Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-06@03:08:22 GMT

مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۷۱۶۶۵۴

مرحله جدید دادگاه استیضاح ترامپ در سنا

نمایندگان مجلس سنای آمریکا از شب گذشته مرحله جدیدی از دادگاه استیضاح رئیس‌جمهور این کشور را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از تسنیم، مرحله جدید دادگاه استیضاح دونالد ترامپ در حالی شب گذشته (چهارشنبه) آغاز شد که این دادگاه وارد مرحله پرسش و پاسخ شده است و نمایندگان مجلس سنا در دو روز در مجموع 16 ساعت فرصت خواهند داشت تا سؤالات خود را از مدیران استیضاح مجلس نمایندگان و وکلای مدافع ترامپ مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش‌ها به‌صورت مکتوب به «جان رابرت»، قاضی ارشد و رئیس دیوان فدرال آمریکا ارائه شده و وی آنها را خوانده است. این در حالی است که سناتورها همچنان بر سر حضور شهود پرونده در جلسات مجلس سنا اختلاف نظر دارند و بعید است این اختلافات در اوضاع کنونی حل و فصل شود.

با آغاز این جلسه شورای امنیت ملی کاخ سفید نیز با ارسال نامه‌ای برای وکیل جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی آمریکا به وی اعلام کرده است که اجازه انتشار کتاب جدیدش را به خاطر درج اطلاعات فوق محرمانه که به ضرر ترامپ است، ندارد.

سناتورها بیش از 90 سؤال را مطرح کرده‌اند که شامل جان بولتون، جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و پسرش و افشاگر ناشناس جامعه اطلاعاتی آمریکا است که شکایت وی به آغاز تحقیقات استیضاح ترامپ منجر شده است.

دموکرات‌ها فشار زیادی را به مجلس سنا وارد کرده‌اند تا بولتون را به‌عنوان یکی از شهود اصلی پرونده استیضاح ترامپ احضار کند. دونالد ترامپ پیش‌تر در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های بولتون نوشته بود: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

وی افزود: او هرگز در آن زمان درباره این موضوع اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشار و مشکلی وجود نداشته است. رئیس‌جمهور و وزارت امور خارجه اوکراین نیز این موضوع را تأیید کرده‌اند.

نیویورک تایمز روز دوشنبه در گزارشی نوشت: جان بولتون که دموکرات‌ها به‌شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رئیس جمهور آمریکا انجام داده است.

انتهای پیام/4033/

منبع: آنا

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا استیضاح دونالد ترامپ دادگاه استیضاح استیضاح ترامپ دموکرات ها جان بولتون رئیس جمهور مجلس سنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آنچه دربارۀ دیکتاتوری گفتم جدی نبود- ترامپ
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد
  • حرف‌های جنجالی رابرت دنیرو درباره بازگشت ترامپ به قدرت
  • لشکرکشی وسط اتوبان تیم امنیتی دونالد ترامپ برای اسکورت به دادگاه | فیلم
  • (ویدیو) اسکورت عجیب ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ لشکرکشی وسط اتوبان!
  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • اسکورت باورنکردنی ترامپ برای رفتن به دادگاه؛ این یک لشکرکشی واقعی است! + ویدئو
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین