Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:19:20 GMT

ورزش حرفه‌ای ابزاری برای دگردیسی فعالیت روستاییان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۴۸۰۵

ورزش حرفه‌ای ابزاری برای دگردیسی فعالیت روستاییان

مسابقات دوصحرانوردی نوجوانان روستاهای کشور روز دوشنبه (هفتم بهمن‌ماه) با حضور بیش از ۱۸۰ ورزشکار جوان و نوجوان برگزار شد مسابقاتی که شاید از لحاظ سطح و شمار شرکت کنندگان نشود آن را با مسابقات حرفه‌ای قهرمانی ایران مقایسه کرد اما حضور نزدیک به ۲۰۰ ورزشکار و دونده روستایی در این دوره نشان از آن دارد که ورزش به عنوان یک فعالیت بدنی جای ویژه ای در بین اقشار مختلف جامعه روستایی پیدا کرده است؛جامعه‌ای که بیش از یک سوم جمعیت کشور را در برخواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدت‌ها است که تعریف جامعه روستایی بر محور فعالیت‌های سنتی کشاورزی و دامپروری کمرنگ شده و فعالیت این قشر در بخش‌های مختلف در حال گذر از شکل سنتی آن است. آمادگی بدنی و توانمندی برای انجام کارهای سخت یکی از ویژگی های بارز روستاییان به شمار می‌رود اما این امادگی امروز تنها در خدمت کار سنتی نیست بلکه به سمت و سوی ورزش حرفه‌ای رفته است فعالیتی که می‌تواند به میدانی برای معرفی جوانان  روستایی به جامعه کلان ورزش باشد. البته برای معرفی این نوجوانان و جوانان به راحتی نیست بلکه برای ساماندهی حجم عظیم ظرفیت انسانی روستاییان نیاز به برنامه‌هایی است که فراتر از برگزاری یک دوره رقابت باشد.

در این زمینه فدراسیون ورزش‌ روستایی و بازی‌های بومی‌محلی در یک دهه گذشته اقدامات فراوانی برای ترویج ورزش قهرمانی در جامعه روستایی انجام داده است. یکی از این اقدامات احداث خانه‌های ورزش روستایی است که بنا به گفته کارشناسان هم کارکرد ورزشی و هم کارکرد پیشگیری دارد.

«غلامرضا جعفری» رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی در اهمیت ترویج ورزش در مناطق روستایی گفت: نباید تک بعدی به احداث خانه‌های روستایی نگاه شود. بلکه این مکان های می توانند در کنار کارکرد ورزشی کارکرد اجتماعی و اقتصادی نیز داشته باشند.

او گفت:‌ یکی از مهمترین بحث‌هایی که در توسعه ورزش مورد توجه است ایجاد ساختار و تشکیلات ورزشی در سراسر ایران به ویژه در حوزه روستایی است. البته در اساسنامه فدراسیون‌ها کاستی‌هایی برای توسعه ورزش این مناطق وجود دارد زیرا حوزه کاری فدراسیون تا بخش‌ها است و دهستان و روستا شامل آن نمی‌شود. فعالیت‌های فدراسیون ورزش روستایی به دهستان و روستاها مربوط است.

رییس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی معتقد است با افتتاح خانه‌های روستایی بدون شک شاهد تحول در اوقات فراغت جوانان و نوجوانان این مناطق خواهیم بود لذا در  چارچوب این برنامه سعی داریم که هم مردان و هم زنان از مزایای این طرح برخوردار شوند. همچنین برای ایجاد زمینه‌های انگیزشی به دنبال برگزاری المپیاد خانه‌های روستایی هستیم. در صورت تحقق این مهم انگیزه برای فعالیت ورزشی در روستاها بیشتر از همیشه خواهد بود.

توجه ویژه به ورزش روستاییان نه تنها موجب پرورش نخبگان ورزشی در رشته های مختلف خواهد شد بلکه از لحاظ ذهنی  زمینه را برای پاک شدن حس محرومیت از ذهن نسل جدید این بخش از جمعیت کشور فراهم خواهد کرد. در برخی از مواقع برخی از کاستی های مناطق روستایی موجب شد تا ‌آن گونه که باید استعدادهای این بخش معرفی نشوند و این به یک حس محرومیت برای آنان تبدیل شده است. اگر ورزش به ابزار خروج از این حس تبدیل شود بدون شک دگردیسی عمیقی در شیوه فعالیت ساکنان این مناطق شکل خواهد گرفت.

برچسب‌ها فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دوومیدانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دوومیدانی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی دوومیدانی فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی خانه های روستایی جامعه روستایی حرفه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۴۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 

ایسنا/کردستان استاندار کردستان از راه اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه ای در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی کوشا امروز پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) در دیدار با مربیان کردستانی تیم ملی والیبال دانش آموزی که بر بام والیبال جهان ایستادند، اظهار کرد: حضور دو نماینده کردستانی در قالب تیم ملی والیبال دانش آموزی باعث افتخار است.

وی با بیان این مهم که ورزش نشاط اجتماعی را به همراه دارد، عنوان کرد: برای رسیدن به قله های افتخار سختی های زیادی باید کشید و امروزه مربیان کردستانی توانستند به این مهم دست پیدا کنند و نشان دهند که ورزش کردستان رو به توسعه است.

استاندار کردستان گفت: استان کردستان به دلیل کمبود صنایع بزرگ، با مشکل نبود حامی ورزش رو به رو است که با رایزنی های که انجام شده است امید داریم این مهم با راه‌اندازی صندوق از حمایت ورزشی حل شود.

وی در ادامه: صندوق حمایت از ورزش حرفه ای با کمک از معادن بزرگ و صنایع بزرگ تا حدی می‌تواند به حمایت از ورزش کمک کند.

زارعی کوشا خاطرنشان کرد: مجموعه ای استانداری با تمام توان در خدمت ورزش استان است و تاکنون نیز با توجه به ظرفیت های که داشته است به تیم های ورزشی کمک کرده است.

 استاندار کردستان در پایان با اشاره به اینکه امروزه والیبال کشور در جامعه جهانی شناخته شده است، یادآور شد: امروزه والیبال کردستان با توجه به این افتخار باعث شده که این رشته در بین خانواده از جایگاه خاصی برخوردار باشد و این مهم می طلبد که توجه و برنامه ریزی دقیق تری انجام گیرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۷۹ درصد افراد جامعه ما کم تحرک هستند
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان
  • صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان راه‌اندازی می‌شود
  • راه‌اندازی صندوق حمایت از ورزش حرفه‌ای در کردستان 
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • پاشینیان با روستاییان معترض مناطق مرزی دیدار کرد
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد