دبیرکلی ناتو حمایت می‌کند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند