Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@23:39:49 GMT

طراحی رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» در اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۵۷۴۷

طراحی رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» در اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد قطبی پیش از ظهر پنج شنبه در نشست خبری به مناسبت طراحی و برگزاری رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» در اصفهان اظهار داشت: دیماه امسال شاهد شهادت سردار دلها به دست شقی ترین افراد بودیم که از فرماندهان مقتدر، شجاع باهوش و مخلص ایران اسلامی بود که سالهای سال در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی و مبارزه با دنیای کفر کوشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهادت وی مظلومانه و ناجوانمردانه بود و در حین تردد در ماموریتی که جنس انتقال پیام میان میان کشورهای اسلامی را داشت به دست شقی ترین افراد به شهادت رسید.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه رهبر انقلاب تعبیر جالبی درباره سردار سلیمانی داشتند، ابراز داشت: ایشان همچنین در خطبه های نماز جمعه سپاه قدس را رزمندگان بدون مرز نامیدند؛ رزمندگان بدون مرز یعنی افرادی که در هر کجای دنیا برای دفاع از اسلام تلاش می کند.

ویژگی های ممتاز و متمایز مکتب مقاومت

وی با اشاره به اینکه مکتب سلیمانی به عبارتی مکتب مقاومت تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره سردار دلهاست، ابراز داشت: مکتب مقاومت دارای ویژگی‌های ممتاز و متمایزی است که شاخص نخست طراحی نسل جدیدی از الگو های مقاومت است؛ در واقع قوت درونی و اقتدار بیرونی نقطه ثقل مکتب مقاومت است.

قطبی با اشاره به اینکه اتحاد میان همه جوامع و کشورهای اسلامی از دیگر شاخصه های این مکتب است بدین معنا که همه این کشورها به شکل یکپارچه در مکتب مقاومت فعالیت دارند، بیان داشت: شاخص سوم مکتب مقاومت، انگیزه های مردمی و جهادی است.

وی ادامه داد: در واقع به دلیل رویکرد خلوص هسته مرکزی مشارکت مردم به دلیل رویکرد خلوص شامل این نوع انگیزه هاست، به عبارتی کسی برای نجنگیدن با دشمن حقوق نمی گیرد بلکه در جبهه مقاومت، رزمندگان داوطلب حضور در میدان نبرد با دشمن هستند.

مشارکت مردمی در جبهه مقاومت در شرایط سخت اداری نیز با انگیزه مردمی شکل می گیرد

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه در شرایط سخت اداری نیز با انگیزه مردمی این نوع مشارکت شکل می گیرد، گفت: مقابله در عین تقویت داخلی کشور از شاخه های مهم مکتب مقاومت است بدین معنا که که قوای کشور در حوزه های علمی، اقتصادی، فرهنگی و غیره نیز باید تقویت شود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان شاخص دیگر مکتب مقاومت را آینده نگری و تمدن اندیشی برشمرد و گفت: این مطلب به معنای پیکار برای آینده امت اسلامی است تا نسل آینده در میدان بزرگ جهانی برای تحقق دین در جهان اسلام تربیت شده و آرمانهای دینی اجرایی شود.

وی تکیه بر نسل جوان، تمرکز بر فناوری‌های نو و پیشرفته، شتاب و سرعت متناسب با دنیا را از دیگر شاخصه های این نوع مقاومت برشمرد و گفت: ولایت پذیری و اقدام تحت فرمان رهبری واحد، شاخصه پر اهمیت‌ترین شاخصه این نوع مقاومت است که در تمامی شاخصه های دیگر نیز تاثیرگذار است.

آفرینش جدید سردار سلیمانی در میدان مقاومت باید به جهان اسلام معرفی شود

حجت الاسلام قطبی با تاکید بر این مطلب که تمامی شاخصهای قبلی مکتب مقاومت را در صحبتهای رهبر معظم انقلاب می توان مشاهده کرد که در میدان عمل سردار سلیمانی آنها را پیاده کرد، اظهار داشت: امروز ضرورت دارد سردار دلها به عنوان شخصیت ممتاز جهان اسلام که آفرینش جدیدی در میدان مقاومت ایجاد کرد و درست با این نقش مهم و تاثیرگذار به مردم و به جهان اسلام معرفی شود.

وی با بیان این مطلب که سردار سلیمانی نباید در ۱۳ دی ۹۸ باقی بماند بلکه باید ستاره ای در میدان مقاومت مبدل شود، تاکید کرد: بر این اساس باید ایده های برتر در این زمینه معرفی شود تا امتداد نام و یاد سردار شهید قاسم سلیمانی را شاهد باشیم.

طراحی و انتشار فراخوان رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم»

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان اضافه کرد: بر این اساس رویداد ایده‌پردازی «قاسم قاصم» توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان طراحی و فراخوان منتشر شده است که شرکت در این رویداد تا پایان دهه فجر فرصت دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ تا ۴۰ ایده ارائه حضوری خواهند داشت، گفت: اولویت با ایده هایی است که امتداد شخصیت حاج قاسم را برای نسلهای آینده در قالب الگوهای مردمی ارائه کند چراکه بر این عقیده ایم که اتصال ایده ها به ساختارهای رسمی کار را زمین می زند؛ بر این اساس ایده پردازان در این رویداد، ایده های مردم بنیان را ارائه خواهند کرد و ما آن را برای اجرا ارائه می کنیم.

جهان اسلام مخاطب رویداد ایده پردازی «قاسم قاصم»

حجت الاسلام قطبی ابراز داشت: ما میدان دریافت ایده را تمام جهان اسلام قرار داده ایم و بر این اساس فراخوان این رویداد به زبان عربی و انگلیسی نیز منتشر شده است و امیدواریم تا ایده های گسترده تری از تمامی مخاطبان و شرکت کنندگان جهان برای این رویداد دریافت کنیم.

با اشاره به اینکه رویداد ایده پردازی «قاسم قاصم» از سویس تداعی روزهای غرورآفرین دفاع مقدس است و نحوه صدا زدن افراد از پشت بیسیم است، تاکید کرد: در حقیقت معنای اصلی فراتر از این موارد است؛ رویداد ایده پردازی «قاسم قاصم» در واقع مکتب مقاومت را به عنوان مکتب «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» به جهان معرفی می کند.

«اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم»، نشانه ای از اهالی و پیروان مکتب مقاومت

وی تصریح کرد: در واقع خداوند در قرآن کریم از مومنان با همین تعبیر «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَمآءُ بَینَهُم» یاد می کند که نشانه ای از اهالی و پیروان مکتب مقاومت همچون شهید سردار سلیمانی است.

کد خبر 4839859

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قطبی دفتر تبلیغات اسلامی سردار سلیمانی قاسم سلیمانی دهه فجر بارش برف بوشهر شیراز گرگان تعطیلی مدارس انتخابات 98 قزوین ایلام شهرکرد سیل سیستان و بلوچستان بیرجند یاسوج زلزله رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان رویداد ایده پردازی میدان مقاومت مکتب مقاومت سردار سلیمانی بر این اساس جهان اسلام قاسم قاصم معرفی شود ب ین ه م ر ح مآء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۵۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، فاطمه عابدی مدیر فروش یک شرکت ساختمانی در حاشیه رویداد سه‌روزه «صدرا» (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه شرکت ساختمانی متبوعش بهینه‌سازی، سبک‌سازی و توسعه و ترویج استفاده از مصالح کیفی را در دستورکار خود قرار داده است، گفت: یکی از نتایج استفاده از این نوع محصولات بهینه‌سازی مصرف انرژی است.

وی با بیان اینکه تعامل و ارتباط صنعت و دانشگاه باعث ارائه محصولات فناورانه می‌شود، عنوان کرد: مجموعه ما با افتخار در این رویداد شرکت کرده تا ضمن اثرگذاری بر روی دانشجو برای دریافت مهارت فناورانه از دانشگاه نیز برای حل مشکلات خود تأثیر پذیرد.

مدیر فروش این شرکت ساختمانی با بیان اینکه رویداد صدرا می‌تواند یکی از راه‌های شناسایی ایده‌های برتر و فناورانه فارغ‌التحصیلان و دانشگاهیان باشد؛ ادامه داد: جذب افراد مستعد از همین منظر برای معرفی به بازار کار محقق می‌شود.

عابدی، خواستار برگزاری برنامه‌هایی با محور ارتباط صنعت با دانشگاه‌ها چند بار در طول سال و تمام دانشگاه‌های استان همدان شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نصر اصفهانی: نوابغ و فرهنگ نخبگانی نخستین گام ایده‌پردازی هستند
  • فناوری ساخت یک رویا/نوابغ و فرهنگ نخبگانی یک جامعه اولین گام ایده پردازی هستند
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • ۲۳ ایده به مرحله نهایی جشنواره «ایده‌شو» دانش‌آموزی راه یافت
  • رویداد صدرا به شناسایی ایده‌های فناورانه منجر می‌شود
  • ارسال ۱۱۰ ایده به رویداد ملی «طراحی، بسته‌بندی صنایع خلّاق، محصولات خانگی و صنایع‌دستی»
  • ایده‌های برتر رویداد ملی طراحی و بسته‌بندی محصولات معرفی شدند
  • نشست ایده پردازی ترویج گفتمان مقاومت در جامعه برگزار می‌شود
  • دست پر «مکتب حاج قاسم» در نمایشگاه کتاب تهران
  • تساوی رم با یوونتوس در شب آرام سردار آزمون