Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@17:52:38 GMT

رتبه نخست آذربایجان شرقی در واحدهای توسعه داده شده

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۶۳۹۱

رتبه نخست آذربایجان شرقی در واحدهای توسعه داده شده

به گزارش ایرنا،  محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: در تعداد جوازهای صادره نیز آذربایجان شرقی رتبه دوم کشور را کسب کرده و در مجموع رونق اقتصادی استان پا گرفته است.

وی افزود: در بخش صنعت، معدن و تجارت نیز روند رو به بهبود بوده و بر این اساس صادرات آذربایجان شرقی در سال جاری ٢ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌ پورمحمدی همچنین یادآور شد: بر این اساس با توسعه اقتصادی استان روند طرح ها و اقدامات استان در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز ۷۵ درصد پیشرفت دارد.

‌وی ادامه داد: ‌ با این وجود باید طرح های اقتصاد مقاومتی آذربایجان‌شرقی بازنگری شده و طرح های جدیدی اضافه شود.

‌ استاندار آذربایجان شرقی همچنین گفت: در خصوص بازار اوراسیا نیز موضوع جدی گرفته شده طوری که در خصوص مجوزهای صادره در این ارتباط آذربایجان شرقی، استان دوم کشور است.

‌ پورمحمدی همچنین در این جلسه خواستار ایجاد نمایندگی دبیرخانه اوراسیا در آذربایجان شرقی و تفویض اختیارات در این خصوص شد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: ۱۲ مجوز خودروسازی در استان وجود دارد که برخی فعال و برخی غیرفعال هستند.  

علی جهانگیری اظهار کرد: ۴۰ درصد قطعات خودروی سمند به ایدم تبریز سفارش داده شده و ظرفیت مناسب اکسل سازی نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد و امکان طراحی کلیه خودروهای سمند و سورن در سایت تبریز وجود دارد.  

وی با بیان اینکه ۲.۵ میلیارد دلار صادرات در حوزه قطعه سازی داریم، افزود: تولید آمبولانس نیز برای تولید به ایران خودرو در نظر گرفته شده که در حال مذاکره می باشند.  

 به گزارش ایرنا، همچنین در این جلسه پروانه بهره برداری شهرک کیف و کفش چرم تبریز به خانه صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی ارائه و مدیران کل حوزه های صنعت، معدن، تجارت، آب منطقه ای، برق منطقه ای، شهرک های صنعتی و علوم پزشکی مسائل خود را با وزیر صمت در میان گذاشتند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 آذربایجان شرقی ایران خودرو پورمحمدی صنعت معدن و تجارت وزیر صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اقتصاد مقاومتی معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی اردوی تیم ملی تنیس

اردوی آماده سازی تیم ملی تنیس روی میز هوپس پسر جهت اعزام به مسابقات جهانی به میزبانی هیات تنیس روی میز شهرستان میانه در شهرستان میانه آغاز شد.

این اردو به مدت ۷ روز از ۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت ماه با حضور ۱۲ ورزشکار از استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، مازندران، فارس، خوزستان، خراسان شمالی به میزبانی شهرستان میانه در حال برگزاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار در گرو حفظ محیط زیست است
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان مرکزی سفر می‌کند
  • بهره‌برداری قریب الوقوع از سد قیز قلعه‌سی
  • افتتاح سد قیز قلعه‌سی با حضور رؤسای جمهور ایران و آذربایجان
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • کسب رتبه نخست گمرک پرویزخان در ترانزیت خارجی
  • تجارت ایران و هند با رشد ۵ درصدی به ۳۷۷ میلیون دلار رسید
  • گمرک پرویزخان رتبه نخست ترانزیت خارجی از مسیر ایران را کسب کرد
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • برپایی اردوی تیم ملی تنیس