Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر انگلیس در بغداد، در جریان دیدار با وزیر کشور عراق، با بیان اینکه بغداد در مصوبه اخراج نظامیان خارجی بازبینی کند، ادعا کرد که انگلیس تمایل دارد هماهنگی امنیتی مشترک با بغداد را افزایش دهد. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق امروز پنجشنبه میزبان «استیفن هیکی» سفیر لندن در بغداد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دفتر الیاسری با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت کشور عراق تمایل دارد «همکاری مشترک خود را در زمینه‌های مختلف امنیتی تقویت کند؛ به گونه‌ای که بر اساس احترام و منافع مشترک باشد».

شبکه خبری الفرات گزارش داد که در این نشست، موضوع تظاهرات در بغداد و چند استان عراق هم بررسی شد.

سفیر انگلیس در این دیدار و در یک اقدام مداخله‌جویانه به مصوبه پارلمان عراق برای اخراج نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا واکنش نشان داد.

وی ضمن با تأکید بر لزوم بازنگری در این مصوبه، مدعی شد که «اخراج این نیروها، فرصتی برای عناصر داعش است تا بار دیگر بازگردند».

الیاسری هم در واکنش به مداخلات سفیر انگلیس گفت که «این مصوبه با رأی‌گیری در پارلمان تصویب شده است و «دولت نیز، کمیته‌هایی برای اجرای این مصوبه تشکیل داده است؛ به گونه‌ای که امنیت و حاکمیت عراق حفظ شود».

وزیر کشور عراق هم درباره تظاهرات‌های اخیر در این کشور گفت که دستورات فرمانده کل نیرو‌های مسلح به عدم استفاده از سلاح گرم علیه تظاهرات‌کنندگان مسالمت‌آمیز، روشن و مبرهن بود.

سفیر انگلیس همچنین خواستار بهبود همکاری بین وزارت‌های کشور انگلیس و عراق شد تا یادداشت تفاهمی بین طرفین برای توسعه توانمندی‌های وزارت کشور عراق امضا شود.

هیکی در پایان این دیدار ادعا کرد که انگلیس تمایل دارد هماهنگی امنیتی مشترک با بغداد را افزایش دهد.

در همین ارتباط، دفتر عادل عبدالمهدی نخست وزیر و فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق اعلام کرد که «پیش از تنظیم رابطه جدید بین نیرو‌های ما و نیرو‌های ائتلاف بین‌المللی و استفاده از زمان باقی مانده برای ائتلاف بین‌المللی» بغداد قصد دارد به فعالیت‌های مشترک با این ائتلاف ادامه دهد.

در این بیانیه همچنین آماده است که این همکاری تا زمانی ادامه دارد که «بر سر نوع همکاری آتی توافق شود؛ به نحوی که حاکمیت زمینی و هوایی عراق، محقق شود».

این در حالی است که پارلمان عراق اواسط دی ماه گذشته لایحه اخراج نظامیان خارجی از این کشور را تصویب کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: درخواست انگلیس از عراق مصوبه پارلمان عراق ائتلاف بین المللی وزیر کشور عراق سفیر انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۷۱۸۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد

وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه «آندره کلین» سفیر روسیه در لندن را به اتهام آنچه فعالیت‌های سازمان‌دهی شده و مخرب روسیه در خاک انگلیس نامید احضار کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه انگلیس در بیانیه‌ای افزود که دولت لندن نسبت به «الگوی رفتاری گسترده‌تری که از سوی روسیه برای حمایت از رفتارهای مخرب در قلمرو سایر کشورهای مستقل شاهد هستیم» ابراز نگرانی کرد.

این بیانیه می‌افزاید: ما خواستار توقف فوری این فعالیت‌ها هستیم و به همکاری با متحدان خود برای ایجاد بازدارندگی و دفاع در برابر خطرات ناشی از روسیه ادامه خواهیم داد.

سفیر روسیه در حالی احضار شد که دادستانی انگلیس ساعاتی پیش دو شهروند بریتانیایی را به همدستی با سرویس جاسوسی روسیه برای خرابکاری در انگلیس متهم کرد.

بر اساس گزارش‌ها دیلان ارل ۲۰ ساله و جیک ریوز ۲۲ ساله متهم هستند که در عملیات آتش‌سوزی یک انبار تجاری مرتبط با اوکراین در شرق لندن مشارکت داشته‌اند. آن‌ها نخستین کسانی هستند که در چارچوب قانون جدید امنیت ملی انگلیس مصوب سال ۲۰۲۳ متهم شده‌اند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: در حالی که ما باید اجازه دهیم تا این پرونده روند قضایی خود را طی کند، اما من عمیقاً نگران ادعای مشارکت اتباع انگلیسی در عملیات مجرمانه به نفع دولت روسیه هستم.

وی افزود: ما از تمام وزن سیستم کیفری استفاده خواهیم کرد تا هر کسی را که در جرایم مرتبط با دخالت خارجی مجرم شناخته می‌شود، پاسخگو کنیم.

همچنین جیمز کلورلی، وزیر کشور انگلیس با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اقدامات خارجی خصمانه هرگز در خاک بریتانیا قابل تحمل نخواهد بود. اگر امنیت بریتانیا را تهدید کنید، با عدالت روبرو خواهید شد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • بازداشت پناهجویان در انگلیس برای اخراج به روندا
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • نمایندگان پارلمان عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا شدند
  • اخراج سفیر ایتالیا از نمایشگاه کتاب به دلیل اعتراض به جنگ غزه
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • انگلیس سفیر روسیه را احضار کرد
  • موافقت پادشاه انگلیس با قانون ضد مهاجرتی رواندا