Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@12:00:17 GMT

سومین دوره طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» اجرا می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۵۵۱۹

سومین دوره طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» اجرا می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در ادامه روال سال‌های اخیر جشنواره فیلم فجر، امسال هم بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت سازمان سینمایی، مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها، جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» را در نوبت صبح سینماهای نمایش دهنده فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر، در سراسر کشور برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خلق فرصت برای دسترسی کودکان و نوجوانان کشور به فیلم‌های مورد علاقه خود همزمان با جشنواره فیلم فجر و نمایش این فیلم‌ها در سراسر کشور با همراهی هنرمندان سینمای کودک و نوجوان از جمله اهداف طرح «سیمرغ و پروانه‌ها»ست.

در این طرح فیلم‌های برگزیده جشنواره بین‌المللی کودکان و نوجوانان برای مخاطبان جشنواره فیلم فجر روی پرده خواهد رفت.

در سومین دوره از اجرای طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» ترتیب نمایش فیلم‌ها در ساعت ۱۰ صبح در برخی از سینماهای جشنواره در تهران و سینماهای میزبان جشنواره در سراسر کشور بدین شرح خواهد بود:

سه شنبه ۱۵ بهمن: فیلم «قطار آن‌شب» (برنده پروانه زرین بهترین فیلم کودک از جشنواره سی‌ و دوم کودکان و نوجوانان)

چهارشنبه ۱۶ بهمن: فیلم «۲۳نفر» (برنده پروانه زرین بهترین فیلمنامه و فیلم بخش ملی و پروانه زرین بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل از جشنواره سی‌ودوم کودکان و نوجوان و سیمرغ بهترین فیلم از نگاه ملی جشنواره فیلم فجر)

شنبه ۱۹ بهمن: فیلم «کاتی و ستاره» (برگزیده جشنواره سی‌ودوم کودکان و نوجوان)

 یکشنبه ۲۰ بهمن: فیلم «منطقه پرواز ممنوع» (برنده پروانه زرین بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره سی‌ودوم کودکان و نوجوان)

دوشنبه ۲۱بهمن: «تورنادو» (از فیلم‌های پرمخاطب جشنواره سی‌ودوم کودکان و نوجوان)

طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در سالن‌های تهران راگا، کیان، تماشا، فجر اسلامشهر، زندگی، ماندانا، باغ کتاب و سالن‌های جشنواره در مراکز استان‌ها اجرا خواهد شد.

کد خبر 4839855 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد سینمایی فارابی فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر تئاتر ایران سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر فیلم سینمایی سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر موسیقی ایرانی برنامه تلویزیونی فیلم مستند سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت موسیقی کارگردان تئاتر فیلم کوتاه شبکه دو سیما شبکه سه سیما کودکان و نوجوانان سیمرغ و پروانه ها جشنواره فیلم فجر سراسر کشور جشنواره سی فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • اختتامیه دومین جشنواره نوجوان و جوان برتر ساوجبلاغ برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • رقابت ۱۴ گروه در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد/ جایزه ویژه فرج‌الله سلحشور اعطا می‌شود
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • برگزاری سومین دوره مسابقات تنیس روی میز اپن آزاد بزرگسالان در مشهد
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • فراخوان سومین جشنواره پاسخ برتر منتشر شد