Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر «ادلب» سوریه پس از حمله گسترده ارتش این کشور و سیطره بر مناطق اطراف آن٬ در یک‌قدمی آزادسازی بوده و بازیگران منطقه‌ای آن هریک به طریقی و به میل یا اجبار در این دستاورد نقش دارند. ۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رای الیوم ارتش عربی سوریه بعد از بازپس‌گیری بیش از 30 منطقه و روستا در منطقه «ریف» در جنوب ادلب و سیطره کامل بر شهر «معره نعمان» تنها چند کیلومتر تا رسیدن به قلب ادلب فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقش روسیه در این عملیات نظامی و افزایش پوشش هوایی مناسب برای نیروهای سوریه٬ در کنار بمباران مواضع گروه‌های مسلح موجود در ادلب٬ در تحقق این دستاورد بسیار پررنگ بود و طبق تاکید منابع رسمی روسیه٬ این نقش تا بازگرداندن کامل شهر ادلب به حاکمیت دولت سوریه و نابودی تروریست‌های موجود در آن ادامه خواهد داشت.

حمله به ادلب چندین بار به دلیل درخواست ترکیه مبنی بر اعظای مهلت بیشتر برای اعمال «توافق سوچی» میان روسیه و ترکیه درباره ادلب٬ به تعویق افتاد. طبق این توافق مقامات ترکیه قرار بود سایر گروه‌های مسلح را در این منطقه از لیست تروریسم خارج کرده و ادلب را به طور رسمی به دمشق بازگردانند؛اما عدم موفقیت این مقامات در عمل به تعهداتشان یکی از بارزترین دلایل اعطای چراغ سبز به ارتش سوریه و هم‌پیمان روسی آن برای شروع یک حمله گسترده به این شهر بود.

طبق نظریه‌ای که منابع نزدیک به دولت سوریه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند٬ مقامات ترکیه پس از رسیدن به توافق با دولت سوریه تحت نظارت روسیه که پس از دیدار «علی مملوک» رئیس دفتر امنیت ملی جمهوری عربی سوریه و «حقان فیدان» رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه در موسکو صورت گرفت٬ انجام شد و طبق آن ترکیه ماموریت نابودی تروریست‌ها در ادلب را به ارتش سوریه و روسیه واگذار کرد٬ از این حمله حمایت کردند.

البته ما صحت و سقم این نظریه را نمی‌دانیم٬ اما قابل توجه است که این حمله تنها چند روز بعد از دیدار میان طرف سوری و ترکیه‌ای صورت گرفت؛ این به معنای آن است که ترکیه روابط پایدار با روسیه را به این روابط با گروه‌های تروریستی و یا گروه‌هایی که به گفته آن در لیست تروریسم قرار نمی‌گیرند ترجیح داد.

اما «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با روزنامه‌نگاران ترکیه که در مسیر بازگشت از آفریقا در هواپیما همراه او بودند اعلام کرد که چیزی به نام «توافق سوچی» و یا «روند آستانه» وجود ندارد و باید مجددا آن را احیا کنیم؛ چرا که روسیه تاکنون به هیچ یک از این توافق ها عمل نکرده است. این اظهارات اردوغان همه را شوکه کرد.

ارتش سوریه 2 شهرک راهبردی را در جنوب شرقی ادلب آزاد کردارتش سوریه «معره النعمان» در ادلب را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کردورود ارتش سوریه به شهر راهبری «معره النعمان» در ادلبمصاحبه|کارشناس نظامی سوری: تروریست‌های ادلب زمین‌گیر شدند/ تداوم عملیات تا سرکوب کامل تروریست‌ها

انتقال گروه‌های مسلح از سوریه به لیبی برای جنگ در کنار دولت وفاق ملی این کشور٬ وجود یک معامله میان ترکیه و روسیه را همانطور که گفتیم تایید می‌کند. این موضوع همچنین تاکید می‌کند که اردوغان تصمیم گرفته تا در وهله اول برای جلوگیری از هرگونه درگیری با روسیه٬ از ادلب بگذرد و همچنین او فهمیده که ترکیه با ورود به هرگونه درگیری در این راستا بازنده است و نیز ادلب متعلق به سوریه بوده و بازپس گیری آن به هر طریقی یک ماموریت قانونی برای ارتش سوریه به شمار می‌آید.

پس گرفتن ادلب برای دولت سوریه به مرور زمان صورت می‌گیرد؛ چراکه روحیه گروه‌های مسلح موجود در آن٬ با سرعت حمله ارتش سوریه به شهر معرّة نعمان و سیطره بر مناطق اطراف آن٬ نزیک به مرحله فروپاشی است.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گروه های مسلح ارتش سوریه تروریست ها دولت سوریه بین الملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۶۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • برای تماشای بازیگران ترکیه‌ای یا قصۀ شمس و مولانا؟
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند