Web Analytics Made Easy - Statcounter

میکروب‌ها، ریزاندام‌هایی هستند که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند و در همه جا از آب و هوا و خاک تا پوست بدن و مخاط انسان و جانوران به میزان زیادی وجود دارند.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، دستگاهی را تصور کنید که سریعا می‌تواند میکروب‌های اقیانوس‌ها و دیگر محیط‌های آبی را تحلیل کند و سلامت این ارگان‌ها (بسیار ریز که با چشم غیرمسلح دیده نمی‌شوند) و پاسخ آن‌ها به تهدیدات اکوسیستم خودشان را نشان بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان دانشگاه راتگرز دقیقا چنین دستگاهی را ساختند، وسیله‌ای قابل حمل که می‌تواند برای ارزیابی میکروب‌ها، نمایش میزان مقاومت به آنتی بیوتیک‌ها و تحلیل جلبک‌های صخره‌های مرجانی، استفاده شود.
مهدی جوانمرد، دانشیار گروه مهندسی برق و کامپیوتر در دانشکده مهندسی دانشگاه راتگرز گفت: «این امر برای زیست شناسی محیطی با توجه به تاثیرات تغییرات آب و هوایی و سایر عوامل استرس زا بر سلامت میکروارگانیسم‌ها مانند جلبک‌هایی که شکوفه‌های مضر در اکوسیستم شکل می‌دهند، بسیار مهم است.»
Debashish Bhattacharya، استاد برجسته گروه بیوشیمی و میکروبیولوژی دانشکده علوم زیست محیطی و زیست شناسی گفت: «هدف ما توسعه روش جدید برای ارزیابی سلامت سلول‌ها بود که به استفاده از ابزار‌های ژنومی گران و پیچیده وابسته نباشند. همچنین می‌تواند توانایی ارزیابی و شناسایی وضعیت سلول‌ها بدون فرستادن نمونه‌ها به آزمایشگاه، برای شناسایی تهدید‌های اکوسیستم بر اساس "شاخص استرس" را داشته باشد.»
این تحقیق بر روی جلبک سبز Picochlorum متمرکز شده است. این ابزار سریعا می‌تواند نشان بدهد که آیا سلول تحت شرایط استرسی، قوی یا بی تاثیر است. میکروب‌ها یکی یکی از کانال‌های نازک‌تر از قطر موی انسان عبور میکنند. مقاومت یا مقدار انرژی الکتریکی وقتی که میکروب از کانال می‌گذرد، اندازه گیری می‌شود. مقاومت در بین سلول‌های یک جمعیت متفاوت است و منعکس کننده اندازه و وضعیت بیولوژیکی آنهاست که هر دو مورد برای سلامتی مهم است.
محققان نشان دادند که اندازه گیری‌های الکتریکی میتواند در مقیاس سلول تنها یا جمعیتی از سلول‌ها اعمال شود. دانشمندان تصمیم دارند تا از این ابزار برای مشاهده مقاومت در برابر آنتی بیوتیک‌ها در باکتری‌ها و جلبک‌های مختلف که در همزیستی با صخره‌های مرجانی هستند، برای سلامت بهتر مرجان‌ها استفاده کنند.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: باکتری آزمایشگاه انرژی الکتریکی آنتی بیوتیک میکروب ها سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس روانشناسی پلیس ایران گفت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط مرزی، انتظامی و یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی، تحت نظارت مستقیم این انجمن  هستند که بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند .

او بیان کرد: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارند.  از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌توانند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور کمک کننده باشند اشاره کرد.

رئیس روانشناسی پلیس ایران تصریح کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده است. وضعیت علمی همکارانی که  در پاسگاه ها و کلانتری ها خدمت می کنند و همچنین افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند را ارتقا داده‌ایم. 

وی افزود: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم. روانشناسان ما در رده های انتظامی و مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد می توانند خدمت کنند.

او همچنین گفت:  در این زمینه‌ها نظراتی به مجموعه اجتماعی  مانند جنایی، راهور، سلامت خانواده ، بهداری داده شده است.  

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • ارائه طرح جنگلداری چندمنظوره توسط محقق ایرانی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • پهپاد‌ انتحاری ایرانی ، ابزار کارآمد روسیه در جنگ اوکراین
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود
  • افزایش سلامت دام‌ها با تولید محصول ایرانی
  • چند بار باید دستان خود را بشوئید؟