Web Analytics Made Easy - Statcounter

۲۵ نقطه اضطراری و اولویت‌دار ساماندهی رودخانه کشکان همچنان در انتظار ابلاغ اعتبار است. ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۷ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسییم از خرم‌آباد،سیلاب فروردین‌ماه امسال در استان لرستان سبب شد تا این استان در بخش‌های مختلف خسارت‌های سنگینی متحمل شود از سویی این سیل ویرانگر تعداد زیادی از مردم را نیز بی‌خانه و کاشانه کرد و این مسئله برای مردم حاشیه رودخانه کشکان گران‌تر تمام شد چون سیل در یک چشم به هم زدن تمام هست و نیست‌شان را با خود برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه با اتفاقات تلخ گذشته ساماندهی رودخانه‌های این استان و از جمله اصلاح مسیر رودخانه کشکان ضرورت جدی دارد تا مردم در فصل بارش‌ها دیگر دغدغه ویران شدن خانه و زندگیشان را نداشته باشند.

لرستان| گروه‌های جهادی به روستای سیل‌زده بابازید پلدختر اعزام شدندروستاییان پلدختر در بند سرما / کمبود سوخت در برف 20 سانتی‌متری + فیلم

با توجه به لزوم ساماندهی رودخانه‌ کشکان اما خبرها حاکی از این است که فعلا برای این کار اعتباری نیست و همچنان باید برای انجام این کار دست نگه داشت.

رضا میرزایی مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان در این رابطه اظهار داشت: در سفر نوبخت به استان لرستان و در جریان بازدید از مناطق سیل‌زده حوزه کشکان مقرر شده که مبلغ 200 میلیارد تومان برای ساماندهی رودخانه‌ها به شرکت آب منطقه‌ای لرستان اختصاص یابد اما با وجود پیگیری مستمر و نزدیکی به پایان سال این اعتبار هنوز ابلاغ نشده است.

وی سپس با اهمیت اصلاح مسیر جریان آب رودخانه کشکان تاکید و بیان کرد که جاده آسفالته خرم‌آباد - پلدختر یک جاده کوهستانی است که در تمام طول مسیر در مجاورت رودخانه کشکان ساخته شده است و سیل دوازدهم فروردین‌ماه امسال رودخانه کشکان، در 32 نقطه تغییر مسیر داده و به جاده آسفالته خرم‌آباد- پلدختر آسیب جدی رسانده و در برخی مقاطع زیرساخت جاده را به‌طور کامل از بین برده و جاده را قطع کرده است که در این نقاط باید مسیر جریان آب رودخانه اصلاح و به وضع سابق برگردد تا امکان بازسازی جاده فراهم شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان تاکیدی بر تغییر چهار نقطه از جاده خرم‌آباد -پلدختر کرده و گفت: در چهار نقطه از این جاده به‌طول حدود 5 کیلومتر به لحاظ شرایط توپوگرافی منطقه و هندسه رودخانه امکان ساماندهی و اصلاح مسیر رودخانه وجود ندارد و باید مسیر جاده را تغییر داد.

وی با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای لرستان از محل اعتبارات سیل، عملیات اجرایی اصلاح مسیر رودخانه کشکان را در چهار نقطه اضطراری و اولویت‌دار در مناطق چم حسین، افرینه، جلگه و اردوگاه ملاوی را آغاز کرده  تصریح کرد: این پروژه به‌طور میانگین تاکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای مطالعه، طراحی و تهیه اسناد مناقصه سایر نقاطی که رودخانه تغییر مسیر داده با احتساب روستاهای آسیب‌دیده و نقاط جمعیتی نیز تحویل مهندسین مشاور شده که در مراحل پایانی کار هستیم.

میرزایی خاطرنشان کرد: در صورت تامین و ابلاغ اعتبار، با برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار، عملیات اجرایی طرح‌های مذکور را آغاز کنیم.

انتهای پیام/642/ح

R41450/P/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اصلاح مسیر رودخانه آب منطقه ای لرستان ساماندهی رودخانه رودخانه کشکان نقطه اضطراری چهار نقطه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۳۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه، ایمن‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سیدشهرام کهریزی اظهار کرد: سال گذشته ۱۰ نقطه پرحادثه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور ایمن‌سازی و مشکل ۳۱ نقطه پرحادثه رفع شده است.

وی افزود: ۹ نقطه مصوب کمیسیون ایمنی راه‌های کشور نیز در محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه در حال انجام است و پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: اکیپ‌های امانی راهداری در حال رفع و ایمن‌سازی نقاط پرحادثه در راه‌های فرعی، روستایی و سایر نقاط با احتمال وقوع حادثه هستند که طی ۱۲ ماهه سال گذشته ۳۱ نقطه پرحادثه مازاد بر مصوبات در شهرستان‌ها ایمن سازی انجام شده است.

کهریزی اضافه کرد: در شهرستان پاوه ۱۰ نقطه، اسلام‌آباد غرب ۴ نقطه، دالاهو ۳ نقطه، روانسر یک نقطه، ثلاث باباجانی ۳ نقطه، جوانرود ۳ نقطه، سرپل ذهاب ۳، هرسین ۲ و شهرستان کرمانشاه دو نقطه ایمن‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: شناسایی نقاط پرحادثه در محورهای مواصلاتی اهمیت بالایی دارد و امروزه معیارهای استانداردسازی محورها تغییر کرده است؛ بنابراین باید نقاط خطرساز در محورهای مواصلاتی به صورت مستمر شناسایی و برنامه‌ریزی برای رفع و اصلاح آن‌ها در اولویت قرار گیرد، زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها، در کاهش تصادفات جاده‌ای نیز نقش بسزایی دارد.

کد خبر 748785

دیگر خبرها

  • لزوم ساماندهی وانت‌های میوه فروشی در سنندج
  • کشف جسد جوان ۲۸ ساله پلدختری در دره‌شهر
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • توزیع ۸۰۰ تن آسفالت در مسیر جاده اوغلی و قوناخلارباغی تبریز
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • تخصیص ۱۰۳ میلیارد تومانی به محور گردشگری وفاق دیر
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • تخصیص اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • تسریع در تکمیل جاده پلدختر - خرم‌آباد مطالبه مردم است
  • راه‌‌آهن لرستان در مسیر ریل‌گذاری