Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@23:17:46 GMT

پامپئو: به اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهیم

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۶۱۲۳

پامپئو: به اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهیم

وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود ادعا کرد که دولت متبوعش به اعمال فشار بر ایران ادامه خواهد داد. ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲ بین الملل دیپلماسی ایران نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری اسکای‌نیوز، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با همتای انگلیسی خود «دومینیک راب» در لندن اعلام کرد که فشارهای دولت آمریکا بر ایران ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مایک پامپئو با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر اینکه فعالیت‌های منطقه‌ای ایران باعث بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌شود، اظهار داشت: «ما به سیاست اعمال فشار بر ایران ادامه می‌دهیم و بر این باوریم که این محروم کردن ایران از پول و درآمد یک راهکار صحیح برای مجبور کردن این کشور به اتخاذ تصمیمات سخت است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه خواستار پایان یافتن حمایت ایران از حزب‌الله لبنان شد.

دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه آمریکا و اروپا اختلاف‌نظر چندانی بر سر ضرورت دستیابی به یک توافق جامع‌تر با ایران ندارند، اظهار داشت: «ما از ایران می‌خواهیم که به اجرای تعهدات خود در توافق هسته‌ای بازگردد.»

وی همچنین مدعی شد: «ما شاهد این بوده‌ایم که ایران از هنجارهای جامعه بین‌المللی فاصله گرفته است. ما باید ایران را در این زمینه پاسخگو کنیم.»

مقامات آمریکا و دولت‌های غربی در حالی از ایران بابت کاهش تعهدات هسته‌ای خود ذیل برجام انتقاد می‌کنند که تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران و کوتاهی مکرر دولت‌های اروپایی در عمل به وعده‌ها و تعهدات خود در قبال ایران باعث شد تا دولت ایران در نهایت پس از یک سال مدارا با آنها تصمیم به کاهش تعهدات برجامی خود بگیرد.

توافق هسته‌ای برجام سال 2015 میان ایران و پنج کشور عضو شورای امنیت به‌علاوه آلمان (موسوم به گروه 1+5) حاصل شد. دولت آمریکا به‌ریاست دونالد ترامپ، اردیبهشت‌ماه سال گذشته این توافق مورد تأیید شورای امنیت را نقض کرده از آن خارج شد.

آمریکا پس از خروج از برجام تمامی تحریم‌های تعلیق‌شده ذیل این توافق را احیا کرد و کشورهای اروپایی پس از خروج آمریکا به هیچ یک از وعده‌های خود برای جبران تبعات این خروج عمل نکرده‌اند.

بعد از خروج آمریکا از برجام و خلف وعده اروپا در برخوردار کردن ایران از مزایای توافق هسته‌ای، تهران در پنج مرحله با فواصل 60روزه تعهداتش ذیل برجام را کاهش داد. ایران تأکید کرده است که کاهش این تعهدات ذیل بندهای 26 و 36 توافق انجام شده و به‌معنای نقض توافق نیست.

ایران از اردیبهشت‌ماه سال جاری پس از اعلام نخستین مرحله از کاهش تعهدات هسته‌ای خود، بارها اعلام کرده است که دیگر حاضر به اجرای یکجانبه برجام نخواهد بود و تنها زمانی تعهدات هسته‌ای خود را به‌طور کامل اجرا خواهد کرد که طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند.

در این میان برخی کشورهای غربی از ضرورت مذاکره برای دستیابی به یک توافق جامع با ایران سخن گفته‌اند، اما مقامات بارها این خواسته طرف‌های غربی را رد کرده‌اند.

ریابکوف: با راه‌اندازی مکانیزم حل اختلافات برجام مخالفیم/ آمریکا هنوز پاسخی به پیشنهاد پوتین ندادهشرافت و حیثیت اروپا در برجام زیر سوال‌رفتاتحادیه اروپا: بازه زمانی مکانیسم حل اختلاف در برجام تمدید می‌شودمرکل: می‌خواهیم برجام را حفظ کنیم حتی اگر یک توافق ناقص باشدراه‌های برون‌رفت از توطئه برجام

انتهای پیام/.

R1535/P/S8,89,90,95,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط برجام اخبار "انگلیس" اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: برجام اخبار انگلیس اخبار آمریکا برجام اخبار انگلیس اخبار آمریکا اعمال فشار بر ایران ادامه وزیر امور خارجه آمریکا تعهدات هسته ای خود توافق هسته ای کاهش تعهدات تعهدات خود بین الملل یک توافق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۱۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد

به گزارش صدای ایران به نقل از ایسنا، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا موسوم به «اوفک» روز پنجشنبه، چند فرد و نهاد را با ادعای ایفای «نقش اصلی در تسهیل و تامین مالی فروش مخفیانه پهپاد‌های ایرانی برای وزارت ایران»، تحت تحریم قرار داد. 

واشنگتن با بیان اینکه این تحریم‌ها با هماهنگی انگلیس و کانادا اعمال شده‌اند، در ادامه مدعی شد وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران خود «در حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جنگ روسیه در اوکراین نقش دارد».

طبق این بیانیه هشت فرد ایرانی، ۱۵ نهاد در ایران، امارات، پاناما و هند، ۲ کشتی و یک هواپیما به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه شده‌اند.

وزارت خارجه انگلیس نیز در این راستا اعلام کرد ۲ شخص و چهار نهاد را در ارتباط با برنامه پهپادی و موشکی ایران تحریم کرده است.

«برایان نلسون» دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در «دفتر تروریسم و اطلاعات مالی» مدعی شد: «وزارت دفاع ایران به بی‌ثبات‌کردن منطقه و جهان با حمایت از جنگ روسیه در اوکراین، حمله بی‌سابقه به اسرائیل و اشاعه پهاد‌ها و دیگر سخت افزار‌های نظامی برای نایبان ایران ادامه می‌دهد».

او همچنین گفت: «ایالات متحده در هماهنگی نزدیک با انگلیس و کانادا از همه ابزار‌های در دسترس برای مقابله با کسانی که از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران حمایت مالی می‌کنند، استفاده می‌کند».

این ادعا‌های مقام آمریکایی در حالی است که ایران همواره اعلام کرده یک طرف جنگ در اوکراین نیست و این غرب است که با گسیل سلاح به این کشور، بر آتش درگیری‌ها می‌دمد.

ایران همچنین اعلام کرده در پاسخ به حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به ساختمان سفارت این کشور در دمشق، بر اساس منشور ملل متحد درباره حق پاسخگویی، مواضع نظامی این رژیم در سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داده است.


دیگر خبرها

  • بازگشت فروش نفت ایران به زمان برجام با دو برابر قیمت نتیجه تمرکز دولت بر بازطراحی تجارت انرژی کشور
  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • حماس: تحت فشار آمریکا توافق نمی‌کنیم
  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • کره شمالی: تحریم‌های آمریکا به حلقه‌ای بر گردن واشنگتن تبدیل شده است
  • عزم تیک‌تاک برای مقابله با فشار دولت آمریکا
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم