Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه شماره تلفن‌هایی را برای پاسخگویی به خانواده‌های هم‌میهنان مقیم چین اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، وزارت امور خارجه در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه برقراری ارتباط با هم‌میهنان مقیم چین با اولویت بالا در حال پیگیری است، اعلام کرد: با هدف پاسخگویی به خانواده‌های هم‌میهنان مقیم چین اداره دانشجویی وزارت امور خارجه با شماره‌های ٠٠٩٨٢١۶١١۵٣٢٠۵ و ۰۰۹۸۹۱۲۸۰۴۹۱۳۴ آماده پاسخگویی به تماس‌های تلفنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعباس موسوی، سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آخرین وضعیت هم‌میهنان مقیم در شهر «ووهان» چین (کانون انتشار ویروس کرونا) تصریح کرد: وزارت امور خارجه با مشاهده نخستین اخبار از انتشار ویروس کرونا تلاش شبانه‌روزی برای مدیریت ابعاد مختلف موضوع و کمک به هموطنان مقیم مناطق آلوده در چین را آغاز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: مکاتبه و هماهنگی‌های مستمری با نهادهای داخلی برای پیش‌بینی مراقبت‌های بهداشتی انجام شده و سفارت کشورمان در چین نیز تدابیر لازم را اتخاذ و در مواردی نیز با مشورت تشکل‌های ایرانیان مقیم اقداماتی انجام یا در حال پیگیری و انجام است.

موسوی گفت: در شهر ووهان سفارت کشورمان از نخستین ساعات ارتباط مستمری با دانشجویان ایرانی برقرار کرده است. نخستین هدف خارج کردن دانشجویان و هموطنان عزیز مقیم از این شهر بوده که راهکارهای مختلف زمینی و سپس هوایی پیگیری شده است، لیکن عملیاتی شدن آن مستلزم موافقت دولت چین طبق مقررات بهداشتی و بین‌المللی برای پیشگیری از انتشار این ویروس در سایر کشورهاست که لازم است با رعایت شروط گفته شده انجام شود.

وی تصریح کرد: رایزنی مستمر با مقامات چینی در این زمینه ادامه دارد و به موازات آن با وجود مشکلات ناشی از فاصله یک هزار و 200 کیلومتری و مقررات شدید قرنطینه در محل، سفارت جمهوری اسلامی ایران بسته‌های مواد غذایی و بهداشتی برای همه دانشجویان مقیم این شهر ارسال کرده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: سخنگوی وزارت امور خارجه ویروس کرونا سفارت ایران در چین سیدعباس موسوی وزارت امور خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از بانجول، وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار‌های خود در گامبیا پس از حضور در افتتاحیه پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه پادشاهی عربستان سعودی ملاقات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استقبال تهران از پاسخ حماس به طرح سیاسی پایان جنگ علیه غزه
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • برنامه همکاری طالبان و ترکیه
  • بررسی آخرین وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • بررسی وضعیت مناسبات اقتصادی ایران و همسایگان شمالی در وزارت امور خارجه
  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در بانجول
  • تصاویری از دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان